Gå til innhold

Fastelavens og kremboller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med boller med krem? Aldri skjønt poenget! Hvordan spiser man det, uten et kjempe søl? Kremen tyter ut når bollen klemmes sammen ved spising. 

Ville spist med bestikk. Ingen som jeg vet, gjør det. 

Hva syns dere om boller med krem? Hadde skjønt greia bedre, dersom man fikk servert en halv bolle med krem på! :sikle: 

Anonymkode: 0117d...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen stor kremelsker, men jeg spiser fastelavnsboller av tradisjon. Spiser bollene med kakegaffel eller skje, og deler bollen i to før den spises. 

Hadde ikke spist det hvis det ikke var for at han andre i husstanden er veldig glad i det. Jeg synes gjærbakst og krem er enormt heavy sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spiser hver halvdel hver for seg. Ikke som på de fancy instagrambildene. Skjær bollen i to, ha syltetøy og krem på hver halvdel, og spis dem hver for seg. Null søl og stress. 

Anonymkode: 8fb69...b31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bollene er veldig fluffy og lett med myk tynn skorpe så klarer man å spise de med krem i midten. Blir de seige med litt hard skorpe så kan man drite i det, og må da spise de hver halvdel for seg selv.

Anonymkode: 3cd67...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går all in og håper ingen kommer på uanmeldt besøk :fnise:

Anonymkode: 3bca9...c46

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg deler den ikke i to for å si det sånn :P Holder veldig forsiktig rundt bollen slik at det ikke skal bli noe søl, eventuelt så slikker/biter jeg litt rundt bollen mens jeg spiser. Ikke delikat, men slik jeg ble vokst opp til å spise fastelavensboller 

Anonymkode: ed0c5...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alltid halv bolle med masse krem! Har ikke bollene oppå hverandre :)

Anonymkode: 923dc...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎13‎.‎02‎.‎2018 at 8:10 AM, AnonymBruker said:

Man spiser hver halvdel hver for seg. Ikke som på de fancy instagrambildene. Skjær bollen i to, ha syltetøy og krem på hver halvdel, og spis dem hver for seg. Null søl og stress. 

Anonymkode: 8fb69...b31

Sånn spiser vi dem også.

Og TS, det heter fastelavn, ikke fastelavEn.
Grunnen til at man spiser dette, er såvidt jeg husker fra gammelt av, fordi vi nå går inn i fasten. Det var vel fetetirsdag i går?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid blitt kvalm av krem, har bare spist det fordi man liksom skal like det, så klarer meg fint uten de bollene. Tar en blåbærsmoothie istedenfor, mye bedre!

Anonymkode: 2bf9d...590

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager vannbakkels og spruter kremen inn vi. Har aldri spist bare vanlige hveteboller.

Anonymkode: efb94...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2018 den 13.18, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med boller med krem? Aldri skjønt poenget! Hvordan spiser man det, uten et kjempe søl? Kremen tyter ut når bollen klemmes sammen ved spising. 

Ville spist med bestikk. Ingen som jeg vet, gjør det. 

Hva syns dere om boller med krem? Hadde skjønt greia bedre, dersom man fikk servert en halv bolle med krem på! :sikle: 

Anonymkode: 0117d...e2a

Helt enig! Boller og krem gir ingen mening!  Lag vannbakkels i steden, det er godt med krem i :) 

Anonymkode: 312b5...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.2.2018 den 8.10, AnonymBruker skrev:

Man spiser hver halvdel hver for seg. Ikke som på de fancy instagrambildene. Skjær bollen i to, ha syltetøy og krem på hver halvdel, og spis dem hver for seg. Null søl og stress. 

Anonymkode: 8fb69...b31

Ahaa er det sånn det skal gjøres ja! Godt man lærer så lenge man lever! Jeg pleier å slurpe i meg kremen som tyter ut akuratt rett før den faller ned på tallerkenen men det blir jo et mas og søl uansett

Anonymkode: 0ca7e...953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte dette: Man tar dem av fatet med en kakespade over på tallerken sin. Så tar man pent av toppen og legger den ved siden av bunnen. Og deretter går man løs på bakverket enten med kakegaffel eller man spiser med teskje eller med hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...