Gå til innhold

Hvorfor blir pakker i mye større grad sendt med PostNord enn Posten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker ikke mye forskjell på dem. Synes begge leverer OK, og har opplevd tilsvarende problemer på begge. 

For meg er imidlertid PostNord mer praktisk fordi utleveringsstedet er nærmere hjemme, har mindre kø og er døgnåpent. Jeg synes også appen til PostNord har blitt bedre enn Posten sin. Før var det latterlig sporingsinfo på PN, bare pakke er sendt - vet da faen - pakke er levert. Nå får du jo pakkereisen minutt for minutt omtrent. 

Et minus med PostNord er at jeg opplever iblant at ansatte i butikk eller kiosk åpenbart hater å levere ut pakker av en eller annen grunn, noen andre som har opplevd det samme? Føler noen ganger at jeg er til ulempe for dem, det er ikke måte på sukking og stønning hos noen, andre har latt meg stå der på siden og vente ganske lenge imens de prioriterer andre kunder, selv om jeg har stått i kø akkurat som alle andre.

Når man henter hos posten/post i butikk så synker iallfall ikke hjertet hos den postansvarlige når man avslører at man er der for å hente post :ler:

Endret av Cuntzilla
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må alltid hente pakker som sendes med Post Nord , de slenger den ikke utfor her jeg bor iallefall. Bor i blokk, så er kanskje derfor? Pick up pointet som den blir levert til er langt unna her jeg bor, så må gå milevis for å hente den. Hadde faktiskønsket at de kunne kommet med den!

Anonymkode: 8f2b7...a76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår generelt alltid nettbutikker eller lignende som sender med PostNord. Dessverre begynner det å bli mange butikker som bruker PostNord. Dette gjelder spesielt ved hjemlevering. Posten tilbyr at de bærer pakken opp for deg, dette gjør ikke PostNord. Skal man kjøpe tunge varer, og bor noen etasjer opp uten heis, er det upraktisk med PostNord.

Så skal det sies: Posten har også gjort sine feil, men det er stor forskjell på kundeservice. Ringer jeg PostNord, står de alltid hardnakket på at de har levert riktig. Hvilket de ikke gjør. Og skal man ringe kundeservice tar det jo en evighet å komme gjennom. Jeg opplever ihvertfall å få en beklagelse fra Posten, det er ikke snakk om hos PostNord. Det gjelder f.eks når PostNord leverer pakker på dørmatta. Det er ikke få ganger de ikke klarer å levere riktig, dvs at de leverer til naboen, og ikke til meg, til tross for stort skilt på døra med navn og leilighetsnummer. Dessverre leverer noen av bokklubbene via PostNord, og har jeg glemt å avbestille en pakke, ender det ofte med at jeg aldri får pakken, og dertilhørende purring.

Og så var dette med hjemlevering igjen. Hvis Posten har gjort en feil, pleier de å f.eks gi meg gratis frakt på hjemleveringen eller lignende som kompensasjon. PostNord blåser i det, selv om pakken de skulle ha levert ikke har dukket opp. Og jeg har opplevd et par ganger nå i det siste hvor de bare har dumpet varene utenfor utgangsdøra i møkk og søle, og bare dratt, for så ringe og sagt i fra om leveringen. På den måten har jeg blant annet opplevd ved sist levering at flere av flisene jeg hadde bestilt var ripete og stygge, da de tydeligvis hadde dumpa det rett på bakken. De kunne jo ha sagt i fra før de kom ihvertfall. 

Men det er egentlig ikke så rart. Man får som regel det man betaler for. Jeg betaler heller litt ekstra for en sending med Posten, enn med PostNord.

Og i tillegg har de jo PostNord dette idiotiske systemet hvor man må hente ut én og én pakke ved utleveringsstedet, og signere for én og én pakke, slik at køen hoper seg opp hvis man skal hente mer enn én pakke. Hos Posten kan gi dem hentelapper eller lignende, og så signerer man for alt samlet. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg må alltid hente pakker som sendes med Post Nord , de slenger den ikke utfor her jeg bor iallefall. Bor i blokk, så er kanskje derfor? Pick up pointet som den blir levert til er langt unna her jeg bor, så må gå milevis for å hente den. Hadde faktiskønsket at de kunne kommet med den!

