Gå til innhold

Hva skaper stemning på bryllupsfesten?


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal gifte meg i juni 2018, og ønsker derfor tanker og forslag til tiltak eller aktiviteter som kan skape en god og avslappet stemning under bryllupsfesten/middagen?

Familiene våre er litt forskjellige, der min side er ekstroverte (det er ikke de jeg er "bekymret" for) og hans side er mer introverte. Jeg er bekymret for at det skal bli litt "kræsj" og at der kanskje kan bli noe stillhet, eller ikke fullt så humørfylt som jeg ser for meg. Jeg vil at alle skal ha det gøy og være avslappet, ikke være ukomfortable (?) og stille...

Har dere noen forslag til enten aktiviteter blant gjestene på enten bordene, felles, noe toastmaster kan gjøre, noe brudeparet kan gjøre, en lek på bordene eller hva som helst?

Blir veldig takknemlig for alle svar :)

 

PS: kom også gjerne med forslag til bordoppsett! Jeg leker meg med tanken på å sette mine nærmeste sammen med hans nærmeste, slik at de får kvelden på å bli kjent med hverandre. Utfordringen der er at jeg vet at de også hadde synes at det var veldig gøy om de fikk være på bord med barna sine osv... Vi skal sitte sammen med forloverne våre. Runde bord :)

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om den andre slekten er introverte, ville jeg ikke lagt opp til masse partyleker. Det er et mareritt fra ende til annen. 

Anonymkode: 8b2fc...3d7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om den andre slekten er introverte, ville jeg ikke lagt opp til masse partyleker. Det er et mareritt fra ende til annen. 

Anonymkode: 8b2fc...3d7

De er i hvert fall introverte til de føler seg avslappet, og da kan de være mer utadvendte :) Men er enig, om noen introverte blir "tvunget" til å delta på noe som er utenfor komfortsonen vil det bare gjøre vondt verre.

Er kanskje ikke på utkikk etter "partyleker", men mer leker, lapper, hva som helst som kan oppfordre til dialog og at en kan føle seg avslappet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp leker. Vær så snill. Det er mange som skyr de greiene der som pesten. 

Anonymkode: 42e29...da8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp, da er leker uaktuelt! :)

 

Vil likevel ha innspill på element som kan gjøre folk avslappet og komfortable. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahoot? En mobil per bord, folk må prate sammen og velge svar. Selvsagt spørsmål som alle kan være med på å svare, noen vanskelige og andre enkle, noen for hans familie og andre for din? :)

Anonymkode: f1776...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kahoot? En mobil per bord, folk må prate sammen og velge svar. Selvsagt spørsmål som alle kan være med på å svare, noen vanskelige og andre enkle, noen for hans familie og andre for din? :)

Anonymkode: f1776...31f

Hmm, ja det kunne kanskje vært gøy :) Gitt at spørsmålene ikke er så vanskelige at det blir tydelige vinnere, eller hva jeg skal si. Takk for innspill :) Har du opplevd Kahoot i bryllup selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hmm, ja det kunne kanskje vært gøy :) Gitt at spørsmålene ikke er så vanskelige at det blir tydelige vinnere, eller hva jeg skal si. Takk for innspill :) Har du opplevd Kahoot i bryllup selv?

Nei, jeg har ikke det. Men har opplevd på andre arrangement at det løsner opp stemningen litt :) ikke ta med standard spørsmål som høyeste fjellet i Norge og blablabla.. Tenkte mer på spørsmål og svar om dere, morsomme historier og lage det skikkelig tullete :) spørsmål om hans familie og spørsmål om din familie :) du kan også legge ved bilder på kahoot. Så ha med morsomme bilder :)

Anonymkode: f1776...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke det. Men har opplevd på andre arrangement at det løsner opp stemningen litt :) ikke ta med standard spørsmål som høyeste fjellet i Norge og blablabla.. Tenkte mer på spørsmål og svar om dere, morsomme historier og lage det skikkelig tullete :) spørsmål om hans familie og spørsmål om din familie :) du kan også legge ved bilder på kahoot. Så ha med morsomme bilder :)

Anonymkode: f1776...31f

Ja, jeg mente at spørsmålene ikke må være for vanskelige om f.eks. min eller hans familie :) Man skal selvsagt lære om hverandre, men det er kanskje kjedelig om hans familie ikke får til noen spørsmål knyttet til meg eller min familie, om du skjønner :)

Igjen, takk for godt forslag! Skal tenke videre på denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et bryllup jeg var i hadde brudeparet laget quiz om familiene og deres eget forhold. Da gikk vi sammen i grupper og løste det. Dropp leker hvor det er obligatorisk å være med. Den delen av familien som er mer introverte vil ikke syns det er noe ålreit. Angående bordplassering skjønner jeg at du vil at de skal bli kjent, men jeg tenker det er greit å sitte sammen med noen man kjenner. Dine ekstroverte drømmer om hvordan bryllupet skal være er ikke nødvendigvis like som den andre siden av familien ønsker. Det er deres bryllup, så dere må bestemme ting sammen, men et vellykket bryllup er en fest der alle trives. Og det er ikke sikkert hans familie liker det din familie liker, og det bør dere ta hensyn til

