Gå til innhold

Hvor rart er det å spørre om noen vil treffes? Når du på en måte har avvist dem tidligere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg så igjen noen bilder av meg,  tatt av andre nylig. Jeg hater meg selv. Jeg er flau over hvordan jeg beveger meg, hvordan jeg ER. Og vil ikke få bekreftet at han tenker det samme. 

Tror jeg kanskje ødela i går også. Ved å gi uttrykk for at jeg ventet beskjed fra vennen. 

Jeg vet dere mener jeg bør skrive til han. Men jeg føler at svaret blir nei, men at han spør om jeg har planer likevel av en grunn.. :(

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, avslutt med ham, ønsk ham lykke til videre. For hans del, ikke din. Han fortjener bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sjonkelrolf skrev:

Som jeg sa, avslutt med ham, ønsk ham lykke til videre. For hans del, ikke din. Han fortjener bedre.

Sikker?  Er ikke sikkert han har brydd seg en gang? Du virker litt sikker på at han er keen. 

Og hva om hann hevn-avviser?  Er det vanlig å avvise for å hevne seg? Jeg var aldri slem. Jeg bare var livredd, pratet meg bort og analyserte hva han egentlig ville.. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Hvis da ikke han i mellomtiden blir dritt lei og kutter ut TS. Litt på samme måten som brukt dasspapir, dvs dump, trekk ned og ikke tenke på det etterpå.

Edit: det var akkurat det jeg gjorde sist jeg hadde med en sånn å gjøre. Slettet henne fra kontaktlister, uten et ord. Hun oppførte seg ganske likt som TS...

Kan ikke det kalles ghosting da? Det du gjorde her... Er du knapt nok et menneske da?

Anonymkode: 98353...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke det kalles ghosting da? Det du gjorde her... Er du knapt nok et menneske da?

Anonymkode: 98353...862

Når en person helt tydelig viser med handling at man ikke er interessert, så er det overhodet ikke noe poeng å kaste bort tiden på personen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ønsker å gå på kafe med han så er det jo en invitasjon til å la han knulle deg opp og ned.

Anonymkode: 6267d...4a6

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sjonkelrolf skrev:

Når en person helt tydelig viser med handling at man ikke er interessert, så er det overhodet ikke noe poeng å kaste bort tiden på personen.

Jeg har da svart han når han har skrevet til meg. :) 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da svart han når han har skrevet til meg. :) 

Anonymkode: efb68...cf1

Men det er faktisk ikke det samme som å vise genuin interesse. Tar du initiativet til samtaler noen ganger? 

Og fra den meldingen han skrev til deg "kanskje neste gang". Du tolker det i verste mening, at han ikke egentlig er interessert. Men du har jo faktisk ikke invitert han ut, så du har ikke blitt avvist. Jeg tolket den meldingen som "kanskje neste gang du inviterer meg ut"

Jeg skjønner at du er redd for å bli såret og brukt, det er vi alle. Men man må utsette seg litt og være litt vågal om man skal finne kjærlighet. Og går det i dass, så er det ikke verdens undergang. Men det du driver med her plager både deg selv og han. Du ser det ikke, men det blir litt leking med følelser du driver med her.

Anonymkode: 4f4a7...22a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har da svart han når han har skrevet til meg. :) 

Anonymkode: efb68...cf1

Det som virkelig betyr noe er ikke hva du sier, men hva du gjør, gir uttrykk for. Å svare "det hadde vært hyggelig" hvis noen spør om å treffes er å si noe. Men å det vike unna når man skal avtale noe konkret er en handling og viser det stikk motsatte som det man har sagt over, og går som en avvisning. Da er det handlingen som forteller hva personen egentlig mener, ordene fra samme person blir da fattige og ganske intetsigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, kanskje neste gang kan være et nei. Men det kan også være en liten åpning for å treffes senere. I stedet for å analysere dette, kunne du bare sjekket det ut ved å spørre. Men forstår at du er redd for å gjøre det. Da gjenstår det bare å vente, og ofte kan det ta temmelig lang tid før det synker inn at han ikke kommer til å ta kontakt...

 

Anonymkode: 58914...504

Jamen han tar jo kontakt. Men jeg er redd for at det blir kleint hvis JEG spør.. at han på en måte skal bli sur hvis jeg begynner å ta kontakt, at mønsteret bare har blitt slik at han gjør det. 

Jeg vil først og fremst bare ha den gode kontakten. Jeg tenker ikke at vi skal date. Jeg er bare livredd for at han skal ta det som en datinginvitasjon..og så ender vi opp med å bli uvenner. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jamen han tar jo kontakt. Men jeg er redd for at det blir kleint hvis JEG spør.. at han på en måte skal bli sur hvis jeg begynner å ta kontakt, at mønsteret bare har blitt slik at han gjør det. 

