Gå til innhold

Fortell meg om din ufyselige/ kjipe/ slemme/ ufordragelige kollega.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På gamlejobben var det en som elsket å kverulere og diskutere og krangle, og uansett hva folk sa, så skulle han si noe negativt om det i håp om å provosere. Det var drittirriterende. Spesielt siden han ofte ødela gleden for folk. En kollega kjøpte ny bil og fortalte stolt og glad om dette, og da gikk resten av lunsjen med til at han ble lekset opp for hvor idiotisk det var å kjøpe el-bil og akkurat den typen el-bil var enda mer idiotisk enn alt annet han kunne funnet på å kjøpe, og blablabla. Hadde han kjøpt bensinbil, hadde han fått akkurat make lekse, da ville bensinbil vært det mest idiotiske å kjøpe på denne jord. En annen kollega var kjempestolt over tenåringssønnen sin som hadde fullført sitt første fullmarathon. Han fikk da slengt i trynet at det var jo ikke noen god tid, og selv sistemann i nm løp fortere enn det, og blablabla.. Man så bare gleden rant ut av folk til tider, og folk sluttet å fortelle ting i lunsjen når denne kollegaen var tilstede. 

Her jeg jobber nå har jeg en kollega som ikke gidder hjelpe noen. Spør man ham om noe, er standardsvaret at "det kan da ikke være så vanskelig, jeg er sikker på at det er rimelig lett", og så er han ferdig med å "hjelpe". 

Anonymkode: d2b1b...829

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess

En fyr på en tidligere arbeidsplass var helt utrolig treg. Oppgavene hopet seg opp og på slutten av dagen måtte senvakten stå på for å gjøre resten etter han. Dette ser ikke sjefen for han går hjem kl 15. Jeg var alltid i tide med oppgavene og jobbet fort derfor hadde jeg også både tid til ti min pause og å snakke med kundene. Iblant kommer sjefen innom og titter seg rundt. Han sa at tregingen så ut til å være veldig arbeidssom for han så alltid opptatt ut... jeg derimot burde bli litt mer som han...  tregingen tok jo ikke pause annet enn lunsj og ikke snakket han med noen. (Det var jo fordi han var sosialt inkompetent) aaarrrgghh. Det var andre som merket noe heldigvis så det ble ryddet i etterhvert, men det tok tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Christine45
AnonymBruker skrev (På 13.2.2018 den 17.41):

Alle har sikkert en slik en på jobben. En kollega du ikke kan fordra, en som er ufyselig, en som er ekkel osv...

Fortell! 

Mine er to stykker, som på hver sin måte er ufordragelige. 

Kollega 1: Baksnakker veldig mye. Noe av det første vedk. gjør når det kommer nyansatte til, er å introdusere dem for de andre ansatte ved å baksnakke dem. Kritiserer mye, men når vedk. gjør feil, da er det bare et uhell.

 

Kollega 2: Hissig, aggressiv, himler med øynene og nedsnakker folk. Dagen min blir fort ødelagt av denne kollegaen.

 

Deres tur.

Anonymkode: 173b5...14f

Jobber med to stk selv. Skal vekk derfra snarest. Og takk og gud for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det med å få den ene som alltid skal følge med meg og si at jeg skal gjøre det annerledes. 
 

Hun på forrige jobb sluttet etter kort tid og hun var hyggelig med meg i fritiden. Hun var aldri ekkel men jeg ble lei av at hun aldri kunne gå forbi meg uten å påpeke noe.

Nå har jeg ei som har jobbet i jobben jeg har nå i noen år. Jeg er ny i år. Hun er samme greia. Hun kan aldri gå forbi meg uten å si at jeg skal gjøre noe annerledes. Og så er det bare feil når det er meg. Hun sluttet å hilse og si hade. Hun snakker med alle de andre, ikke slik at hun snakker konstant med noen, men jeg er liksom den eneste hun ikke oppsøker og når vi jobber alene sammen er vi i hver vår ende.

