Gå til innhold

Presentasjonstråd sept/okt 2018


sullå

Anbefalte innlegg

Synes denne var hyggelig! Ser den er brukt tidligere år. Muligens i andre terminklubber også. Blir dere med? :)

 

1. Nick:

2. Alder:

3. Bosted:

4. Samboer/gift/kjæreste etc:

5. Hvor lenge har dere vært sammen:

6. Barn fra før:

7. Termin:

8. Prøvehistorie:

9. Tanker om svangerskapet:

10. Har dere noen dyr?

11. Student/yrke:

12. Magefølelse - jente eller gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Nick: Sullå

2. Alder: 28 år

3. Bosted: Vestlandet 

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 8 år

6. Barn fra før: Nei.

7. Termin: 14.10.18

8. Prøvehistorie: Spiren satt i PP4. Første perioden jeg brukte EL-tester, og dermed vet at vi traff EL.

9. Tanker om svangerskapet: Gleder meg! Synes det er uvirkelig, men veldig kjekt. Håper alt går bra ❤

10. Har dere noen dyr? Nei.

11. Student/yrke: Lærer.

12. Magefølelse - jente eller gutt? Litt tidlig å si ennå! Ha likevel en magefølelse på jente, men blir like glad for begge deler ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: gakkepus

2. Alder: 27 år

3. Bosted: utlandet 

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 4 år

6. Barn fra før: Nei.

7. Termin: 15.09.18

8. Prøvehistorie: 2pp

9. Tanker om svangerskapet: overlykkelig!

10. Har dere noen dyr? Jepp. En nydelig 6 år gammel spaniel 

11. Student/yrke: psykolog

12. Magefølelse - jente eller gutt? Jente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: plastfolien

2. Alder: 25

3. Bosted: Rett utenfor Oslo

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 6 år

6. Barn fra før: Ingen.

7. Termin: 26.09.18

8. Prøvehistorie: Satt på første PP. 

9. Tanker om svangerskapet: Overrasket over at det klaffet så raskt. Men selvfølgelig veldig glad!

10. Har dere noen dyr? Nei.

11. Student/yrke: Lærer.

12. Magefølelse - jente eller gutt? Magefølelsen endrer seg fra dag til dag, så jeg vet ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

1. Nick: SmileyLovise

2. Alder: 21

3. Bosted: Vestfold

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 5, snart 6 år

6. Barn fra før: Har et barn fra før

7. Termin: 2. September foreløpig

8. Prøvehistorie: Gikk på første forsøk

9. Tanker om svangerskapet: Gleder oss veldig til å få et barn til!

10. Har dere noen dyr? Ingen dyr.

11. Student/yrke: Fullført vgs. Ble gravid siste halvåret, så har «bare» vært hjemme med datteren vår siden det. Nå får vi jo en til, så da blir det en liten stund til til det er ut i jobb.

12. Magefølelse - jente eller gutt? Veldig usikker. Noen dager tenker jeg gutt, andre jente. Vil kanskje si jente, siden svangerskapet til nå har vært veldig likt mitt første. Blir spennende å se 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Marimba 

2. Alder: 31

3. Bosted: Romerike 

4. Samboer/gift/kjæreste etc: samboer 

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 8,5 år. 

6. Barn fra før: Har ei jente på 10 måneder, så her blir det forhåpentligvis to tette :hjerte: 

7. Termin: 19 september 

8. Prøvehistorie: siden vi brukte godt over to år på første jente ( inkludert et svangerskap utenfor livmoren og masse styr) fant vi ut at vi bare fikk starte på nummer to med en gang for at avstanden ikke skulle bli alt for stor, og jammen satt ikke spiren på PP4 :sjokkert: 

9. Tanker om svangerskapet: Gruer meg litt siden jeg ble veldig dårlig sist. Var i knallform 1 og 2 trimester, men så skar alt seg i 3 med skyhøyt blodtrykk, sykemelding, aktivitetsforbud, inn og ut av ahus og tilslutt igangsetting 3 uker før termin. Hadde vært greit å slippe det denne gangen, spesielt siden det nå er en baby i hus som skal ivaretas. Blir litt stressa bare av i tenke på det...

10. Har dere noen dyr? To hunder. De er allerede bestevenner med nr 1 :hjerte: 

11. Student/yrke: Lærer

12. Magefølelse - jente eller gutt? Magefølelsen sier jente, men blir sikkert gutt. Eller jente :P 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Nick: Lille_myyy

