Gå til innhold

Må jeg gå pent kledd i kirken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På søndager? 

Har hittil bare gått på julaften. Men hvordan er det hver søndag? 

Anonymkode: a9738...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søndager er normal bekledning. Jeg ville ikke møtt opp i joggebukse, men jeans og genser passer helt fint. 

Anonymkode: 7271c...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke pynte seg, men det gjør ikke noe om man tar på seg noe som er bittelitt mer formelt enn jeans og genser, heller. En del søndager er det for øvrig barnedåp, og da er det mange som er pent kledd fordi de er dåpsgjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå pent kledd betyr for meg at man dekker seg til på respektfullt vis. Ikke utringet, altfor kort, altfor gjennomsiktig etc. Fokuset skal være på religion og samvær rundt det. 

Anonymkode: e79f4...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene skal pryde sig med sømmelig klædning, i tukt og ære, ikke med fletninger og gull eller perler eller kostelig klædebon.

1 Timoteus 2:9

Anonymkode: 6cf06...ef7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom akkurat som du vil! 

Vi vil mye heller at du kommer i joggebukse, enn at du ikke kommer fordi du ikke vet hva du skal ha på deg. 

Jeg er ofte kirkevert og tekstleser i kirka her og har på meg vanlige rene pene klær. Noen ganger kjole,  andre ganger jeans og topp. 

Hilsen menighetsrådslederen 

Anonymkode: 1398b...146

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe variasjon der ute i menighetsland, men anstendig bekledning er vel kanskje et stikkord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Minner meg om ei som kom på møte i Pinsemenigheten i noe mange av de fremmøtte reagerte på,og så sto de i flokk og snakket dritt om henne.Det var dråpen for meg.Hun kom for å finne et godt miljø da hun hadde kommet ut av et dårlig.Inkludering og nestekjærlighet var total mangelvare.

Kirken er heldigvis mer romslig,men fins nok tosker der også.Jeg gikk i jeans og helt vanlige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, The Kitten skrev:

Kle deg som om du skal på jobbintervju. 

Det er helt unødvendig. Vanlige klær holder lenge. 

Anonymkode: 760f4...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En gang var jeg tilstede i en barnedåp, og både barnets foreldre og barnets fadderne var i tjue-årene. Fleire av gjestene satt og fiklet med mobiltelefonene sine under heile seremonien i kirken, og gadd ikke engang skru av lyden så alle som satt i nærheten hørte det hver gang de sendte eller mottok noen tekstmeldinger. 

I tillegg gikk fadderne faktisk med caps og satt med snus-klyse under leppa...

Anonymkode: d4a05...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...