Gå til innhold

Avsluttet dagbok.


lille_myyy

Anbefalte innlegg

ÅÅ gratulerer! Tvillinger, så fantastisk! :hoppendeglad:Skjønner at du er bekymret, man googler seg jo halvt ihjel, men du vil få god oppfølging! Er med mange ting slik at selv om risikoen er forhøyet, er den likevel ganske liten :) Jeg håper du koser deg med to spirer i magen din :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Berlinerbolla

Når du skal begynne å handle inn vil jeg anbefale Tvillingutstyr kjøp og salg på facebook hvis du vil spare noen kroner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lille_myyy skrev:

Tusen takk :biggrin: Hyggelig at dere er så positive, så blir det mindre skremmende for meg :fnise:

Ja! Skremmende mye man finner på nettet, prøver å tenke på det jordmord fortalte om at alt så bra ut, og at det var stor sannsynlighet for at alt går bra. Kan jo uansett ikke få gjort annet enn å tatt vare på kroppen 😊

Jeg koser meg mer og mer 👶🏻❤️👶🏻 Allerede begynt å smugtittet på tvillingvogn og utstyr vi trenger. Blir jo dobbelt av alt 😅

Min kusine fikk tvillinger og hun hadde fått mange "negative" reaksjoner om hvor slitsomt det kom til å bli og hvordan de skulle klare det. Så hun ble så utrolig rørt da jeg gratulerte henne og bare var positiv til nyheten. Har fulgt speiltvillingene-bloggen også, og der leste jeg litt av det samme. Rart at det skal være sånn!

Det er jo dobbel glede og jeg merker at nå som vi sliter litt så hadde jeg vært glad (men selvfølglig ekstra bekymret også, PCOS innebærer litt ekstra risiko) om jeg var så heldig og fikk to på en gang :hjerte: 

Tungt vil det være til tider om man har en eller to, tenker jeg. Kjekt å lese at du koser deg med ting nå, og masse lykke til! Her vil jeg følge med :ninuskapus:

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lille_myyy skrev:

....

Fortalte sjefen min at jeg venter tvillinger, og hun spurte om det var prøverør, eller om det skjedde naturlig. Så må kanskje forberede meg på en del private spørsmål også?! :vetikke:

...

Jeg mener...:hakeslepp: Virkelig, at det går an, veldig merkelig ting å spørre om.. Og så sjefen, da. Herlighet merker jeg ble satt ut av å lese det, folk har virkelig ingen respekt for at enkelte ting er private. Er jo ingenting i veien med prøverør, men dersom det hadde vært prøverør så må da folk velge selv om de ønsker å være åpne om det, til hvem og når. :vetikke:

Hva blir det neste, spørre folk om de hadde sex før, etter eller under EL?:fnise:

Håper du slipper invaderende spørsmål iallefall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lille_myyy skrev:

Tusen takk 😊❤️ Blir veldig spennende! 

Så godt å se at det fysisk er mulig. Kan jeg spørre om hun veide mye før svangerskapet? Jeg veier rundt 56-57 kg og er normalvektig. Har allerede lagt på meg en del, så tanken på at jeg må prøve å ikke legge på meg bør jeg vel bare legge fra meg 🙈

Formen er dårlig, kaster opp og blir kvalm hvis jeg stresser eller gjør noe fysisk. Kroppen sier i fra, så nå er det hvile på meg. Tenkte jeg skulle få ringt til fastlege for å tatt en del blodprøver osv, siden jeg er så svimmel og blek:-) 

Jeg vet ikke helt hva hun kan ha veid, men rundt det du gjør, kanskje? +/- 60 kg i alle fall. 

Du kommer jo til å legge på deg, det er jo klart :) Vet ikke hvor mye ekstra man regner ved en tvillinggraviditet? Husk å ikke spise for 3, da ;)

Det er viktig å høre på kroppen! Den jobber mye allerede, så du må hvile når det passer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med tvillinger❤️❤️

Jeg er selv tvillingmamma til eneggede tvillinger på tre år🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på denne, kan vise deg litt om hvor mye fortere det vokser når man har to. :babygutt::babyjente:

Dette er jo det målet man tar av livmoren/SF-målet! 

img019.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Så kjekt å se deg her igjen :) Forstår godt at du trengte en liten pause. :Nikke:

Tenk at du snart er 12 fullgåtte uker! Så gøy! Spennende med ul på fredag. Herlig at du føler deg bedre for tiden!

Det hadde ikke forundret meg om bevegelser kan kjennes tidligere med tvillinger! Men har ingen erfaringer, eller hørt med noen som har vært gravide med tvillinger..

Endret av sullå
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
8 timer siden, lille_myyy skrev:

Hallo alle sammen 🙋🏼‍♀️

Jeg forsvant litt fra forumet og dagboken, da jeg ble så kvalm og uggen. Årket ikke tanken på å gå inn hit, faktisk. I tillegg har tiden gått så veldig fort.

Men en liten oppdatering:

Jeg er nå 11+4, så fullgåtte 12 uker nærmer seg med stormskritt 😀 Vi skal på første UL på sykehuset på fredag, så det blir veldig spennnede! Hvis vi får et godt bilde, kan man visst se kjønn allerede nå?! 👏🏼

Formen er bedre nå. Brekker meg en del, men ikke noe oppkast. Så det er deilig. Tillegg merker jeg at det var godt å komme tilbake til hverdagen etter mye påskekos og digg mat :fnise: Har allerede fått synlig mage, og kommentarer fra andre om babymage! Nå er det jo to stykker inni her, så da kommer vel magen raskere også.

JA! Også er jeg sikker på at jeg kjenner små bevegelser inne i magen av og til, som små strykebevegelser/spark?! Noen som vet om man evt kan merke det raskere på tvillinger? 👶🏻👶🏻

Jeg kan kun si ut fra min erfaring og jeg kjente det ikke raskere med tvillingene enn med storesøsknene. Men det er jo veldig individuelt når man kjenner liv så det kan godt være det er de du kjenner 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se deg tilbake! Har tenkt på deg i påska og håpet at alt står bra til. Hurra for 12 uker snart!:strix:

Jeg har hørt at man kjenner liv tidligere med tvillinger, rundt uke 14. Men det vil jo også variere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...