Jeg vil først og fremst bare ha den gode kontakten. Jeg tenker ikke at vi skal date. Jeg er bare livredd for at han skal ta det som en datinginvitasjon..og så ender vi opp med å bli uvenner. 

Anonymkode: efb68...cf1

Han håper sikkert at du skal spørre ham. Husk, det var du som avviste ham. Og da sitter det veldig langt inne hos ham å spørre en gang til, ballen legger nå hos deg. Hvis du ikke spør ham, er det langt fra sikkert at det vil skje. Det der har jeg selv sett litt for ofte, faktisk er det en av grunnene til at jeg har sluttet med dating. Er så dritt lei sånt piss, har vært uheldig litt for mange ganger.

Den siste setningen får meg til å lure på hva du egentlig vil med ham. En du kan bruke til eget forgodtbefinnende? Tipper at hvis han hadde lest dette hadde han nok ikke giddet å bruke masse tid på deg, slik du holder på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Han håper sikkert at du skal spørre ham. Husk, det var du som avviste ham. Og da sitter det veldig langt inne hos ham å spørre en gang til, ballen legger nå hos deg. Hvis du ikke spør ham, er det langt fra sikkert at det vil skje. Det der har jeg selv sett litt for ofte, faktisk er det en av grunnene til at jeg har sluttet med dating. Er så dritt lei sånt piss, har vært uheldig litt for mange ganger.

Den siste setningen får meg til å lure på hva du egentlig vil med ham. En du kan bruke til eget forgodtbefinnende? Tipper at hvis han hadde lest dette hadde han nok ikke giddet å bruke masse tid på deg, slik du holder på.

Jeg skrev aldri til han at jeg ikke vil treffes, jeg prstet det enkelt og greit bort. :/ 

det er nå likevel slik at han skriver i ny og ned og har gjort det i alle disse mnd. Men nå er jeg livredd...

han brukte ropetegn, når han skrev at han har spurt allerede. Og jeg er redd han skal hevne seg ved å si nei. Da vet jeg ikke om jeg klarer å ta det neiet som et faktisk nei. Men jeg hadde ikke fortsatt å spurt heller. Det er vondt og var veldig dumt for meg å lyve til meg selv slik. Han der skal jeg ikke ha følelser for tenkte jeg...men de slipper ikke. Og som sagt, jeg tenker ikke at vi skal bli kjærester, men i det minste venner.

jeg forstår meg rydeligvis ikke så på mennesker :( siden dere oppfatter det som avvisning. Jeg oppfattet meg selv som ganske inviterende.

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev aldri til han at jeg ikke vil treffes, jeg prstet det enkelt og greit bort. :/ 

det er nå likevel slik at han skriver i ny og ned og har gjort det i alle disse mnd. Men nå er jeg livredd...

han brukte ropetegn, når han skrev at han har spurt allerede. Og jeg er redd han skal hevne seg ved å si nei. Da vet jeg ikke om jeg klarer å ta det neiet som et faktisk nei. Men jeg hadde ikke fortsatt å spurt heller. Det er vondt og var veldig dumt for meg å lyve til meg selv slik. Han der skal jeg ikke ha følelser for tenkte jeg...men de slipper ikke. Og som sagt, jeg tenker ikke at vi skal bli kjærester, men i det minste venner.

jeg forstår meg rydeligvis ikke så på mennesker :( siden dere oppfatter det som avvisning. Jeg oppfattet meg selv som ganske inviterende.

Anonymkode: efb68...cf1

Skjønner du enda ikke at å "prate det bort" fremstår nettopp som en avvisning?

At han kan "hevne" seg ved å si nei er dessverre en risiko du evt. bare må ta. Klart han er skuffet etter å ha blitt avvist, for det er det han i realiteten ble, uavhengig av hva du måtte mene. Og tro det eller ei, han tok en risiko da, og fikk seg en smekk.

Hvor inviterende er du egentlig, når du ikke ønsker å spørre ham om å gå ut? Jeg vil vel si at det er det motsatte av å være inviterende. Selvinnsikt er tydeligvis ikke så lett, nei.

Jeg spør igjen, hva vil du egentlig med ham?

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Skjønner du enda ikke at å "prate det bort" fremstår nettopp som en avvisning?

At han kan "hevne" seg ved å si nei er dessverre en risiko du evt. bare må ta. Klart han er skuffet etter å ha blitt avvist, for det er det han i realiteten ble, uavhengig av hva du måtte mene. Og tro det eller ei, han tok en risiko da, og fikk seg en smekk.

Hvor inviterende er du egentlig, når du ikke ønsker å spørre ham om å gå ut? Jeg vil vel si at det er det motsatte av å være inviterende. Selvinnsikt er tydeligvis ikke så lett, nei.

Jeg spør igjen, hva vil du egentlig med ham?

Bli bedre kjent. Bli en venn, få tilbake den gode kontakten vi hadde. Først og fremst!