Anonymkode: 8f2b7...a76

Jeg bor i blokk, men her kommer Post Nord seg inn i postrommet, og legger pakkene på et bord som står der inne. Pakken ligger jo tørt, men mange som bor i blokka, så regner med en pakke blir stjålet nå og da. Vi har jo hatt små tyverier i sykkelrommet, så tenker nok en pakke som bare ligger der kan være fristende.

Jeg foretrekker å hente på posten selv.

Anonymkode: 37d86...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må alltid hente pakker som sendes med Post Nord , de slenger den ikke utfor her jeg bor iallefall. Bor i blokk, så er kanskje derfor? Pick up pointet som den blir levert til er langt unna her jeg bor, så må gå milevis for å hente den. Hadde faktiskønsket at de kunne kommet med den!

Anonymkode: 8f2b7...a76

Jeg bor også i blokk. Jeg får de hengt på postkassen, satt under postkassen eller stående utenfor inngangsdøren til blokken. Bor hele halvannen kilometer unna hentestedet for mitt postnummer. Jeg går gjerne den halvannen kilometer enn å risikere at ting blir nedsnødd eller stjålet. :) 

Anonymkode: d8564...bc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske sikker på at postnord gjør det for å plage livskiten utav andre folk. De har satt seg et mål; nemlig å bli de mest forhatte leveransearbeideren dette landet har opplevd. 

Har post i butikk 2 min unna.. de leverer til "nærmeste" post i butikk.. 40 min med bil unna. Når de skal være så snill å levere hos meg. Noe som er jævlig rart at de ikke gjør til vanlig. Med tanke på at jeg bor 10 min unna deres hovedkontor. De må kjøre FORBI bygget mitt og nærbutikk. Ser de dag og natt. Eneste veien er forbi meg.. allikevel så presterer de å levere pakker langt vekkistan. Når de først ser ned på GPS og tenker "Oyda, hun bor jo akkurat her hun" så slenger de pakken på et bord i første etasje. Det å bruke tid på å sjekke nummeret på postkassen, nei det er for komplisert for de gjøkhuene. Heldigvis har vi kamera, så de to pakkene som ble stjålet ble raskt funnet. Da tyven fikk en felles melding om at stjeling foran kamera er dumt. Takk gud for kamera sier nå jeg. Vi har en benk og et bord i første etasje. Der slenger postnord alle pakkene. Så du må selv være nysgjerrig-per og sjekke samtlige pakker om du vet at du venter noe. For de henges sjeldent på selve postkassen. Har fått hjemmelevering selv av andre enn postnord og da ble pakkene hengt opp ved postkassen.  Disse pakkene blir aldri stjålet. De som legges på bordet derimot, de blir tatt ofte. 
Jeg er overbevist om at de leverer langt unna og slenger ifra seg pakker på pur faen. Hater postnord av hele mitt hjerte. Boikotter de nettbutikkene som bruker postnord. 

Er også litt morsomt at de stopper innom min nærmeste butikk også. Men mine pakker, neida de skal langt borti vekkistan de! For postnord hater meg, det vedder jeg på. Så det at de ikke leverer pakker hos min nærbutikk, det er feil. For de står utenfor der så å si hver dag. Jeg hater postnord som pesten. Bare tull og faenskap med dem. 

Anonymkode: 6d1b0...66c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og en ting til. Det å sende sms om at pakken har ankommet. Det orker de ikke. Du må selv sjekke sporingen og der står det "Sendt sms til mottaker" men sms'en den har postnord spist opp tydeligvis. For de siste 4 gangene så lå pakkene på bordet. Ingen sms. Ingen epost. Ingen beskjed om at pakken var ankommet eller levert. Jeg trippelsjekket mobilnummeret. Både hos de jeg kjøpte varene til, la det til i den sendings-siden hos postnord som jeg fikk på mail, på sporingen så sto det også riktig telefonnummer. Så hvorfor den aldri kom, selv om at postnord påsto at den ble sendt, det er et mysterium. 4 ganger etter hverandre skjedde dette. Postnord i et nøtteskall, kan ikke en gang sende en sms. 

