Gå til innhold

Hvor rart er det å spørre om noen vil treffes? Når du på en måte har avvist dem tidligere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er en mann jeg har følelser for dessverre. Jeg tenker ikke at vi skal bli kjærester, men i beste fall det, eller gode venner. Saken er at jeg avviste han uten at jeg egentlig ville det. Ikke bestemt, men jeg bare viste litt lav interesse tilbake. Dette angrer jeg veldig på. Han har spurt om vi skal ut sammen og vist interesse for å bli bedre kjent. Jeg turte absolutt ikke:/ 

nå er det 1 uke siden sist jeg hørte fra ham. Men det blir bare hverdagslige temaer. Jeg tenker at siden han fremdeles holder kontakten til en viss grad er ikke interessen helt ute? 

Men blir det rart om jeg spør en kveld hva han holder på med, og spør om han bare vil ut og ta en kaffe? Kan dette blitt tatt som å prøve å date? Jeg vil ikke at han skal tro at jeg prøver å date han, skremme han vekk... jeg vet jeg kan få et nei, men for min egen del, å bevise for meg selv at jeg turte. Har dvelet så med dette i mange mange måneder nå. Jeg har ingen erfaring i dating en gang og er 27 år. Aldri har jeg tatt initaitv til en mann, men gjorde det litt med han forrige jeg datet. Jeg savner også det å vise at jeg er intressert i folk, at han kan få se at jeg ikke er iskald. Er dette noe jeg bør gjøre for å "utvikle sjelen" eller er det bannlyst å spørre en mann man har avvist så lenge etterpå, selv om han har holdt kontakten? Kan også risikere at han hevn-avviser meg, altså, at han viser meg at han ikke bare stiller opp når jeg vil det. Og det er absolutt ikke slik jeg ser på han. Han vet bare ikke at jeg hadde utrolig lyst til å bli hans/bli kjent tilbake, og jeg vil "gjøre opp". 

Det er noe rart, men ting har stagnert i livet mitt så lenge jeg ikke har brutt slike barierer som er forferdelig vanskelige å bryte. Så det er mulig mange problemer bunner i dette?

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det blir ikke rart, og det skremmer han ikke vekk. Han vil bare tenke det er hyggelig!
Så tar du det bare som det kommer etterhvert :)

Anonymkode: f161d...704

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare kjørt på dersom jeg var deg, ts. Tror dette går din vei :) Uansett, hvor mye har du egentlig å tape? 

Jeg avviste samboer første gang vi traff hverandre. Han kom rett bort til meg og begynte å snakke til meg på gata, og jeg ble jo så stresset at jeg opptrådte svært avvisende. Kjente jeg angret meg etterpå, for han var veldig kjekk og hadde super snille øyne. Traff han igjen på et arrangement 6 måneder senere. Han ga meg noen lange blikk, og jeg smilte tilbake, så han kom bort og la an en prat. Resten er historie 🤗

Anonymkode: 60747...415

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke rart, kjør på. Jo lenger du venter, jo mindre interessert virker du for han (leste den andre tråden din). Bare hør om han vil ta en kaffe eller noe med deg en dag til uken.

Anonymkode: 4f4a7...22a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt du skal ta kontakt hvis du går rundt og tenker på ham. Forklare hvorfor ting ble som de ble den gangen, at du viste for lite initiativ av årsaker som handlet om din egen usikkerhet og ikke noe han gjorde feil. 

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke helt hva du mener med at det ikke er en date? Hvis du inviterer ham ut, så vil han selvsagt anta at det er en date. Og hvorfor ikke? Hvis dere skal bli bedre kjent og la noe få utvikle seg mellom dere, så er du nødt til å tørre å faktisk date ham. Noe annet vil jo være å gi ham falske forhåpninger - hvis du kun ønsker vennskap, så må du være ærlig om det hele veien. Så bestem deg for hva du faktisk er ute etter, før du kontakter ham.

Anonymkode: 21a23...bc5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok faktisk kommer kontakt i går. Han hadde hatt en lang hard dag på jobben. Var jeg som stilte oppfølgingsspørsmål. Forskjellen fra før er at han ikke bruker emoji lenger. Så jeg tenker at han kanskje bare har vennskapelige følelser? 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå klarte jeg å si at jeg ville treffes, men pga en misforstående formulering. Han tok kontakt i går kveld og i kveld og så spør han hva jeg gjør. Jeg svarer at jeg er ute går, han er ute med venner f.eks. Så skriver jeg at jeg venter på å høre om vi skal ut snart eller ikke. Med "vi" så mente jeg en venninne. Mens han tok det som at jeg ventet på han. 

Da svarer han "jeg har allerede spurt om vi skal treffes". Kanskje neste gang....

jeg beklaget meg for dårlig formulering. Jeg ventet på beskjed fra en venninne, ikke han. 😳😳😳

nå vet jeg ikke hva han mwnte med "kanskje neste gang" og hvorfor han i det hele tatt spør hva jeg gjør.....:/ 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor rart det enn høres ut, ballen ligger hos TS nå. Svarene hans tyder neppe på at han kommer til å gjøre noen fremstøt, han har jo allerede blitt avvist i form av tilsynelatende manglende interesse. Og TS har ingen garanti for at han er interessert, hun kan like gjerne få døra smelt i trynet. Selv kuttet jeg ut de jentene som viste manglende interesse for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sjonkelrolf skrev:

Uansett hvor rart det enn høres ut, ballen ligger hos TS nå. Svarene hans tyder neppe på at han kommer til å gjøre noen fremstøt, han har jo allerede blitt avvist i form av tilsynelatende manglende interesse. Og TS har ingen garanti for at han er interessert, hun kan like gjerne få døra smelt i trynet. Selv kuttet jeg ut de jentene som viste manglende interesse for meg.

