Gå til innhold

OL 2018


Angelheart2

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vi fått 2 gull (langrenn og skøyter), 1 sølv (alpint) og 1 bronsje (langrenn) bare i dag? :nori:

Anonymkode: 62869...4b1

Jupp:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende å se om Norge eller Tyskland topper medaljestatistikken til slutt. I øyeblikket er Norge ett gull foran, og også klart foran i antall sølv og bronse. Men tyskerne herjer i bob for tiden, og de tar etter all sannsynlighet et gull til der. I kombinert er de også helt overlegne, så skulle tro de tar lagkonkurransen der i morgen. De er også favoritter i skiskytterstafetten på kvinnesiden. 

Norge har ingen bombesikre gull igjen. Men man skal ha muligheter i slalåm, på tremil og femmil, i skiskytterstafetten for herrer og på 1000 meter skøyter. Så det blir spennende helt inn, det der :) 

Anonymkode: fed09...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir spennende å se om Norge eller Tyskland topper medaljestatistikken til slutt. I øyeblikket er Norge ett gull foran, og også klart foran i antall sølv og bronse. Men tyskerne herjer i bob for tiden, og de tar etter all sannsynlighet et gull til der. I kombinert er de også helt overlegne, så skulle tro de tar lagkonkurransen der i morgen. De er også favoritter i skiskytterstafetten på kvinnesiden. 

Norge har ingen bombesikre gull igjen. Men man skal ha muligheter i slalåm, på tremil og femmil, i skiskytterstafetten for herrer og på 1000 meter skøyter. Så det blir spennende helt inn, det der :) 

Anonymkode: fed09...01a

Norge får nok flest medaljer men hvem som får flest gull er helt åpent.

Anonymkode: 886f5...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært et utrolig bra og gøy OL til nå :) 13 gull! Håper på flere gullmedaljer så klart:nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Tyskland slo overraskende nok ut Sverige i kvartfinalen i Is Hockey.

Tyskland møter Canada i semifinalen. Den andre semifinalen spilles mellom Tsjekkia og Utøvere fra Russland

 

Finland tok bronse i kvinnenes Hockey. Finalen skal spilles mellom Canada og USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, GauteS skrev:

Alle har lov til å vinne, men vi to har visst ulik oppfatning av hva som er mest gledelig. Du synes at de som har mye fra før, helst bør få enda mer, mens jeg fryder meg mest hvis mindre meritterte kan lykkes. Ekstra stas hvis vinneren er fra en nasjon med få suksesser i øvelsen fra før, slik at idretten eller øvelsen kanskje får større utbredelse.
Men hva du og jeg liker best, er det i grunnen ingen som bryr seg om. Det som skjer, det skjer, og er det eneste som teller.

Det siste avsnittet er klassisk stråmannteknikk (du dikter opp meninger som tillegges motstanderen), og det er ufint. Ville du like det om jeg påsto at de fleste som ønsker seg favorittseire, pleier være de samme som misbruker barn?

Nei, du leser tydeligvis det du ønsker å lese, da jeg helt tydelig ikke nevner med et ord at de som har mye, burde få mer! Skulle tro du forsvarte de fattige fra et kapitalistsvin, med det resonnementet der. Jeg sier at de som jobber hardt og vinner, burde man unne en seier, uansett om de har vunnet hundre ganger før. Å være misfornøyd med at f.eks. Marit Bjørgen vinner gang på gang er helt vanvittig, når hun er en av de mest hardtarbeidende langrennsløperne som finnes, blir en fornærmelse mot hennes innsats.

Hadde regelen vært at Norge/Sverige/hvem som helst bare får en medalje fordi de er favoritter pga. tidligere resultat, så hadde filosofien din vært relevant. Men de jobber for det, og da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor det er mer gledelig at noen andre vinner, enn de som allerede har vunnet. Jeg klarer virkelig ikke å skjønne den tankegangen. Det blir som slike foreldre som lar minstemann vinne, fordi eldstemann vant en gang. Hvis man vil vinne, så får man legge inn tiden og innsatsen det tar å bli den beste. Og da må man unne den personen seieren, uansett nasjonalitet, noe annet blir bare dumt.

Den siste kommentaren er min mening basert på alle sportstrådene jeg følger. Ekstremt mange av de som skriver slik du gjør, er de første som klager. Det er kjedelig når de vinner, og det er elendig når de taper. Jeg nevnte ikke deg med et ord, og viste heller ikke til ditt innlegg. Jeg laget en ny paragraf, og viste til et generelt flertall basert på egne erfaringer. Jeg har aldri tillagt deg den meningen, men det virker som du ikke helt tydelig leser det jeg skriver uansett, så kanskje det er derfor du føler behov for å kommentere på den måten du gjør. Men jeg står ved det jeg sa; de fleste jeg leser klager fra på at nå må noen andre vinne, er de første til å klage på den elendige innsatsen når nordmennene taper. 