2. Alder: 29

3. Bosted: Trøndelag

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år

6. Barn fra før: Nei

7. Termin: rundt 20 oktober 

8. Prøvehistorie: Gikk på 3 forsøk 😊 Veldig glad for at det gikk såpass raskt.

9. Tanker om svangerskapet: Overlykkelig, men er fortsatt surrealistisk. Gleder meg til jeg får mer tegn og symptomer. 

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: Sykepleier

12. Magefølelse - jente eller gutt? Jente, kanskje? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Meley

2. Alder: 29

3. Bosted: Nordland 

4. Samboer/gift/kjæreste etc: samboere 

5. Hvor lenge har dere vært sammen: ble sammen i november 2015 så 2 år nå. 

6. Barn fra før: nei

7. Termin: 16 september etter TUL og 10 september på mens termin. 

8. Prøvehistorie: begynte å prøve i september 2016 og først når vi venta på timen til utredning så klaffet det :laugh:

9. Tanker om svangerskapet: livredd det går gærnt men må bare prøve å tenke positivt. 

10. Har dere noen dyr? Ja noen å 15 Syriske hamster :fnise:

11. Student/yrke: sykepleier på demens avdeling

12. Magefølelse - jente eller gutt? Jente -samboeren tenker også jente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Ginny

2. Alder: 29

3. Bosted: Trøndelag 

4. Samboer/gift/kjæreste : samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 5 år

6. Barn fra før: nei

7. Termin: 20.oktober 

8. Prøvehistorie: Prøvde i halvannet år. IVF ICSI januar 2018, satt inn firedelt egg, positiv test. 2 blastocyster på frys.

9. Tanker om svangerskapet: Skummelt!

10. Har dere noen dyr? ja, katt

11. Student/yrke: Stipendiat

12. Magefølelse - jente eller gutt? Aner ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. Nick: NegativeNancy

2. Alder: 25

3. Bosted: utenfor Oslo

4. Samboer/gift/kjæreste etc: samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: ca 6 år

6. Barn fra før: en gutt på 3,5 år 

7. Termin: 13.10.18

8. Prøvehistorie: sluttet på p-pille i slutten av september, kjemiske graviditeter i oktober og desember før spiren satt i januar (pp 5)

9. Tanker om svangerskapet: fortsatt ganske uvirkelig, redd for at det skal gå galt :( 

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: pedagogisk leder i barnehage 

12. Magefølelse - jente eller gutt? holder en knapp på at det er en liten gutt 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

1. Nick: l86

2. Alder: Akkurat blitt 32 år. 

3. Bosted: Oslo. 

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift. 

5. Hvor lenge har dere vært sammen: Snart 8 år. 

6. Barn fra før:  Nei.

7. Termin: 3/10-18. 

8.  Prøvehistorie: sluttet på P piller i september 2017 etter å ha stått på de i 16 år sammenhengende. Testet positivt på EL test 20 dager etter P pille slutt. Kom ganske raskt inn i normal syklus. Lutealfasen økte hver måned fra 11 dager til 13 dager. 21/1 testet jeg positivt, 11 dpo. Full klaff i pp 4. 

9. Tanker om svangerskapet: gleder meg, men er også spent og nervøs for hvordan det blir å være mor! :) 

10. Har dere noen dyr? Vi har hund. 

11. Student/yrke: sykepleier. 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Jeg tror det blir gutt. Er så sikker at jeg allerede kaller han det navnet vi har bestemt oss for om det blir gutt :D Men blir ikke skuffet på noen måte om det er jente i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1. Nick: Rosenrød

2. Alder: 40

3. Bosted: Stavanger

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 4 år

6. Barn fra før: To jenter 1,5 og 3 år.

7. Termin: 24.10.18

8. Prøvehistorie: PP9

9. Tanker om svangerskapet: Litt skrekkslagen over at jeg skal bli trebarnsmamma, men også veldig, veldig glad!

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: Lærer

12. Magefølelse - jente eller gutt? Veldig usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2018 den 16.28, l86 skrev:

 

 

1. Nick: l86

2. Alder: Akkurat blitt 32 år. 

3. Bosted: Oslo. 

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift. 

5. Hvor lenge har dere vært sammen: Snart 8 år. 

6. Barn fra før:  Nei.

7. Termin: 3/10-18. 

8.  Prøvehistorie: sluttet på P piller i september 2017 etter å ha stått på de i 16 år sammenhengende. Testet positivt på EL test 20 dager etter P pille slutt. Kom ganske raskt inn i normal syklus. Lutealfasen økte hver måned fra 11 dager til 13 dager. 21/1 testet jeg positivt, 11 dpo. Full klaff i pp 4. 

9. Tanker om svangerskapet: gleder meg, men er også spent og nervøs for hvordan det blir å være mor! :) 

10. Har dere noen dyr? Vi har hund. 

11. Student/yrke: sykepleier. 

12. Magefølelse - jente eller gutt? Jeg tror det blir gutt. Er så sikker at jeg allerede kaller han det navnet vi har bestemt oss for om det blir gutt :D Men blir ikke skuffet på noen måte om det er jente i stedet. 

