Gå til innhold

Kutte ut brød


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og nå trenger jeg tips til hva jeg skal spise istedenfor:p

Trenger noe som ikke tar lang tid. Har en baby som blir utålmodig.

Liker godt havregrøt med banan og peanøttsmør. Tar ikke lang tid å kutte banan, f.eks

Må være noe man ikke trenger å steke og koke. :b

Anonymkode: 101d6...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naturell yoghurt/cottage cheese med frukt, nøtter og frø. 

Fruktsalat

Middagsrester i mikroen 

En salat laget dagen før 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød med masse pålegg:) hvis det er karbohydratene du holder deg unna finnes det knekkebrød med mindre karbo. Du kan også bruke salat som «brød»

kornblanding med noe meierigreier

smothiee

makrell i tomat med majones

suppe (du kan lage masse, og ha det i porsjonstørrelser i frysen eventuelle kjøleskapet:)

bygggrøt

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mymlen skrev:

Naturell yoghurt/cottage cheese med frukt, nøtter og frø. 

Fruktsalat

Middagsrester i mikroen 

En salat laget dagen før 

Cc med tilbehør! At jeg ikketenkte på det.. :P takk!♡

10 timer siden, Soffee_ skrev:

Knekkebrød med masse pålegg:) hvis det er karbohydratene du holder deg unna finnes det knekkebrød med mindre karbo. Du kan også bruke salat som «brød»

kornblanding med noe meierigreier

smothiee

makrell i tomat med majones

suppe (du kan lage masse, og ha det i porsjonstørrelser i frysen eventuelle kjøleskapet:)

bygggrøt

 

 

Takk for tips♡ knekkebrød er godt, men blir så fort sulten. Mulig at jeg burde  ha mer pålegg:)

Anonymkode: 101d6...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri brød selv istedenfor spiser jeg: 

Frukt, yoghurt, pannekaker, havregrøt, salater, kornblanding og hadde jeg tålt egg hadde jeg spist det. 

 

Men jeg spiser brød om jeg får det servert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lage en stor grunnsalat når du har tid og blande opp litt ulikt til ulike måltider. Hive i litt egg og bønner til lunsj og pasta til middag f.eks.

Anonymkode: 055bd...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte spiser jeg lapper av 2 ss cottage cheese, 4 ss havregryn, 2 egg, litt salt og kardemomme, eller bananpannekaker til frokost. Er også glad i omelett og eggerøre med litt grønt til. Middagsrester varmes i mikro eller spises kaldt. Salater med diverse. Knekkebrød spiser jeg ofte med smør og egg, avokado og skinke, eller smør og ost. Jeg baker mine selv med en del frø. Jeg gjør frokost og lunsj klart kvelden før, så går det kjapt når jeg skal spise. :)

Men kan jeg spørre hvorfor du kutter ut brød? I utgangspunktet er brød helt fint å spise, selvsagt avhengig av grovhetsgrad og pålegget du har på. Er det for variasjonen er det noe annet.

Anonymkode: 84ce1...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det enkleste og raskeste å spise, er brødskiver med pålegg. Så hvorfor skal du kutte ut brød? Det er viktig å vite for å gi meningsfulle råd. Så derfor: Har du cøliaki? (Da må du kutte ut alt med gluten - vanlig hvete, rug og bygg, men du kan spise glutenfri brød og knekkebrød.) Trenger du å gå ned i vekt? (Har du blitt overvektig fordi du ikke har hatt tid til å spise?) Liker du ikke brød? (Hva mer enn havregrøt liker du?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser normalt ikke brød, av den enkle grunn at jeg ikke er så glad i brødmat.

Havregrøt. Omelett, lager ofte opp fritatta/tortillaer. Til lunsj på jobb velger jeg salatbaren, eller varmmat. Middagsrester. Quinoa salat (lager opp for et-par dager). Hjemmebakte knekkebrød med avokado, hummus eller egg (altså sunne, gode knekkebrød, med mye pålegg). Tunfisksalat. Bulgurhvete med kylling, paprika og løk. Eggerøre med røketlaks og det jeg finner av grønnsaker. Pokebolle. I helgene lager vi ofte varmmat til lunsj, eller sashimi i ulike varianter. 

Anonymkode: 91f4e...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkorn pasta (den fra Coop er bra), men ikke spis mer enn 50-70g, quinoa eller brunt ris (halv liten skål), salat, fiskekaker, forskjellige grønnsaker. Vet ikke om du gjør for helsen eller fordi du vil ned i vekt, men jeg går faktisk ned i vekt av pasta og ris så lenge man kan styre på mengden. Man blir fort mett av disse type mat.

Anonymkode: 01db1...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2018 den 12.59, Pringle skrev:

Noe av det enkleste og raskeste å spise, er brødskiver med pålegg. Så hvorfor skal du kutte ut brød? Det er viktig å vite for å gi meningsfulle råd. Så derfor: Har du cøliaki? (Da må du kutte ut alt med gluten - vanlig hvete, rug og bygg, men du kan spise glutenfri brød og knekkebrød.) Trenger du å gå ned i vekt? (Har du blitt overvektig fordi du ikke har hatt tid til å spise?) Liker du ikke brød? (Hva mer enn havregrøt liker du?)

Har ikke cøliaki, men vil gå ned i vekt. Gikk ned masse ved hjelp av lavkarbo, men det er ikke noe jeg kan leve med.

