Gå til innhold

Reparatørhjørnet AS


An0nymBruker

Anbefalte innlegg

Den er laget av plastposer, An0. :jepp: Man klipper dem opp (tålmodighetsprøve ja, men det blir fint)
og hekler remsene sammen. Holdbart og ingen har maken i hele verden. :rodmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Den er laget av plastposer, An0. :jepp: Man klipper dem opp (tålmodighetsprøve ja, men det blir fint)
og hekler remsene sammen. Holdbart og ingen har maken i hele verden. :rodmer: 

Åh, så smart :) Takk :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal pimpe en buffé og har kjøpt utskjæreinger som jeg skal "dandere" på bestemte områder. Den største utskjæringen var tiltenkt en skuff som er buet. Det ble et i overkant stort gap på hver side noe som medfører at utskjæringen må bøyes. Jeg ble litt usikker på om det går ann å bøye utskjæringen så mye på hver side......Hvordan kan jeg løse det tro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heklet av plastposer for mange år siden og det ble ganske artig baderomsmatte :) Passende Hippie look!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
3 minutter siden, fiole skrev:

Jeg har heklet av plastposer for mange år siden og det ble ganske artig baderomsmatte :) Passende Hippie look!

Man kan også hekle... hva heter det.. RYER. Filleryer! Av gamle, morkne t-skjorter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, fiole skrev:

Jeg skal pimpe en buffé og har kjøpt utskjæreinger som jeg skal "dandere" på bestemte områder. Den største utskjæringen var tiltenkt en skuff som er buet. Det ble et i overkant stort gap på hver side noe som medfører at utskjæringen må bøyes. Jeg ble litt usikker på om det går ann å bøye utskjæringen så mye på hver side......Hvordan kan jeg løse det tro?

Hei Fiole. Det høres spennende ut, og blir sikkert fint :jepp: Hva er utskjæringene laget av? Noen typer trematerialer kan formes ved å legge de i press når de er fuktige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neinøff skrev:

Man kan også hekle... hva heter det.. RYER. Filleryer! Av gamle, morkne t-skjorter :)

Jepp, det har jeg gjort mange ganger :PFavoritten min er å strikke topper/singlets av gamle t-skjorter. Blir grovt og litt rustikkt. er fargene kjipe spanderer jeg noe tekstilfarge. Det værste er at det blir alltid spurt om hvor jeg har kjøpt :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
Akkurat nå, fiole skrev:

Jepp, det har jeg gjort mange ganger :PFavoritten min er å strikke topper/singlets av gamle t-skjorter. Blir grovt og litt rustikkt. er fargene kjipe spanderer jeg noe tekstilfarge. Det værste er at det blir alltid spurt om hvor jeg har kjøpt :laugh:

Aldri gjort det :) får akutt ryddetrang noen ganger og da går alt gammelt tøy til gjenvinning. Burde bli flinkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, fiole skrev:

Jeg skal pimpe en buffé og har kjøpt utskjæreinger som jeg skal "dandere" på bestemte områder. Den største utskjæringen var tiltenkt en skuff som er buet. Det ble et i overkant stort gap på hver side noe som medfører at utskjæringen må bøyes. Jeg ble litt usikker på om det går ann å bøye utskjæringen så mye på hver side......Hvordan kan jeg løse det tro?

Hvor tykk er utskjæringen? Hvis den er tykk nok, kanskje utskjæringen kan tilpasses skuffen på buffeten ved å hule ut på på baksiden av utskjæringen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Hei Fiole. Det høres spennende ut, og blir sikkert fint :jepp: Hva er utskjæringene laget av? Noen typer trematerialer kan formes ved å legge de i press når de er fuktige.

Det er sikkert furu. Det er i alle fall lyst. Ja fuktighet har jeg lest om men disse er ca 1 cm+ tjukke......ble litt usikker om de likevel ville sprekke opp :) Uthuling....da må det nok bli sliping vel.....

 

Endret av fiole
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Neinøff skrev:

Aldri gjort det :) får akutt ryddetrang noen ganger og da går alt gammelt tøy til gjenvinning. Burde bli flinkere.

Det blir jo ingen stor produksjon da det ta tid å slite t-skjoter :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, fiole skrev:

Det er sikkert furu. Det er i alle fall lyst. Ja fuktighet har jeg lest om men disse er ca 1 cm+ tjukke......ble litt usikker om de likevel ville sprekke opp :)

Om de får ligge i press lenge nok, så går det kanskje bra. Ekspertisen her kan kanskje hjelpe deg :)@Nietsoj @Hoppetaujenta @Gregor Clegane kan dere hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
Akkurat nå, fiole skrev:

Det blir jo ingen stor produksjon da det ta tid å slite t-skjoter :laugh:

Hehe. Ja, du sier noe. I hvert fall hvis man er én :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det om bøying av tre ved hjelp av varme og ved hjelp av fukt, @fiole http://illvit.no/teknologi/materialer/hvordan-boyer-man-treverk-uten-at-det-brekker

"Hvordan bøyer man treverk uten at det brekker? Hvordan lager man egentlig møbler i formbøyd tre?

Det finnes tre forskjellige metoder for bøying av tre. Felles for samtlige er at de bruker varme for å overvinne treets naturlige stivhet. Bærecellene i et stykke tre er konstruert på en måte som kan minne om armert betong. Cellulosefibrene virker som armeringsjern som gir høy bruddstyrke. Rundt fibrene sitter det et lag ”sement” som er lagd av materialet lignin som tåler press på en meget effektiv måte. Når man skal bøye treverk, bruker man varme for å mykne materialet. Når temperaturen synker, stivner treverket i den nye formen. Dette er utgangspunktet for to av de tre metodene. Ved formpressing bruker man høy varme og stort trykk for å bøye treet. Denne teknikken kan bøye tynne plater i flere retninger på en gang. En annen metode bøyer treet med damp. En tredje fremgangsmåte – stuking – gjør det mulig å holde treet mykt ved lave temperaturer så lenge det er fuktig. Treet varmes opp før det presses sammen fem prosent i lengderetningen. Behandlingen får de myke trecellene til å folde seg sammen som en trekkspillbelg. Så lenge de holdes fuktige, kan man også bøye de stukede cellene."

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, fiole skrev:

Jepp, det har jeg gjort mange ganger :PFavoritten min er å strikke topper/singlets av gamle t-skjorter. Blir grovt og litt rustikkt. er fargene kjipe spanderer jeg noe tekstilfarge. Det værste er at det blir alltid spurt om hvor jeg har kjøpt :laugh:

Det høres ordentlig fint ut Fiole :ninuskapus: Jeg ønsker meg en slik topp :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noe spesielt lurt utover det som du nevnte over her. :klo: 

6 minutter siden, fiole skrev:

Det blir jo ingen stor produksjon da det ta tid å slite t-skjorter 

Da blir det en liten og eksklusiv kolleksjon....som er unike og som derfor koster det de er verdt og enda litt til. :jepp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Neinøff skrev:

Man kan også hekle... hva heter det.. RYER. Filleryer! Av gamle, morkne t-skjorter :)

Det er også fint :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...