Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

På 12.2.2018 den 9.55, Vitting skrev:

Hva jobber disse menneskene med?

De jobber med å selge sjela til ungene sine

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tydelig at hun har vært her inne og lest. Ser det på Facebook-siden hennes.
"Selger barna sine til høystbydende" er tittelen på det nyeste blogginnlegget. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha88
11 minutter siden, Døgnvill skrev:

Det er tydelig at hun har vært her inne og lest. Ser det på Facebook-siden hennes.
"Selger barna sine til høystbydende" er tittelen på det nyeste blogginnlegget. 

Ja, tydelig at hun har det.

Leste blogginnlegget tidligere, og det er jo gjengangeren blandt disse bloggerne. Alle som er kritisk til eksponering er noen stygge nett troll som har hatt ett forferdelig liv. Det eneste man har å gjøre er å sitte å kritisere bloggere og være bitter.

Kjære tid... hva skal man svare til noe sånt? Her er jo ingen evne til å ta innover seg hvor MASSIVT de eksponerer barna, og hvilke konsekvenser dette kan ha for de senere. Del gjerne inspirasjon til familielivet, men tusenvis av bilder av ungene er da ikke nødvendig. Og til syvende og sist, så blir barna brukt for å tjene penger, det kan de ikke nekte for. De vil leve av sosiale medier, og da er ungene tvunget med i familiebedriften ved å la seg avbilde, om se vil eller ei. Sikkert greit og gøy for de nå når de er så små at ikke de kan samtykke engang. Garantert ikke like kult å ha livet sitt på nett når man blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aloha88 said:

Ja, tydelig at hun har det.

Leste blogginnlegget tidligere, og det er jo gjengangeren blandt disse bloggerne. Alle som er kritisk til eksponering er noen stygge nett troll som har hatt ett forferdelig liv. Det eneste man har å gjøre er å sitte å kritisere bloggere og være bitter.

Kjære tid... hva skal man svare til noe sånt? Her er jo ingen evne til å ta innover seg hvor MASSIVT de eksponerer barna, og hvilke konsekvenser dette kan ha for de senere. Del gjerne inspirasjon til familielivet, men tusenvis av bilder av ungene er da ikke nødvendig. Og til syvende og sist, så blir barna brukt for å tjene penger, det kan de ikke nekte for. De vil leve av sosiale medier, og da er ungene tvunget med i familiebedriften ved å la seg avbilde, om se vil eller ei. Sikkert greit og gøy for de nå når de er så små at ikke de kan samtykke engang. Garantert ikke like kult å ha livet sitt på nett når man blir større.

Kunne ikke sagt det på en bedre måte selv.

Jeg tviler jo på at ungene vet hva de samtykker til, de er jo tross alt små enda. Det er sikkert all fun and games for de dette med å hoppe i sofaen, prøve masse greier og ting. Men hvor mye skjønner de egentlig av at bildene ligger fullstendig blottet på nett for evig og alltid. Og gudene vet hvor på nett de kan bli spredd og misbrukt. 
Det er skummelt at foreldrene ikke har mer innsikt enn som så. Skikkelig skummelt!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Døgnvill skrev:

Det er tydelig at hun har vært her inne og lest. Ser det på Facebook-siden hennes.
"Selger barna sine til høystbydende" er tittelen på det nyeste blogginnlegget. 

Har hun blogg også, ja. Skjønner ikke hvorfor hun reagerer på «selge barna til høystbydende», det er jo det de gjør. :klo:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kollontaj said:

Har hun blogg også, ja. Skjønner ikke hvorfor hun reagerer på «selge barna til høystbydende», det er jo det de gjør. :klo:

Blogg, FB-side og IG. Bildene blir lagt ut alle steder. Pluss på hans IG-side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Aloha88 said:

Kommentaren til «Guro» under siste blogginnlegg var virkelig spot on! Spent på svaret på den....

Jeg går ikke inn på bloggen. Nekter å gi klikk :fy_fy:

Hva er kommentaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 21.55, Xstrella skrev:

Å huff. Blir mer og mer allergisk mot slike fantasyverdener 🙄

ok,ta tablett da !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha88
10 minutter siden, Døgnvill skrev:

Jeg går ikke inn på bloggen. Nekter å gi klikk :fy_fy:

Hva er kommentaren?

GURO

44 MINS AGO

REPLY

Jeg synes faktisk ikke du svarer på spørsmålene mine under forrige innlegg. Du nevner at ungene får se bildene, men har de noen som helst forståelse for omfanget av eksponeringen? Om dere fotograferer en eller flere ganger i uka, synes jeg er lite viktig, men det er positivt å høre at dere ikke deler sårbare øyeblikk i forbindelse med sykdom. Likevel vil jeg hevde at de bildene dere deler nettopp er eller fremstår som private øyeblikk, for eksempel en familie i lek, mener du at ungene har forståelse for at dere tjener penger på disse øyeblikkene? Øyeblikk som tilhører privatlivet. Barn har rett til privatliv, les deg opp på tematikken. 