Anonymkode: 6d1b0...66c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi alt ved Post Nord er bedre.

Jeg handler mye på nett og ser jeg at nettbutikken fremdeles bruker Posten går jeg heller til en konkurrent. Posten er grisedyrt og mye styr med. Hos Post Nord kan jeg selv velge utleveringssted og pakkene kommer mye raskere frem. Jeg har aldri opplevd at de har slengt noe ved siden av postkassen, men jeg velger heller stort sett aldri hjemmelevering. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du klaget. Svære pakker, hvorfor henter du ikke i butikk?

Anonymkode: a3146...dcf

Det ville jeg gjort med glede, men har aldri fått det alternativet fra der jeg har handlet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nettbutikk og sender noen tusen pakker i året. Tidligere sendte jeg pakkene med Postnord fordi de stort sett er kjappe, og i tillegg billigere enn posten. Men etter å ha opplevd gang på gang at pakker forsvinner underveis, eller blir levert slik at andre enn mottaker kan ta pakken, måtte jeg bare kutte ut Postnord. Når de i tillegg nekter å ta noe som helst ansvar for pakker med sporing som forsvinner, blir det bare helt håpløst å bruke dem.

I løpet av det siste året har det ikke forsvunnet en eneste pakke som er sendt med Posten/Bring. De har forøvrig et nytt produkt (for firma som avsender) som heter Pakke i postkasse. Da har pakken sporing, og er ikke avskrekkende mye dyrere enn Postnord. Spesielt ikke hvis man tar med i beregningen tapet i kroner og frustrerte kunder hver gang Postnord gjør en dårlig jobb.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sirah skrev:

Fordi alt ved Post Nord er bedre.

Jeg handler mye på nett og ser jeg at nettbutikken fremdeles bruker Posten går jeg heller til en konkurrent. Posten er grisedyrt og mye styr med. Hos Post Nord kan jeg selv velge utleveringssted og pakkene kommer mye raskere frem. Jeg har aldri opplevd at de har slengt noe ved siden av postkassen, men jeg velger heller stort sett aldri hjemmelevering. 

Det er mulig Postnord gjør en god jobb til din adresse, men de roter dessverre bort adskillig flere pakker enn Posten gjør. Jeg får aldri klager fra kunder på pakker som er sendt med Posten, men brukte mye tid og penger på å etterlyse/erstatte varer sendt med Postnord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt med PostNord er at de leverer pakker sånn;

yay6epeh

med logoen til butikken du har handlet for KLART synlig for alle som går forbi.
Dette er ikke engang bilde av det _jeg_ opplevde. Hos meg var pakken HELT KLART liten nok til å gå ned i postkassen, jeg prøvde til og med, det var kjemplelett å putte pakken NEDI postkassen. Ikke noe ekstra som lå der, ingenting.
Men sjåføren hadde virkelig gjort seg flid med å få pakken til å stå sånn på skrå, logoen til Komplett var i øverste hjørne, slik som på bildet her, og utover mot veien. Postkassen vår henger på et gjerde ut mot en trafikkert vei (trafikkert som i mye folk går forbi) så hvem som helst kunne ha tatt pakken, i tillegg til at det pissregnet den dagen, så hadde jeg ikke hatt flaks med at det inni pappen var pakket i plast, hadde hele varen vært ødelagt pga en PostNord ansatt som ikke gadd å gjøre jobben sin litt engang.

HrMinya jobber for en forretning som sender ting til kunder med PostNord, og det går ikke en eneste uke uten at han må ringe rundt og finne ut hva i helsike de driver med. Når de lover at de kan sende en vare "overnight", så skal den varen være kunden i hende dagen etter. PostNord sliter med å forstå dette, og leverer visst både tre, fire og fem dager etter lovet tid, samt to og tre uker.

