Gå til innhold

Hvorfor blir pakker i mye større grad sendt med PostNord enn Posten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For kun få år siden måtte jeg hente alle pakker på Posten, kanskje med visse unntak. Jeg ser at det kommer an på nettbutikken, og selv bryr jeg meg ikke, men lurer på hvorfor PostNord brukes så hyppig i dag? Er det billigere enn Posten?

Anonymkode: d4adb...659

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er merkbart billigere.

Anonymkode: c3178...ed2

OG dårligere

Anonymkode: 0776d...756

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske greit - posten blir bare dyrere og treigere for hvert år som går. Her kommer pakkene gjerne fram 1-3 dager raskere med PostNord enn med posten. Det kommer kanskje an på hvordan man bor i forhold til sentralene deres.

Anonymkode: 92f8c...dd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker Posten for å sende pakker, har ikke fulgt med. Post nord er så mye billigere. Om du er interessert i å spare.

Prisen posten tar,  er blitt så høy at folk sender penger istedenfor gaver. De sier de kutter på ombæring,  og nå er forslaget at å kutte mere. De har priset seg ut.

Jeg kjøpte en bok til mitt tantebarn. Jeg sender sjeldent pakker, så viste ikke hva det kostet. Har jo lyst å sende en presang til tantebarn.  Boken var på tilbud den dagen, så bra. Den fine sum av 129 kroner. Posten tok ca 169 med sporing.Tror kanskje det var mer, har ikke kvitteringen her

Anonymkode: a3146...dcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går på pris, ja. Posten har priset seg ut, dessverre, så nå er det postnordskitet som leverer for veldig mange i stedet. 

Anonymkode: 2ff37...eb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Postnord er jo ikke helt gode da.. verdifulle svære pakker slenger de bare under postkassa. Jeg vil heller gå til postkontoret 10 min unna for å hente pakka enn å risikere at den blir stjålet. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Uglems skrev:

Postnord er jo ikke helt gode da.. verdifulle svære pakker slenger de bare under postkassa. Jeg vil heller gå til postkontoret 10 min unna for å hente pakka enn å risikere at den blir stjålet. 

Da burde du klaget. Svære pakker, hvorfor henter du ikke i butikk?

Anonymkode: a3146...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

OG dårligere

Anonymkode: 0776d...756

Jeg Postnord er mye bedre for da kan jeg velge hvor jeg skal hente pakken. Hater post i butikk fordi den er langt unna her jeg bor.

Anonymkode: 76d24...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter en pakke fra postnord nå, det står at den blir forsinket, den er lastet opp i Oslo nå. 

Det står også at den blir levert i postkassa. Så noen skrev her at de slenger pakka under/ved siden av postkassa hvis det ikke er plass i postkassa da eller? For den pakken jeg venter er jo alt for stor til at den skal få plass i postkassa. Legger de den bare ved kassa da?🤔

Anonymkode: 84a4d...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

For kun få år siden måtte jeg hente alle pakker på Posten, kanskje med visse unntak. Jeg ser at det kommer an på nettbutikken, og selv bryr jeg meg ikke, men lurer på hvorfor PostNord brukes så hyppig i dag? Er det billigere enn Posten?

Anonymkode: d4adb...659

Før hadde Posten monopol på sending av postpakker både til og fra privatpersoner. 

Så opphevet regjeringen og Stortinhet postens monopol og Postnord kunne konkurere med Posten. Hva skjer når en stor aktør mister sitt monopol og en ny aktør på banen kommer og skal konkurere med den store aktøren? Jo, konkurenten må legge seg prismessig godt under den lengstlevende på markedet for å få kundene over til seg. 

At ts ikke forstår dette eller kjenner til postens historie er bare sjokkerende :sjokkert:

Anonymkode: 57465...59e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du klaget. Svære pakker, hvorfor henter du ikke i butikk?

Anonymkode: a3146...dcf

Fordi man ikke får det valget. Det er vanlig for PostNord at de bare slenger fra seg pakken oppå postkassen/på døren om de leverer den. Og de fleste steder kan man ikke velge selv om man ønsker å hente den selv eller få den i postkassen/på døren. Jeg har sluttet å bestille fra Ark, blant annet, siden det alltid ender med pakke slengt på dørmatten hvor den er utsatt for både vær, vind, og tyver. 

Anonymkode: 2ff37...eb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi posten er elendig i å få pakker frem!!

Jeg hadde gigantisk trøbbel med posten da jeg bestillte noen filmer hos platekompaniet i fjor sommer. 2/3 av filmene kom aldri frem (platekompaniet måtte sende dem på nytt til meg). Fikk beskjed fra dem at de nå hadde byttet til Postnord pga. mye trøbbel med posten :) 

Den ene filmen dukker opp i postkassen etter 3 mnd! :fnise:

Anonymkode: fd134...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi posten er elendig i å få pakker frem!!