Jeg er ts. Les siste innlegget mitt. Han tar kontakt, spør hva jeg gjør. I går kveld spurte han om jeg hadde planer. Det hadde jeg ike, bare slappet av hjemme, så skrev han at han gjorde det samme. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå klarte jeg å si at jeg ville treffes, men pga en misforstående formulering. Han tok kontakt i går kveld og i kveld og så spør han hva jeg gjør. Jeg svarer at jeg er ute går, han er ute med venner f.eks. Så skriver jeg at jeg venter på å høre om vi skal ut snart eller ikke. Med "vi" så mente jeg en venninne. Mens han tok det som at jeg ventet på han. 

Da svarer han "jeg har allerede spurt om vi skal treffes". Kanskje neste gang....

jeg beklaget meg for dårlig formulering. Jeg ventet på beskjed fra en venninne, ikke han. 😳😳😳

nå vet jeg ikke hva han mwnte med "kanskje neste gang" og hvorfor han i det hele tatt spør hva jeg gjør.....:/ 

Anonymkode: efb68...cf1

Herregud, du er jo elendig på å få fram hva du mener, så du burde øve deg på å være mer presis i formuleringene dine. Jeg skjønte ikke bæra av det jeg siterte deg på. 

Anonymkode: 7ae53...c3b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud, du er jo elendig på å få fram hva du mener, så du burde øve deg på å være mer presis i formuleringene dine. Jeg skjønte ikke bæra av det jeg siterte deg på. 

Anonymkode: 7ae53...c3b

Altså, han tok kontakt og spurte hva jeg srev med. Jeg skrev at jeg var ute og ventet på svar om vi skulle ut i kveld. Med "vi", så mente jeg , meg og en venninne. Mens han tok det som at jeg mente meg og han. 

Dette beklaget jeg. At jeg formulerte meg så dårlig. 

Han skrev at han allerede har forelsått å treffes. Men kanskje neste gang. 

Det var da jeg skjønte at jeg formulerte meg dårlig. Selvfølgelig ventet jeg ikke at han skulle spørre, derfor beklaget jeg dårlig formulering :) 

Anonymkode: efb68...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor spør han hvordan det går og hva jeg gjør? 🤔 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor spør han hvordan det går og hva jeg gjør? 🤔 

Anonymkode: efb68...cf1

Fordi han er kin på deg! Han tror han ikke har sjangs og vil unngå å være innpåsliten, derfor foreslår han ikke å treffes selv om dere begge bare gjør ingenting. Noe som tyder på at fyren er oppegående! Her må DU ta initiativ"

Tror han trenger det med klartekst nå, altså! Du må virkelig skjerpe deg hvis du ikke skal miste fyren! Han kommer mest sannsynlig til å bli utrolig glad! Få ut fingern, ditt tafatte kvinnfolk!

:Nikke:

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis jeg foreslo for en jente å treffe hverandre, men ikke fikk noen respons eller ble avvist, så spurte jeg ikke igjen, for å si det slik. Og som regel endte det med at kommunikasjonen døde ut eller at jeg terminerte den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sjonkelrolf skrev:

Altså, hvis jeg foreslo for en jente å treffe hverandre, men ikke fikk noen respons eller ble avvist, så spurte jeg ikke igjen, for å si det slik. Og som regel endte det med at kommunikasjonen døde ut eller at jeg terminerte den.

Og dette vil skje hvis TS ikke får ut fingeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev:

Og dette vil skje hvis TS ikke får ut fingeren!

Ref. mitt første innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev:

Fordi han tror han ikke har sjangs og vil unngå å være innpåsliten! Noe som tyder på at fyren er oppegående!

Tror han trenger det med klartekst nå, altså! Du må virkelig skjerpe deg hvis du ikke skal miste fyren! Han kommer mest sannsynlig til å bli utrolig glad! Få ut fingern, ditt tafatte kvinnfolk!

:Nikke:

Slik så samtalen ut

"hei, hva skjer?"

jeg: ute og går igjen, venter på å høre om vi skal ut i kveld. ("Vi" forstod han som at jeg ventet på å høre fra han)

hva skjer der?

han: er ute med noen venner.

"jeg har allerede spurt om vi skal treffes!""kanskje neste gang"

og her er allerede hjernen min i 100, har vært stressa i dag. Så jeg leser først "jeg vil at vi skal treffes". Altaå, som om han hadde skrevet det nå. Og så skriver jeg at jeg har fri i morgen, har avtale med en venninne, men kanskje etter det. 

Han"ja"

men jeg leser tråden våres igjen, og skjønner at det var jeg som formulerte meg dårlig her. Da sendte jeg en beklagelse, og forklarte han at med "vi" så mente jeg, jeg og vennen min. Ikke at han skulle skrive noe 🙂 Jeg følte bare jeg måtte beklage dette, da jeg ikke vil fremstå sånn krevende og uhøffelig. 

Han skrev at det går fint. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor han spør hva jeg gjør og alt slik. I går så spurte han om jeg hadde planer, men vi la ingen planer.

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då kan jo du svare slik "haha, nei akkurat no meinte eg ut med venninna mi.. Men ja, vi to; kva med ein kaffi på tysdag?" 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...