Han opplevde også at PostNord ikke klarte å levere bøker fra ARK to ganger på rad, i løpet av en måneds tid.
Det var imponerende å følge med på sporingen, for pakkene havnet på den lokale sentralen, og så plutselig bestemte de seg for at de skulle bli med til Oslo eller opp til Bergen sånn helt uten videre. Vi skjønner ikke hvordan de klarte å få til det, men ARK sendte nye pakker hver gang, for PostNord klarte jo ikke å finne pakkene igjen selv med sporingsnumrene, så enten driver noen og stjeler pakker i hytt og gevær, eller så funker systemet deres skikkelig dårlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, cassio skrev:

Det er mulig Postnord gjør en god jobb til din adresse, men de roter dessverre bort adskillig flere pakker enn Posten gjør. Jeg får aldri klager fra kunder på pakker som er sendt med Posten, men brukte mye tid og penger på å etterlyse/erstatte varer sendt med Postnord.

De siste årene har jeg bodd på fire forskjellige adresser i fire forskjellige kommuner og Post Nord har desidert vært best alle plassene. Posten er det bare rot med! Aner ikke hvor mange pakker jeg har fått til feil postkontor, som bruker ukesvis på å dukke opp eller som aldri kommer. Mulig jeg bare har hatt flaks, men jeg skyr posten som pesten! Ofte er tingene ødelagt når de kommer frem også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cassio skrev:

Jeg har en nettbutikk og sender noen tusen pakker i året. Tidligere sendte jeg pakkene med Postnord fordi de stort sett er kjappe, og i tillegg billigere enn posten. Men etter å ha opplevd gang på gang at pakker forsvinner underveis, eller blir levert slik at andre enn mottaker kan ta pakken, måtte jeg bare kutte ut Postnord. Når de i tillegg nekter å ta noe som helst ansvar for pakker med sporing som forsvinner, blir det bare helt håpløst å bruke dem.

I løpet av det siste året har det ikke forsvunnet en eneste pakke som er sendt med Posten/Bring. De har forøvrig et nytt produkt (for firma som avsender) som heter Pakke i postkasse. Da har pakken sporing, og er ikke avskrekkende mye dyrere enn Postnord. Spesielt ikke hvis man tar med i beregningen tapet i kroner og frustrerte kunder hver gang Postnord gjør en dårlig jobb.

Signerer denne. Postnord er så utrulig elendig system, ingen som har kontroll noen plass, pakker som skal "hjemme leveres" blir hengt på postkasser, dører, gjerder å whatnot. Dårlig system og ingen som har ansvar, da de på pick up point (butikk, kiosk) ikke har noen og hendvende seg til og får opp lik info som kunde. Sms'er som ente blir sendt uansett om pakke er kommet til pick up point eller ikke, evt blir aldri sms sendt ut til kunde. 

Fra butikk/kiosk sin side har de myye trøbbel og lite til ingen mulighet til å hjelpe kunde. Pakker som skal komme til aktuell butikk havner annen plass fordi sjåføren til post nord har sortert feil. Kunde får sms om å hente pakke, som egentlig ligger en annen plass. Pakker blir levert på paller evt i svære esker og det er generelt mye trøbbel og ha post nord i "hus". Tjener minimalt på det. 

Post nord har "solgt" seg stor til bedriftene men har glemt kundene helt. Ja de driver betydelig billigre enn posten, men produktet ut mot kunder er også ekstremt dårlig. 

Selv betaler jeg gjerne dobbelt for og få mine pakker sendt med posten enn postnord. 👌

Anonymkode: a15f2...0d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis hatt ekstremt flaks, for jeg har aldri hatt problemer med verken post nord eller posten. Begge leverer pakkene sine på kiwi-butikken 2 km hjemmefra, og pakkene kommer som regel 2 dager etter bestilling. 

