Gå til innhold

Hvorfor blir pakker i mye større grad sendt med PostNord enn Posten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så forbanna dritt at man ikke kan få hente pakken på utleveringssted i stedet for at de slenger den på dørmatten! Vi meldte poden inn i en bokklubb for et par uker siden. Det sto ingen ting om at de sendte pakkene med postnord. Vel, første pakken kom i går. Da vi kom hjem, lå den på dørmatten, helt ødelagt av regnet. Den var pakket i papp, overhodet ikke vanntett, så både bok og leke inn i pakken var helt ødelagt. 

Utrolig irriterende, og vi fikk ikke noe informasjon da vi meldte oss inn om at det var sånn de leverte pakker. Så da er vi nødt til å melde poden ut igjen. Vi betaler ikke hundrevis av kroner for å få ting ødelagt på dørmatten. 

Anonymkode: 2ff37...eb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sluttet å bestille fra platekompaniet etter de gikk over til PostNord. En pakke med to bøker lå OPPÅ postkassa, på et postkassestativ i byen der vi bor! I regnet! Sidene var blitt bølgete selvsagt. Bare flaks at ingen hadde tatt tingene. Det har skjedd to ganger at vi har fått pakker som ble lagt ved siden av postkassestativet/balansert oppå postkassa. Da jeg skrev til PostNord og klagde, sa de at det er slik ting fungerer, det er ikke en feil at pakker legges ut slik. De påstår at kundene heller vil ha det slik enn å hente på postkontor.

Jeg sa også fra til Platekompaniet om det som hadde hendt, og spurte om det ikke gikk an å bestille noe og så komme i butikken deres for å hente varen. Nei, det gikk ikke, de sendte kun med PostNord.

Nå bestiller jeg kun ting fra ebay/amazon, da får jeg i allefall pakkelapp.

Anonymkode: 37c7f...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cleangal skrev:

Jeg kommer med returpakken, etiketten er satt på og alt i orden.

-Retur? Jeg vet ikke... (roper på annen ansatt).

Annen ansatt snur og vender på pakken.

-Neeii... Jeg vet ikke, jeg. Den skal vel scannes på et eller annet vis...

Første ansatt: -Vi får bare legge den i skapet (ulåst skap i inngangspartiet til butikken, bare å forsyne seg), så spør vi XX når h•n kommer.

Jeg: -Får jeg kvittering på at den er sendt?

Det vet ingen av dem.

Ei uke senere:

-Skal du ikke hente pakken din? Den har ligget i skapet her i over ei uke...

Pakken som skulle i retur, ja.

Men i alle dager, er det mulig... Vel, du fikk oppskrifta på retur i mitt forrige innlegg, så du får drive opplæring av de neste gang du kommer med retur:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 9.2.2018 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Da burde du klaget. Svære pakker, hvorfor henter du ikke i butikk?

Anonymkode: a3146...dcf

Har aldri fått det alternativet:(

Anonymkode: 026a3...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er digg å få ting på dørmatten... men så bor jeg i blokk, da. Foretrekker å få det der enn å måtte hente varene på posten. 

Anonymkode: f8ba4...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.2.2018 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Jeg må alltid hente pakker som sendes med Post Nord , de slenger den ikke utfor her jeg bor iallefall. Bor i blokk, så er kanskje derfor? Pick up pointet som den blir levert til er langt unna her jeg bor, så må gå milevis for å hente den. Hadde faktiskønsket at de kunne kommet med den!

Anonymkode: 8f2b7...a76

Det er ikke pga du bor i blokk. Jeg bodde i blokk for noen mnd siden, og de hang alle pakkene på postkassene nede i oppgangen. Ble stjålet et par ganger ja..

Anonymkode: 026a3...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i enebolig, og får rundt 5 pakker fra postnord hver eneste måned. Og alle blir levert på butikken jeg har valgt, har aldri fått noe på døra. Ikke engang da jeg bestilte kun 1 t-shirt i barnestørrelse, så det var temmelig liten pakke. Jeg har aldri opplevd noe tull med postnord. Sender mye i retur og.

I hvilke byer bor dere, som bare får det slengt ute?

Anonymkode: c67dc...374

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk det er digg å få ting på dørmatten... men så bor jeg i blokk, da. Foretrekker å få det der enn å måtte hente varene på posten. 

Anonymkode: f8ba4...0ff

Hvordan gjør de det da, legger de det på gata utenfor innangen eller har de nøkkel sånn som vanlig postbud har?

Anonymkode: 895e7...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan gjør de det da, legger de det på gata utenfor innangen eller har de nøkkel sånn som vanlig postbud har?

Anonymkode: 895e7...66d

De bare slenger pakken rett utenfor døren din, de legger ikke pakken inni postkassen.

Anonymkode: 97eb9...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også få ting på døra, spesielt siden jeg bestiller en del pakker på over 10kg. Fordelen med Posten er at pakkene faktisk blir levert. Ser at en av mine naboer i blant får pakker fra postnord levert i/over/under reklamepostkassen utenfor. 
Det er også utrolig mange eksempler hvor postnord sender til feil utleveringssted, og krever kunden skal betale ekstra for å få sendt til riktig... Det er ganske mange historier hvor pakker det skal signeres for blir etterlatt utendørs uten varsel, feilsendinger, ekspresspakker som bruker flere uker, og lignende. 
Sist jeg skulle ha levert noe med Postnord, så fikk jeg bekreftelse dagen før om tidspunkt og sånt. På leveringsdag fikk jeg melding om at pakken ikke kunne leveres. Postnord bruke en uke på å finne ut hvorfor pakken ikke kunne leveres. Butikken var heldigvis snill og kansellerte ordren etter halvannen uke hvor postnord fortsatt ikke hadde anelse om hvor pakken var. 
Så nei, jeg boikotter alt med postnord. 
Posten har kanskje priset seg ut av en del avtaler, men heller det enn noen som sparer så kraftig at det går ut over kvalitet, service og leveranse. 

Anonymkode: 010bd...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De bare slenger pakken rett utenfor døren din, de legger ikke pakken inni postkassen.

Anonymkode: 97eb9...273

Utenfor inngangsdøren til "Per Hansen" som bor i 4. etasje, eller utenfor inngangen til selve blokka bare?

Anonymkode: 895e7...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt problemer med PostNord eller Posten enn så lenge. Mypack greiene har fungert greit for meg fra feks Zalando. Drit fra Kina og diverse pakker fra utlandske nettbutikker går jo via Posten. Det er selvsagt mye mer tidkrevende å behandle slik post, derfor blir det dyrere. De ansatte får nok bedre betalt også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...