Jeg synes også det er synd at du velger å gå i skyttergraven når du får kritikk for å eksponere barna dine, det bør da ikke komme som et sjokk at det er mye fokus på dette i disse dager. Hva vet du om kritikerne siden du kaller dem nettroll? Du vet nok langt mindre enn du tror, men kanskje er det lettere å avfeie kritikken dersom du demoniserer alle som kritiserer konseptet deres? Jeg har 6 års utdanning, en god jobb som jeg elsker, har familie, god økonomi og masse glede i livet. Er det greit at jeg kritiserer massiv eksponering av umyndige barn på sosiale medier? Jeg synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aloha88 said:

GURO

44 MINS AGO

REPLY

Jeg synes faktisk ikke du svarer på spørsmålene mine under forrige innlegg. Du nevner at ungene får se bildene, men har de noen som helst forståelse for omfanget av eksponeringen? Om dere fotograferer en eller flere ganger i uka, synes jeg er lite viktig, men det er positivt å høre at dere ikke deler sårbare øyeblikk i forbindelse med sykdom. Likevel vil jeg hevde at de bildene dere deler nettopp er eller fremstår som private øyeblikk, for eksempel en familie i lek, mener du at ungene har forståelse for at dere tjener penger på disse øyeblikkene? Øyeblikk som tilhører privatlivet. Barn har rett til privatliv, les deg opp på tematikken. 

Jeg synes også det er synd at du velger å gå i skyttergraven når du får kritikk for å eksponere barna dine, det bør da ikke komme som et sjokk at det er mye fokus på dette i disse dager. Hva vet du om kritikerne siden du kaller dem nettroll? Du vet nok langt mindre enn du tror, men kanskje er det lettere å avfeie kritikken dersom du demoniserer alle som kritiserer konseptet deres? Jeg har 6 års utdanning, en god jobb som jeg elsker, har familie, god økonomi og masse glede i livet. Er det greit at jeg kritiserer massiv eksponering av umyndige barn på sosiale medier? Jeg synes det.

Applause! Håper hun svarer på den da. Eller om hun: 1. Overser 2. Går i skyttergraven igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkustjukk

Jeg kjenner jeg blir så oppgitt over disse Influenserne som ikke klarer å skille kritikken de får.

Jeg kjenner ikke Monica, jeg vet ikke noe om hvordan hun er som mor eller person. Men jeg kritiserer valgene hun gjør via SoMe og når man velger å ha en annonsebasert instagramkonto med over 90 K følgere og være tilknyttet en større bloggplattform er man regnet som en "påvirker". Og jeg kritiserer det hun velger å dele i de kanalene.

Hun skriver at de "ikke har fasiten"; men det virker nå ganske tydelig hvordan de mener de som kommer med kritikk fører livene sine og har det med seg selv.

Skivebom fra deg, Monica.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra emneknagger på Instagram vil jeg tro at de henvender seg til kristne, hvite middelklassefamilier i USA. Mangler bare #godisgreat og #amen, så er det i boks med hvor påvirkningen skal settes inn. Smart grep, her ligger det sikkert mye penger og en familie med pene mennesker og «gode» verdier kan sikkert gjøre det stort. At ungenes privatliv går med i dragsuget, er kanskje ikke like åpenbart for dem. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er kristne ja, selvfølgelig. En god kristen bruker ikke sårbare barn som hovedinntektskilde.

 

mvh ateist

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
9 timer siden, Døgnvill skrev:

Applause! Håper hun svarer på den da. Eller om hun: 1. Overser 2. Går i skyttergraven igjen.

En blanding, den står ubesvart fra henne selv men naturligvis lar hun noen andre svare nedlatende til "Guro".

Det er jo selvsagt lettere å late som alle kritikerne er hjerteløse, tragiske og sjalu kjerringer uten egne liv🙄

For å ta innover seg at de som er kritiske til opplegget hennes kan være helt vanlige, gode mennesker må vel være hardt å innrømme🙄

Men dette er jo tatt rett ut av Blogging for dummies; Kvinneguiden er slemme troll, uansett.

 

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kanalene til sammen har nesten 150 000 følgere. Kanskje ikke rart at de «glemmer» faresidene og ønsker å surfe videre på suksessen uten å bry seg med noe så banalt som barns rett til privatliv. Merkingen deres er vel heller ikke helt på stell, men det tar vel for mye energi å legge inn utallige hashtags og da er det lett å glemme den derre reklamemerkingen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...