Anonymkode: e1e31...2d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Artig å se at det er så forskjellige erfaringer her, og litt overrasket over de som har bedre erfaringer med Postnord enn Bring/Posten. Men det kommer vel litt an på hvor man bor, hvilke avdelinger/sjåfører man har osv. Selv er jeg nok i den gjengen som sverger til Posten/Bring. Har ikke brukt Postnord noe særlig privat, men i de tilfellene de brukes i jobb, så har det ofte blitt noe rot. Finner ikke frem, feillevering (til feil kunde), forsinket levering osv. Og siden jeg fra før har en travel hverdag med ofte 12+ timer på jobb, så er jeg svært lite villig til å måtte bruke tid på å hjelpe Postnord med å gjøre deres egen jobb. Derfor velger jeg Posten/Bring når jeg kan, da kommer det hvertfall frem i noenlunde tid, og sjåførene finner som regel alltid frem. Det spiller liksom ikke så stor rolle om det koster 99 i frakt eller 250, når man bestiller ting for flerfoldige tusen til et par hundretusen. Det viktigste er at utstyret behandles pent, at de finner frem og at det kommer i rimelig tid. Det får jeg sjelden med Postnord. 

Anonymkode: c1c6f...cad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk som har både Posten og Postnord.
Jeg må si jeg liker posten best, mest fordi de har et langt bedre system for det meste, blant annet utlevering og retur av pakker, sporing -og ikke minst plass! Nå når Postnord begynner å bli såpass store synes jeg de virkelig de bør begynne å oppgradere systemet sitt. Vi har tre skap og ett bur for postnordpakker, men det er fremdeles ikke plass nok, og de vil heller ikke gi oss flere skap. Vi har også kun én håndterminal, og vi kan ikke få flere fordi det ikke går an med det systemet postnord har, da flere håndterminaler ikke vil kunne "snakke sammen". For pakkeutlevering må vi få hentereferansene én og én, og få signatur etter hver eneste pakke. Det samme med retur. Sporingsfunksjonen på håndterminalen er også elendig. 
Alt dette gjør at postnord blir tidkrevende både for oss og for kundene. I posten har vi to kassepunkt og tre håndterminaler slik at vi kan hjelpe flere kunder samtidig, i tillegg til at vi kan levere ut flere pakker på én signatur. Kundene må derfor vente minimalt. Jeg kan i langt større grad hjelpe kundene med sporing og skadde pakker i posten, samt at plassen og hyllesystemet er langt bedre. 

Jeg er enig i at Postnord har sine fordeler med tanke på pris, og jeg har ikke opplevd nevneverdige problemer med dem når jeg har bestilt pakker selv, men de har virkelig noe å jobbe med med tanke på systemet sitt slik det er i dag. (Heldigvis har de endelig begynt å sende ut meldinger til kundene når pakkene faktisk er scannet på hylle, og ikke med det samme sjåføren har lempet av pakkene).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postnord for meg er noe av samme ulla som Pitney Bowes (populært kalt "global shipping program" på Ebay), rett og slett noe forbannet herk som unngås når det er mulig.

Sender og mottar en del via posten som privatperson og Bring på jobb og har bank i bordet ikke opplevd noe tull fra den kanten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Post nord har "solgt" seg stor til bedriftene men har glemt kundene helt. Ja de driver betydelig billigre enn posten, men produktet ut mot kunder er også ekstremt dårlig. 

Selv betaler jeg gjerne dobbelt for og få mine pakker sendt med posten enn postnord. 👌

Anonymkode: a15f2...0d9

Postnord var store i ord da de solgte seg inn hos oss, men i det øyeblikket en pakke var på avveie prøvde de å skylde på at vi måtte ha gjort noe feil. Det er mulig vi var ekstra uheldig med kontaktpersonen vår, men jeg opplevde dem som temmelig useriøse mot oss som bedrift også, i det de hadde solgt seg inn hos oss var det slutt på servicen. 

Synd egentlig, for Posten/Bring har ikke vondt av konkurranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...