Elsker brød, så ender alltid opp medå spise for mye. Vanskelig å telle kalorier.. Derfor vil jeg prøve å leve uten en stund:)

Hva annet jeg liker? Tjah..kokt egg. Men bør kanskje helst være med noe.

Ser at mange ga tips om å ha salat klart- det var lurt!

Liker ellers all slags ost! Ikke brunost.

Takk for alle gode tips! Har laget en liste med alle tips:D kom gjerne med flere!

Anonymkode: 101d6...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2018 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Ofte spiser jeg lapper av 2 ss cottage cheese, 4 ss havregryn, 2 egg, litt salt og kardemomme, eller bananpannekaker til frokost. Er også glad i omelett og eggerøre med litt grønt til. Middagsrester varmes i mikro eller spises kaldt. Salater med diverse. Knekkebrød spiser jeg ofte med smør og egg, avokado og skinke, eller smør og ost. Jeg baker mine selv med en del frø. Jeg gjør frokost og lunsj klart kvelden før, så går det kjapt når jeg skal spise. :)

Men kan jeg spørre hvorfor du kutter ut brød? I utgangspunktet er brød helt fint å spise, selvsagt avhengig av grovhetsgrad og pålegget du har på. Er det for variasjonen er det noe annet.

Anonymkode: 84ce1...c88

Svarte på det over her, men kan legge til at jeg føler meg ofte litt oppblåst og tung. Mistenker at et stort inntak av brød er grunnen.

Anonymkode: 101d6...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke cøliaki, men vil gå ned i vekt. Gikk ned masse ved hjelp av lavkarbo, men det er ikke noe jeg kan leve med.

Elsker brød, så ender alltid opp medå spise for mye. Vanskelig å telle kalorier.. Derfor vil jeg prøve å leve uten en stund:)

Hva annet jeg liker? Tjah..kokt egg. Men bør kanskje helst være med noe.

Ser at mange ga tips om å ha salat klart- det var lurt!

Liker ellers all slags ost! Ikke brunost.

Takk for alle gode tips! Har laget en liste med alle tips:D kom gjerne med flere!

Anonymkode: 101d6...4c0

Jeg mistenker at å prøve å leve uten det du elsker å spise, er gunnen til at du overspiser. Hvorfor synes du det er vanskelig å telle kalorier? Du veier maten, logger den, og programmet regner ut summen. 

Men du trenger ikke telle kalorier for å gå ned i vekt. Du må bare spise færre av dem.

Lavkarbo ga deg ekstra tap av vannvekt. Du behøver ikke spise lavkarbo heller. Det du gikk ned av fett, gikk du ned fordi du spiste færre kalorier.

Nå skal jeg komme med en skikkelig teit analogi. Se for deg et hus. Selve huset er sånt som fundament og bjelker og murstein, røropplegg og vinduer. Så kommer pynten - gardiner og tapet og maling og lysestaker. Du må ha fundamentet i orden før du kan begynne å pynte. De grunnleggende tingene er noe de fleste synes er kjedelig, men de er helt nødvendige. Tips og råd er en slags pynt. De kan være veldig nyttige hvis de treffer akkurat dine preferanser og dine praktiske problemer. Men de er uviktige sammenlignet med å vite hvordan vektregulering fungerer. Hvis du ikke kan det grunnleggende, kommer du for evig til å famle i blinde, og bli mer og mer sliten og motløs. Du synes kanskje det er gøy nå, men om ti år spår jeg at du er fullstendig utbrent, og veier mer enn du gjør i dag. Det høres brutalt ut, og det er det. Men det er ikke jeg som er slem, de som er slemme, er de som utnytter folks godtroenhet og velvilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2018 at 12:59 PM, Pringle said:

Noe av det enkleste og raskeste å spise, er brødskiver med pålegg. Så hvorfor skal du kutte ut brød? Det er viktig å vite for å gi meningsfulle råd. Så derfor: Har du cøliaki? (Da må du kutte ut alt med gluten - vanlig hvete, rug og bygg, men du kan spise glutenfri brød og knekkebrød.) Trenger du å gå ned i vekt? (Har du blitt overvektig fordi du ikke har hatt tid til å spise?) Liker du ikke brød? (Hva mer enn havregrøt liker du?)

Brød er å greit å spise iblant. Men om man trener mye elelr forsøker slanke seg, så er det ikke gunstig mat å spise ofte. Det er ikke mettende, rett og slett, og det er altfor enkelt å overspise på brød. For noen mennesker, ihvertfall, er det å spise brød som å spise godterier, man kan spise det i all evighet. Da jeg trente mye og spiste brød, spiste jeg gjerne 8-10 skiver om dagen. Og selv om jeg trente minst 1 1/2 time hver dag, la jeg på meg nesten 10 kg etterhvert. 

Det finnes så mye god mat som smaker bra og bedre enn brød og som har mindre kalorier og der man ikke overspiser. Bytter man ut brød med grønt og en liten proteinkilde vil maten sitte lenger i magen og man vil føle seg friskere. 

On 2/12/2018 at 6:11 AM, AnonymBruker said:

Og nå trenger jeg tips til hva jeg skal spise istedenfor:p

Trenger noe som ikke tar lang tid. Har en baby som blir utålmodig.

Liker godt havregrøt med banan og peanøttsmør. Tar ikke lang tid å kutte banan, f.eks

Må være noe man ikke trenger å steke og koke. :b

Anonymkode: 101d6...4c0

http://www.mariannedebourg.no/2015/08/10/tips-til-sunne-og-kreative-matpakker-mange-uten-brod/

Anonymkode: 5b5d9...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...