Skal jeg virkelig tørre å tro st han kunne bli skuffet? Grunnen til at jeg behandlet han sånn var at han tross alt er mann, og jeg skal sikkert være en i rekka.

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bli bedre kjent. Bli en venn, få tilbake den gode kontakten vi hadde. Først og fremst!

Skal jeg virkelig tørre å tro st han kunne bli skuffet? Grunnen til at jeg behandlet han sånn var at han tross alt er mann, og jeg skal sikkert være en i rekka.

Anonymkode: efb68...cf1

Å bli bedre kjent blir man først når man omgås hverandre. I virkeligheten. Ikke foran en skjerm, enten det er en PC-skjerm eller mobil.

Hvilken garanti har du egentlig for at den gode kontakten du så gjerne vil ha kommer tilbake av seg selv? Den har gjerne en tendens til å få seg en knekk når man blir avvist. Og hittil har du ikke vært villig til å investere noe i det. Han har gjort det, og brent seg. Derfor er han forsiktig. For hvem vil vel fremstå som en desperat masekopp? Da har man i hvert fall ingen mulighet. For 10 år siden hadde jeg også dratt det ut i tid, klamret meg til et håp, slik han her åpenbart gjør, trådt varsomt. Men hadde han vært meg i dag, hadde det ikke gått 13 mnd for å si det slik, ref. det jeg sa om brukt dasspapir over...

Og igjen spør jeg: du sier du er inviterende, men du har fordommer mot ham og behandlet ham på den måten fordi han er mann og at du liksom skal være en i rekka for ham. Det er ikke mye inviterende adferd, spør du meg. Enda en gang er du tatt på å først si én ting, og så senere gi uttrykk for det stikk motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik går det vel når man hører på alle andre og ikke følger magefølelsen?  

Fra jeg var liten /tenåring og i den alderen der man gjerne forelsker seg har jeg lært at jeg skal være den viktige og respekterte i forholdet :/ og en mann som blir avvist og går videre "var ikke villig til å vente. Han elsket ikke meg like høyt som jeg ham". Dette går igjen fra andre kvinner hele tiden. 

Herregud så dum jeg er... :/ hvordan kunne jeg føle dette for HAN. Ikke noen andre. Jeg treffer menn, vi har mye å snakke om. Men jeg får ikke denne kåte, glade, og beundrende følelsen for de:/ og føler bare en skuffelse når det er deres navn som kommer opp på skjermen... 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du egentlig prøver å si med det totalt intetsigende innlegget? Eller er hele denne tråden trolling fra ende til annen? Begynner faktisk å lure nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sjonkelrolf skrev:

Hva er det du egentlig prøver å si med det totalt intetsigende innlegget? Eller er hele denne tråden trolling fra ende til annen? Begynner faktisk å lure nå.

Refererer du tuil siste innlegget nå? Jeg innrømmer å ha hørt for mye på andre. Jeg ville ikke trå feil. Jeg ville ikke bli brukt av denne mannen. Mamma har nærmest lært meg at jeg skal være den viktige i forholdet. Kvinnen skal være den viktige, altså, passe på å sette seg i respekt. Det var det jeg trodde jeg gjorde, men det har bare resultert i at jeg mistet han, eller kanskje gjør det.

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Refererer du tuil siste innlegget nå? Jeg innrømmer å ha hørt for mye på andre. Jeg ville ikke trå feil. Jeg ville ikke bli brukt av denne mannen. Mamma har nærmest lært meg at jeg skal være den viktige i forholdet. Kvinnen skal være den viktige, altså, passe på å sette seg i respekt. Det var det jeg trodde jeg gjorde, men det har bare resultert i at jeg mistet han, eller kanskje gjør det.

Anonymkode: efb68...cf1

Du vil altså sette deg i respekt? Én ting som får meg til å miste respekten for et menneske totalt, er nettopp de som sier en ting og mener/gjør det stikk motsatte, gir personer falske forhåpninger. Altså de som seiler under falskt flagg. Noe ála det jeg har lest i denne tråden.

Det finnes faktisk andre måter å finne ut om man blir brukt eller ikke enn å behandle folk som dritt. Og vet du hva? Det er jo nettopp å se på hva en person gjør ift. det personen sier. Og hvis de to tingene ikke stemmer overens bør varsellampene lyse.

Du skrev bla. dette:

Sitat

og en mann som blir avvist og går videre "var ikke villig til å vente. Han elsket ikke meg like høyt som jeg ham". Dette går igjen fra andre kvinner hele tiden. 

Ærlig talt, hva forventer du egentlig hvis du avviser noen? Man skulle jo tro at en mann med respekt for seg selv selvfølgelig går videre etter å ha blitt avvist. Å avvise noen betyr vel at man ikke ønsker den personen i livet sitt på den måten, eller i det hele tatt? Eller er avvisning en del av en eller annen syk form for spill som tydeligvis går i arv fra mor til datter?

Kan jo spørre om du har hørt noe fra ham siden sist?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...