Anonymkode: 24e70...29a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, måtte forresten humre litt i dag, da kommentatoren sa at damene gikk "for fulle mugger" under sprinten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klæbo er rå! 3 OL-gull i en alder av knappe 21 er enormt. Kan med full klaff greit klare å runde 10 OL-gull:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

...Sundby på herresiden, så blir det nok null gull...

Anonymkode: 8b9d9...b95

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i huleste er Sundby tatt ut i sprinten egentlig! Burde heller spurt om Hegle-Svendsen ville tatt en crossover og gått langrenn i dag :kjefte:

 

Anonymkode: 5d2bd...76c

Ja huff, kan du skjønne det da. Avgjør stafetten med en gnistrende femte etappe. Elendig ass!

Er så gull når sofaeksperter dummer seg så lodrett ut.

 

Anonymkode: f1657...2e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg nevnte ikke deg med et ord, og viste heller ikke til ditt innlegg. Jeg laget en ny paragraf,

Nei, nei. Det en skriver på et diskusjonsforum er rettet til den en siterer. Et nytt avsnitt (som det heter, ikke paragraf) settes for å lette lesingen, og markerer bare at her er et tankesprang, men addressaten er den samme. Vil en kommentere en annen innsender i samme innlegg, kan en sitere på nytt. 
Men har en mer på hjertet om temaet, og det ikke kan knyttes til et spesielt innlegg, må en helst skrive et nytt innlegg, ellers blir det bare rot.
Dette er min erfaring at etablert praksis er, etter 22 år på diskusjonsgrupper på Internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia Goggia fra Italia har vist hvordan nasjonalsangen skal synges. 

Anonymkode: 886f5...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Russisk TV: Russerne gir fra seg OL-medaljene

Det norske mixed-laget i curling kan få bronsemedaljene. Russerne gir fra seg sine OL-medaljer. Det er russisk TV som melder dette.

Aleksander Krusjelnitskij har testet positivt på det forbudte stoffet meldonium. Det er CAS-høring i dopingsaken torsdag morgen norsk tid, men russeren har allerede sagt at han ikke kommer til å møte der.

Russerne - med Krusjelnitskij og hans kone Anastasija Bryzgalova - vant bronsekampen mot det norske paret Magnus Nedregotten og Kristin Moen Skaslien.

https://www.vg.no/sport/i/Mgj790/russisk-tv-russerne-gir-fra-seg-ol-medaljene

Tror dere  Anastasija Bryzgalova kommer til å tilgi sin mann eller tror dere at hun også var dopet ?

Anonymkode: 886f5...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere  Anastasija Bryzgalova kommer til å tilgi sin mann eller tror dere at hun også var dopet ?

Anonymkode: 886f5...70a

Jeg tror ikke hun har visst om det. Dette høres mest ut som en psykopat som presser henne med seg. Siden vil han hevde at, "de konspirerte mot oss russere". Men jeg er ikke i tvil om at han har gjort dette bevisst for å holde nervene skjerpet. Da er han ikke seg selv, et menneske med styrker og svakheter. Da har Norge og Russland ikke konkurrert på like betingelser.

Anonymkode: 3e69d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje Norendal skuffer igjen. Hun har havnet på en patetisk 6te plass så langt. Tviler på at hun vil klatre. Hun vil garantert bli pulverisert. Som det norske hockeylaget. 

Anonymkode: 3e69d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, fin backside 720, med grab hele veien. Fint utført! Men enkelt tricks. Tydelig at hun ikke hører hjemme i et OL.

Anonymkode: 3e69d...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh!!!! Jeg krysset alt av fingre og tær og håpet virkelig... Hun gjorde det så flott i selve hoppet, hun nailet alt, men landet med litt underrotasjon. :grine:

Uff, jeg synes synd på Silje jeg. Dette var hennes siste OL, siste hopp i et OL.

Hun har ikke lykkes med så mye dette OL. Hun kan bedre, men dette OL... ikke vært så god som hun kan være. 

Anonymkode: 3e69d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alltid Silje skuffer under OL. Og hun skylder alltid på nervene. Men da er hun kanskje i feil bransje? Hva er kravene forbi bli med i OL for kvinnelige snowboardere i Norge? 

Anonymkode: f24e8...cad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns alltid Silje skuffer under OL. Og hun skylder alltid på nervene. Men da er hun kanskje i feil bransje? Hva er kravene forbi bli med i OL for kvinnelige snowboardere i Norge? 

Anonymkode: f24e8...cad

Jeg har faktisk sett henne hoppe. I Hemsedal. Hun er god. Eller, altså, hun kan være god. Men da er hun kjent, ut og inn, med bakken. Hun vet nøyaktig hvordan fart hun skal ha, så sitter både 1080 og back 720. Med grab. Hun er hyggelig sånn som person. Men ja, jeg har vært skuffet dette OL. Veldig. Skammelig dårlig utført av henne. Uansett, nå gir hun seg for en stund fremover.

Anonymkode: 3e69d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...