Jeg hadde gigantisk trøbbel med posten da jeg bestillte noen filmer hos platekompaniet i fjor sommer. 2/3 av filmene kom aldri frem (platekompaniet måtte sende dem på nytt til meg). Fikk beskjed fra dem at de nå hadde byttet til Postnord pga. mye trøbbel med posten :) 

Den ene filmen dukker opp i postkassen etter 3 mnd! :fnise:

Anonymkode: fd134...337

Akkurat det samme problemet er det jo med postnord :P Har heldigvis ikke hatt samme problemet med pakker som blir borte, men kjenner en som bestilte bildekk på nett, og de skulle bli sendt sammen. Han fikk 1 dekk, og de 3 siste kom først 6 måneder senere, fordi de "mystisk ble borte".

Men igjen - min erfaring med postnord er at jeg tror de spiller fotball med pakkene, selv de som sendes godt polstret og med FORSIKTIG over hele esken, har noen ganger sett ut som noen har både spilt fotball med og krøllet de sammen som et papirark.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Titania skrev:

Akkurat det samme problemet er det jo med postnord :P Har heldigvis ikke hatt samme problemet med pakker som blir borte, men kjenner en som bestilte bildekk på nett, og de skulle bli sendt sammen. Han fikk 1 dekk, og de 3 siste kom først 6 måneder senere, fordi de "mystisk ble borte".

Men igjen - min erfaring med postnord er at jeg tror de spiller fotball med pakkene, selv de som sendes godt polstret og med FORSIKTIG over hele esken, har noen ganger sett ut som noen har både spilt fotball med og krøllet de sammen som et papirark.

Hmm, har ikke opplevd slik, de leverer også mye raskere enn posten her :nordvesta:

Har hatt mye annet trøbbel med posten, så er ikke særlig glad i dem lengre, og klager går bare rett inn og ut uten at de blir tatt seriøst :sjokkbla:

Er superfornøyd med postnord, men kanskje jeg kommer til å støte på problemer i fremtiden da 😅 PCen fra komplett kom ihvertfall frem på 2 dager uten noen skader 👍🏻👍🏻(Hadde kun tatt 1 dag om jeg bodde i Oslo! Her super rask levering!)

Foreløpig 10/10 poeng til Postnord!! :nordvesta:

 

Anonymkode: fd134...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver nettbutikk og sender ikke så mange men kanskje 50 pakker i måneden (dyre produkter).

Begynte med postnord fordi man kan sende via nettsiden til 99,- mot posten 145(170 i butikk)

Så ble det postnord når jeg inngikk edi avtale. 

Skjønner ikke hvorfor dere sier det er dårligere?

Har opplevd transportskade en gang. Og leveringstid er 1 dag til de større byer og omegn rundt.

Posten er ikke bare dyr men nazi på omkrets, bredde, runde objekter og diameter. For mye jobb.

Anonymkode: f6694...c5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Driver nettbutikk og sender ikke så mange men kanskje 50 pakker i måneden (dyre produkter).

Begynte med postnord fordi man kan sende via nettsiden til 99,- mot posten 145(170 i butikk)

Så ble det postnord når jeg inngikk edi avtale. 

Skjønner ikke hvorfor dere sier det er dårligere?

Har opplevd transportskade en gang. Og leveringstid er 1 dag til de større byer og omegn rundt.

Posten er ikke bare dyr men nazi på omkrets, bredde, runde objekter og diameter. For mye jobb.

Anonymkode: f6694...c5e

De er dårlige for mottakerne av pakken. Du ser det kun fra sendersiden. Som mottaker er det noe dritt når man får en pakke levert enten lagt oppå postkassen, eller slengt på dørmatten, det skjønner du vel? Hvor folk kan stjele den, og hvor den annonserer at hey, se hvem som er på ferie, eller hvor den ligger og blir ødelagt av regn og snø. 

Anonymkode: 2ff37...eb3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter en pakke fra postnord nå, det står at den blir forsinket, den er lastet opp i Oslo nå. 

Det står også at den blir levert i postkassa. Så noen skrev her at de slenger pakka under/ved siden av postkassa hvis det ikke er plass i postkassa da eller? For den pakken jeg venter er jo alt for stor til at den skal få plass i postkassa. Legger de den bare ved kassa da?🤔

Anonymkode: 84a4d...882

Ja, det er slik de leverer pakker, dessverre. Min pakke ble forsøkt stappet oppi en tilfeldig postkasse (felles postkassestativ) Naboen ble frastjålet en pakke levert på samme måte.

Anonymkode: d83c8...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt heller å bruke butikkene som bruker PostNords levering "på døra". Når man kan hente i butikk er det egentlig ingen forskjell, bortsett fra at for meg er butikken som PostNord bruker nærmere.

Anonymkode: c3178...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver butikk, vi bruker PostNord til sending og henting, forrige firma (samme bransje) brukte Bring. Er så utrolig fornøyd med PostNord, en dags levering til storbyene, aldri noe tull, samme sjåfør hver dag. Det gjelder både ved sending og henting. Ene gangen i forrige firma måtte en ansatt bli med bak i budbilen for å plukke opp varene. Ble det levert palle, satte di den ofte på utsiden av kjøpesenteret 

Anonymkode: 1b5c8...b94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...