Gå til innhold

OL 2018


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

37 minutter siden, Leifern skrev:

Du skjønner det fremdeles ikke. Jeg har ikke klaget når nordmenn tar sølv og bronse, det er noe helt annet jeg sikter til.

Poenget mitt er at om man taper sølvet og får bronse i stedet, så bryr man seg ikke, og det liker jeg ikke. Sverre Lunde Pedersen tapte sølvet med to tusendeler på 5000 meter skøyter, og fikk bronse. Smilte nøyaktig like bredt. Hadde han tapt gullet eller bronsen med to tusendeler ville det vært en av hans sureste opplevelser i karrieren.

 

Vel, du skjønner fortsatt ikke hva jeg mener. Jeg har fulgt tråden fra begynnelsen, og følte for å kommentere på alle som klagde over tap, sølv og bronse. Jeg siterte deg aldri, men du valgte å ta min melding som en direkte kommentar til ditt innlegg. At du ønsker å kverulere på semantikk om kampen om sølv, får bli din sak, men jeg syns denne konstante strømmen av negative innlegg når vi ikke tar gull, er unødvendig. Å ikke juble over en medalje man selv ikke har gjort noe for, og legge ut kritikk av store idrettsprestasjoner, blir for dumt. Så får den det treffer, ta det til seg!

De kvinnefiendtlige innleggene myntet på bl.a. det kvinnelige langrennslandslaget håper jeg folk slutter å kommentere. De er skapt kun for å provosere.

Anonymkode: 24e70...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det veldig mye snakk om at Astrid Uhrenholt Jacobsen gikk på en smell, leverte ikke osv. Hver gang det ble snakket om kvinnestafetten ble det liksom nevnt at hun ikke fikk det til. Hører på radio da, så jeg vet ikke om det er sånn overalt. Men uansett - veldig fokus på at hun mislykkes, at hun var knust, at hun gråt, at Marit Bjørgen trøstet henne, at hun ikke så løypa fordi hun var så sliten og så videre og så videre.

Men de to første på herrestafetten i dag gjorde det jo minst like "dårlig", og tapte en drøss med sekunder. Men det er knappest et tema? Rart det skal være så ulikt. De vinner og taper som lag, men med enkelte skal det liksom gnis inn, virker det som.

 

Anonymkode: bbcc4...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter en medalje i Curling også! :nori:Det kan selvsagt snu, men lov å håpe ettersom vi leder over USA.

Anonymkode: 62869...4b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Russisk curlingspiller mistenkes for dopingbruk

https://www.nettavisen.no/sport/ol2018/--russisk-curlingspiller-mistenkes-for-dopingbruk/3423417441.html

Var det noen som sa at russere ikke jukser ?

Anonymkode: 886f5...70a

Men hva er egentlig poenget med å bruke doping innenfor curling da? :klo:

Anonymkode: d218b...6e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager må Kruger hjem. Han og Klæbu hadde vært det beste alternativet på sprintstafeten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lukter en medalje i Curling også! :nori:Det kan selvsagt snu, men lov å håpe ettersom vi leder over USA.

Anonymkode: 62869...4b1

Kanskje. Men i så fall har vi flaks. Men jeg tviler.

Anonymkode: 7a1dc...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Russisk curlingspiller mistenkes for dopingbruk

https://www.nettavisen.no/sport/ol2018/--russisk-curlingspiller-mistenkes-for-dopingbruk/3423417441.html

Var det noen som sa at russere ikke jukser ?

Anonymkode: 886f5...70a

Nei, det har vel knapt noen utenfor Russland sagt eller trodd :P 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Men hva er egentlig poenget med å bruke doping innenfor curling da? :klo:

Anonymkode: d218b...6e9

Du tror det holder med hjerne alene i den sporten? Den kostingen koster, skal jeg si deg.

thomas_ulsrud01.jpg

Anonymkode: b0610...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har nesten ikke vunnet noen medaljer. Noen personer har til og med gjort det så dårlig at jeg ville kalt de Norges skam! Jeg skjønner ikke hvorfor vi har sendt så mange tapere til OL?

Anonymkode: 3e69d...602

Det sier du bare for å provosere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er egentlig poenget med å bruke doping innenfor curling da? :klo:

Anonymkode: d218b...6e9

Han har testet positivt for noe som heter meldonium. I følge antidoping.no så er en av effektene for dette stoffet at brukeren får forbedret stresstoleranse. Curling går på tid. I tillegg til at en må være skarp i hodet ved hver curlingstein som curles, så må en takle stresset over tiden som går godt. Så det er sakk om en liten fordel, men i en sport som dette så kan en liten fordel være forskjell på å sette en stein som gir tre poeng eller bomme og få to eller flere poeng mot seg.

Kilde: https://antidoping.no/om-antidoping-norge/nyheter/om-meldonium/

Anonymkode: 7a1dc...ea1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.2.2018 at 5:42 PM, GauteS said:

Én ting ser jeg fram til: å få slippe å høre på de ufattelig mange og helt overflødige intervjuene som NRK pleier å plage oss med. Til og med mens rennet pågår for fullt!

Jeg bøyer mitt hode i skam. Så feil kan man ta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pose og sekk.

 

 

Anonymkode: 82eb6...3b5

Haha, er det mulig. Plutselig ble visst statsfinansiert TV ikke så uspiselig allikevel for den brune fløyen. Me, me, me.. 

Anonymkode: fc641...914

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, er det mulig. Plutselig ble visst statsfinansiert TV ikke så uspiselig allikevel for den brune fløyen. Me, me, me.. 

Anonymkode: fc641...914

Enig med han jeg angående når de sener reklame midt i løpa 🙄 Nrk sender i hvertfall ikke reklame

Anonymkode: 145ab...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ræva OL. Ikke fordi vi gjør det dårlig, men fordi tribunene så og si er folketomme. Ingen liv, ingen stemning. Dette OL mangler sjel og karakter for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Et ræva OL. Ikke fordi vi gjør det dårlig, men fordi tribunene så og si er folketomme. Ingen liv, ingen stemning. Dette OL mangler sjel og karakter for min del.

Hjelper heller ikke at kommentatorene fra TV Norge og Eurosport er elendige. Helle tv oppsette er ganske dårlig.

Anonymkode: 886f5...70a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2018 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Russisk curlingspiller mistenkes for dopingbruk

https://www.nettavisen.no/sport/ol2018/--russisk-curlingspiller-mistenkes-for-dopingbruk/3423417441.html

Var det noen som sa at russere ikke jukser ?

Anonymkode: 886f5...70a

I så fall får vi medalje i curling! :skya:

Anonymkode: 3e69d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

I dag har det største mirakel i OL skjedd.

Noen andre enn en Nederlender vant skøyter. Lorentzen tok gull på 500 meter. Første nordmann som gjør det på 70 år.

 

Vel Ester Ledecka sin sier i Super G var kanskje et like stort mirakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
9 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

I dag har det største mirakel i OL skjedd.

Noen andre enn en Nederlender vant skøyter. Lorentzen tok gull på 500 meter. Første nordmann som gjør det på 70 år.

 

Vel Ester Ledecka sin sier i Super G var kanskje et like stort mirakel.

Det uttrykket til Ester på sletta var ubetalelig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...