Anonymkode: f503e...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aller verste er vel folk som hele forbanna tiden skal finne ett eller annet piss som de kan snakke om. For eksempel si hva slags vær det er, ikke bare der vi bodde og hadde jobb. Men også i alle andre byer, alt fra Oslo eller Stavanger til Hammerfest eller Kirkenes liksom. Nå er det sånn vær der, og sånn vær der, og sånn vær skal det være der om en uke eller to. Men sånne vær-meldinger kan selvfølgelig forvandle seg en god del, i alle fall såpass langt frem i tid. Eller hvis noen hørte på et radio-program, så repeterte hun en god del av det som ble snakket om. 

Hvis de på radio sier hva slags musikk de skal spille, så kan hun finne på å si å ja, nå skal de ta *navn på sang* ja. Pluss masse piss om hun liker den sangen, eller ikke. Får nesten ikke hørt noen av sangene, fordi hun snakker hele tiden. Kommer det ett eller annet reklame, en katalog eller noe, så kan du banne på at hun kommer til å lese VELDIG grundig gjennom hele greia. Hva alle de forskjellige produktene heter, hvor mye de koster, størrelse på alle disse varene, og absolutt ALL informasjon som står i hele greia. Hvis en reklame ligger fremme i noen få dager, så kan hun faktisk finne på å lese gjennom hele greia en gang til. Hvert eneste forbanna ord gjennom hele reklamen. Selvfølgelig så HØYT som overhodet mulig, sånn at flest mulig får med seg alt som skjer.    

Anonymkode: 7aa92...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å ta av min siste arbeidsplass. 

1. Snakket om alt og alle og hva de hadde gjort galt for mange år siden og frem til dagen. Fortalte hva andre kollegaer kom til å utsette meg for og at jeg måtte passe meg. Samme person utførte alle de tingene selv og personen hun siktet til ble ei god venninne også privat. Så det var direkte løgn og drittsnakk. 

2. Kunne dårlig med språk, fikk med seg halvparten av samtalene å gikk å fortalte hva hun trodde hun hadde fått med seg. Noe som førte til masse problemer både på jobb og i svigerfamilien. Jeg endte med å ta lydopptak for å bevise det. 

3. Sjefen selv som virket så koselig i starten, men etter hvert kom sannheten frem. Konstant kritikk, ikke orden på noe så jeg og andre ble sendt hit og dit så noe ble ikke gjort og noe annet ble gjort to ganger. Manglende informasjon om oppgaver, oppmøte og andre klokkeslett. Satte en tid på oss ansatte og en annen lengre tid som kundene fikk vite. Noe som endte med masse kjeft på oss ansatte. Vi fikk ikke lov å fortelle kunden om hvilke tid vi hadde, men jeg gjorde det tilslutt da det ble for mye. 

Samme sjef fulgte ikke en eneste regel fra arbeidsmiljøloven. Ikke overtidsbetaling, ikke betalt mellom kjøringene, ikke tilrettelegging og alle som prøvde seg på sykemelding fikk oppleve at hun forsøkte å få den fjernet. Noe som gikk en gang i blant, men når noen har brudd i ryggen eller korona så fikk de det ikke til. 

Samme sjef drev med fagopplæring utenom, veldig rart siden hun ikke følger regler eller kan arbeidet selv, men hun leste mye direkte fra boka. Hun kunne absolutt ingenting om hva vi drev med da hun satte 48 minutter på nedvask av 80 kvm enebolig. Noe som førte til flere misfornøyde kunder for oss ansatte. Når man ikke får betalt etter tiden har gått ut så får man ikke gjort stort med det heller. 

Når sjefen mislikte en ansatt personlig så fikk hun de flyttet eller fant på en permittering. Alle fikk egentlig vikariat, men en glipp gjorde at noen fikk fast jobb og den da ble det "permittering" før året var gått for å slippe å ha personen der. Nøyaktig måneden etter permitteringen var gjennomført så søkte hun etter 6 nye ansatte. Ikke en ny, men 6 stk!! 

Det skrives aldri noen attester og sparken får man over en sms. 

Anonymkode: f049a...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...