Gå til innhold

Knappemor og hennes knapphetsgoder


Knappemor

Anbefalte innlegg

Knapphetsgoder her i hus for tiden:

Uforstyrret søvn

EGENTID

Drikke kaffe mens den fremdeles er varm

Å kunne se bunnen av skittentøyskurven

...men sånn er det vel når man har pådratt seg to unger over en periode på 2 år og man har en bikkje attpåtil :hund:

Velkommen til min dagbok der jeg først og fremst kommer til å klage på hvor lite søvn jeg har fått de siste årene... :sove:

Endret av Knappemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjappe fakta:

Tidligere aktiv i diverse dagbok-undergrupper med en par andre brukernavn

Mamma til storesøster på 2,5 år og lillesøster på 9 måneder 

I permisjon 

Samboer

Sydilla 

Bæredilla

Liker lister 

 

Endret av Knappemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdagen ble tilbragt med å tørke spy, så nå går både jeg og pappaen og hangler og venter egentlig bare på at vi også får omgangssyke. Storesøster var heldigvis tilbake i barnehagen i dag, så hvis vi blir syke vet vi at hun kan være der på dagtid og slite seg ut der. 

Lillesøster har endelig begynt å sove litt mer enn 30 min i slengen på dagtid. I dag har hun sovet 2,5t pluss 1,5t :nigo: Så sinnsykt deilig med litt tid for meg selv og at hun er blid og fornøyd når hun våkner👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt noen kopper kaffe i dag ja! :kaffekopp: Jeg har ikke sovet en hel natt på omtrent halvannet år, så det er sjeldent det går en hel dag uten påfyll av koffein  (og sukker). Nå for tiden er det tenner på gang, og da er det bare puppen til mamma som er god nok. :rolleyes:

Endret av Knappemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Og vips var det 4 uker til jobbstart :bond:

Vi hadde en litt forsinket feiring av ankomsten til hun yngste nå i helga. Det har vært masse å gjøre frem mot feiringen, med kakebaking, rengjøring, rydding og klargjøring til 5 overnattingsgjester. Da har det ikke akkurat vært så hyggelig med først ørebetennelse og penicillin på lillesøster, influensa på hele familien og enda en runde med ørebetennelse og 2 nye kurer med penicillin på lille. Jeg har vært (og er) sliten. Så sliten at det overskygger alt annet og gjør at alt blir et ork. Jeg får aldri hentet meg inn føles det ut som, sover med baby på puppen konstant i en stilling som ikke er optimal for den vonde ryggen min. Og samboeren har en jobb som medfører en del arbeid på kveldstid, så alle oppvåkninger mellom 19 og 7 faller som regel på meg. Det skal bli godt at han får pappaperm kjenner jeg :P

De siste ukene har jeg forsøkt å prioritere ting som gjør meg godt. En tur til frisøren eller bruke noen sekunder ekstra med tanntråden mens babyen vræler i pappaens armer ved leggetid. :hoho: Jeg føler jeg begynner å få hodet over vannet igjen nå, etter en tung periode. I morgen er planen å komme seg på trening hos fysioterapeuten, det gjør godt selv om det er litt stress med en kravlende baby på slep 😅

Jeg får vel prøve å oppdatere her litt oftere også :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...