Anonymkode: 47157...2d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I et bryllup jeg var i hadde brudeparet laget quiz om familiene og deres eget forhold. Da gikk vi sammen i grupper og løste det. Dropp leker hvor det er obligatorisk å være med. Den delen av familien som er mer introverte vil ikke syns det er noe ålreit. Angående bordplassering skjønner jeg at du vil at de skal bli kjent, men jeg tenker det er greit å sitte sammen med noen man kjenner. Dine ekstroverte drømmer om hvordan bryllupet skal være er ikke nødvendigvis like som den andre siden av familien ønsker. Det er deres bryllup, så dere må bestemme ting sammen, men et vellykket bryllup er en fest der alle trives. Og det er ikke sikkert hans familie liker det din familie liker, og det bør dere ta hensyn til

Anonymkode: 47157...2d0

Og den quizen synes du var gøy/grei å være med på?

Jeg har ikke noen "ekstroverte drømmer" om hvordan bryllupet skal være... jeg skriver bare at jeg er bekymret for at det skal bli litt "kræsj" og at der kanskje kan bli noe stillhet, eller ikke fullt så "løssluppent" og humørfylt som jeg ser for meg. Jeg vil at alle skal ha det gøy og være avslappet, ikke være stive og stille...

Vi skal selvsagt ta hensyn til hva som kan passe for begge familier, jeg føler at det kommer ganske godt frem i den første teksten min at jeg ønsker at folk skal ha det gøy og være avslappet - og at det er hans side jeg er bekymret for, ergo ønsker jeg å få tips og råd for hvordan jeg kan gjøre hans side avslappet og komfortable med settingen, ergo jeg vil ta mest hensyn til hans familie, siden jeg vet at min kommer til å være avslappet og komfortable av natur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cocosa skrev:

Vær så snill, quiz og spørreleker er det kjedeligste som finnes! 

Kom gjerne med forslag til element som kan lette på stemningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan faktisk hende at de introverte gjestene har det hyggeligst i bryllupet om de får lov til å være "stive og stille" :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ananas. skrev:

Det kan faktisk hende at de introverte gjestene har det hyggeligst i bryllupet om de får lov til å være "stive og stille" :) 

Det kan være :) jeg tror jeg er mer på utkikk etter hvilke element folk føler på være tilstede i et bryllup for at det skal oppleves som laidback :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen bryllup jeg har vært i har brudeparet skrevet noen ord om alle gjestene, som de hefter sammen og legger på bordet til hver person. Da kan man lese litt om hver enkelt, og det kan være enklere å starte en samtale med de rundt bordet som man ikke kjenner så godt. 

Anonymkode: 071a9...090

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I noen bryllup jeg har vært i har brudeparet skrevet noen ord om alle gjestene, som de hefter sammen og legger på bordet til hver person. Da kan man lese litt om hver enkelt, og det kan være enklere å starte en samtale med de rundt bordet som man ikke kjenner så godt. 

Anonymkode: 071a9...090

Takk for godt innspill! Dette har vi vurdert, så den står sterkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cocosa skrev:

Vær så snill, quiz og spørreleker er det kjedeligste som finnes! 

Nei, det er kjempegøy! Elsker det!!

Anonymkode: e878f...19d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ananas. skrev:

Det kan faktisk hende at de introverte gjestene har det hyggeligst i bryllupet om de får lov til å være "stive og stille" :) 

Dette. Ønsker du at gjestene skal «løsne på snippen» tidlig, så hell i de alkohol. Det pleier å hjelpe. Hvor trivelig det da blir, er en annen sak.

Jeg har vært i mange bryllup opp gjennom. Og selskapsleker, quiz eller andre firmafestaktiviteter pleier ikke å være en suksess. 

La gjestene sitte i nærheten av folk de kjenner fra før, dette er spesielt viktig for de introverte gjestene, også går det seg til. Neivel, så ble ikke de to familiene bestiser i løpet av kvelden, og folk snakket mest med de de kjente fra før, men det spiller da vel ingen rolle.

Anonymkode: 06938...4db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

I noen bryllup jeg har vært i har brudeparet skrevet noen ord om alle gjestene, som de hefter sammen og legger på bordet til hver person. Da kan man lese litt om hver enkelt, og det kan være enklere å starte en samtale med de rundt bordet som man ikke kjenner så godt. 

Anonymkode: 071a9...090

Og da skal man kjenne alle gjestene godt. Har opplevd dette, og ikke kjent igjen beskrivelsrn av meg selv. For øvrig blir man da gjerne sittende med nesa nedi et papir og lese i stedet for å være åpen for samtale. 

Anonymkode: 06938...4db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...