Wow dette var skremmende likt! Jeg har termin 4.okt, og sluttet med prevensjon i september 2017. Hadde da gått på prevensjon i 11 år ca, sammenhengene.. syklusen ble også normalt ganske kjapt. Innen 1 mnd. Har også magefølelse på at det blir en gutt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2018 den 7.50, sparklingstar skrev:

Wow dette var skremmende likt! Jeg har termin 4.okt, og sluttet med prevensjon i september 2017. Hadde da gått på prevensjon i 11 år ca, sammenhengene.. syklusen ble også normalt ganske kjapt. Innen 1 mnd. Har også magefølelse på at det blir en gutt :) 

Så gøy! 😊 gratulerer med graviditeten! Hvordan er formen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2018 den 11.31, l86 skrev:

Så gøy! 😊 gratulerer med graviditeten! Hvordan er formen din? 

Jeg er faktisk helt fin! Hadde litt mensmurringer i uke 4-5, også ga det seg. Etter det har jeg ikke hatt kvalme eller noen symptomer, så ble litt enslig for MA. Dro på privat UL og alt var bra med den lille! :) Fikk ny termindato da, så nå er det 30.09 som er terminen. Men føler meg ikke gravid, pga ingen symptomer. Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 20.36, sullå skrev:

1. Nick: oppsi

2. Alder: 24

3. Bosted: Trøndelag

4. Samboer/gift/kjæreste etc: samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 2 år

6. Barn fra før: nei

7. Termin: 21. Okt

8. Prøvehistorie: Prøvere i 1,5år, planlagt oppstart ivf etter påske. Spiren satt på andre forsøk etter ovariedrilling 5.des 17.

9. Tanker om svangerskapet: Skummelt, uvirkelig og helt magisk.

10. Har dere noen dyr? Katt

11. Student/yrke: Ambulansearbeider

12. Magefølelse - jente eller gutt? jente 🎀

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.3.2018 den 23.56, sparklingstar skrev:

Jeg er faktisk helt fin! Hadde litt mensmurringer i uke 4-5, også ga det seg. Etter det har jeg ikke hatt kvalme eller noen symptomer, så ble litt enslig for MA. Dro på privat UL og alt var bra med den lille! :) Fikk ny termindato da, så nå er det 30.09 som er terminen. Men føler meg ikke gravid, pga ingen symptomer. Hva med deg? 

Så godt å få en bekreftelse på at alt er i orden:) Jeg er 11+2 i dag, formen er god! Har i grunn ikke vært så verst hele veien, har bare vært endel trøtt og litt uvel på kveldene. Var sist på ultralyd for 2 dager siden, alt så fint ut. Vi har i tillegg tatt NIPT test i Danmark som viser alt fosteret er friskt og at det blir en liten gutt:) Føler meg heller ikke gravid, så det er frmeldes litt uvirkelig synes jeg :) Termin er foreløpig satt til 5/10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 15.40, l86 skrev:

Så godt å få en bekreftelse på at alt er i orden:) Jeg er 11+2 i dag, formen er god! Har i grunn ikke vært så verst hele veien, har bare vært endel trøtt og litt uvel på kveldene. Var sist på ultralyd for 2 dager siden, alt så fint ut. Vi har i tillegg tatt NIPT test i Danmark som viser alt fosteret er friskt og at det blir en liten gutt:) Føler meg heller ikke gravid, så det er frmeldes litt uvirkelig synes jeg :) Termin er foreløpig satt til 5/10. 

NIPT test, kan jeg spørre hvor mye det kostet og hvor langt tid tok det? :-) Holder det med 1 dagstur til Danmark, eller må jeg være der ett par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sparklingstar skrev:

NIPT test, kan jeg spørre hvor mye det kostet og hvor langt tid tok det? :-) Holder det med 1 dagstur til Danmark, eller må jeg være der ett par dager?

Det tok bare en times tid, fikk en grundig 3D ultralydundersøkelse med en dyktig sonograf, deretter tok de blodprøver av meg, så vi reiste bare opp og ned på dagen:) Etter 10 dager fikk jeg svar på testen over telefon og deretter tilsendt på Mail etter de hadde snakket med oss. Det var dyrt, vi tok den utvidede testen hvor de tester for mange syndromer i tillegg til trisomier, vi betalte 7000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1. Nick: Sitronmelis

2. Alder: 27

3. Bosted: Oppland

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 9 år

6. Barn fra før: Nei

7. Termin: 19.september

8. Prøvehistorie: Klaffet på PP4. Brukte digital el-test. Funket som bare det det :fnise:

9. Tanker om svangerskapet: Spennende og skummelt. Gleder oss masse :hjerte:

10. Har dere noen dyr? Ja, 1 katt  :catmilk:

11. Student/yrke: Utdannet barnehagelærer, jobber i barnehage, 100 %.

12. Magefølelse - jente eller gutt? Var på TUL i uke 12+0, og gynekologen tippet gutt, men det var bare på synsnivå. Så ingenting er sikkert. Men har egentlig fått mer følelsen på gutt etter TUL, og får liksom mer og mer følelsen for det. Så blir spennende å se på OUL den 19.april :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...