Gå til innhold

Hvorfor får artisten Sigrid så mye oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo elendig musikk. Virkelig helt grusom. Syns det er mer merkelig at ikke Ina Wroldsen får mer oppmerksomhet, for å si det sånn. 

Den derre Kill my vibe-sangen er helt forferdelig!!!!

Anonymkode: 09366...2e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Axl Rose skrev:

Hvem er det?

Hører du ikke på radio @Axl Rose ;) 

 

Anonymkode: 09366...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talentfull og internasjonalt annerkjent. Skriver egne sanger og har nettopp vunnet BBC sin pris for sangere (?). 

:)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at hun er noe av det bedre på musikkfronten i det siste, selv om jeg vanligvis hører på andre typer musikk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har å gjøre med apparatet rundt henne. De fronter henne massivt, og har lagt masse ressurser i PR, promo og kontaktnettverk. Her i Norge har også P3 omfavnet henne veldig, og P3-artister får mye mer oppmerksomhet enn andre fordi P3 er så vanvittig tungt tilstede i sosiale medier med Christine Dancke som intervjuer og spillelister. Andre "P3-artister" er f.eks. Julie Bergan og Cezinando, som også bare har noen få (og ganske generiske) sanger på samvittigheten - men likevel fremstilles som banebrytende musikere.

Sier ikke at Sigrid ikke er ei dyktig jente, for det er hun (virker veldig kul og naturlig på scenen), men når hun ikke engang har gitt ut et album ennå og hun allerede var megahypet før første singel slo igjennom, så tyder det på at det er business inni bildet. At Elton John twitret om henne, der han anbefalte musikken hennes til sine millioner av følgere, var også bevisst. Han og Sigrid deler plateselskap, og plateselskap ber sine store artister om å "tilfeldig anbefale" de nye og ukjente artistene, for spredningens skyld. Det er helt vanlig. Så klart har ikke Elton John sittet hjemme og funnet frem til en norsk artist med én singel bak seg, helt av seg selv, og bestemt seg for å twitre. Det er markedsstrategi.

Så konkludert: dyktig jente, men at akkurat hun - av hundrevis av dyktige og gjerne mer unike og særegne musikere - blir så heftig frontet, har å gjøre med promoinnsats og stort selskap i ryggen.

(Jobber innenfor musikkbransjen, så derfor vet jeg litt om hvordan mekanismene funker)

Anonymkode: 56e7e...3dc

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fatter det bare ikke. Hun ble også intervjuet på Capital fm London denne uka, og de spiller musikken hennes konstant. Må ha brukt en formue på å markedsføre hun jenta der. 

Syns både Ina Wroldsen og Astrid S fortjener mer oppmerksomhet utenlands altså. 

Anonymkode: 09366...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har å gjøre med apparatet rundt henne. De fronter henne massivt, og har lagt masse ressurser i PR, promo og kontaktnettverk. Her i Norge har også P3 omfavnet henne veldig, og P3-artister får mye mer oppmerksomhet enn andre fordi P3 er så vanvittig tungt tilstede i sosiale medier med Christine Dancke som intervjuer og spillelister. Andre "P3-artister" er f.eks. Julie Bergan og Cezinando, som også bare har noen få (og ganske generiske) sanger på samvittigheten - men likevel fremstilles som banebrytende musikere.

Sier ikke at Sigrid ikke er ei dyktig jente, for det er hun (virker veldig kul og naturlig på scenen), men når hun ikke engang har gitt ut et album ennå og hun allerede var megahypet før første singel slo igjennom, så tyder det på at det er business inni bildet. At Elton John twitret om henne, der han anbefalte musikken hennes til sine millioner av følgere, var også bevisst. Han og Sigrid deler plateselskap, og plateselskap ber sine store artister om å "tilfeldig anbefale" de nye og ukjente artistene, for spredningens skyld. Det er helt vanlig. Så klart har ikke Elton John sittet hjemme og funnet frem til en norsk artist med én singel bak seg, helt av seg selv, og bestemt seg for å twitre. Det er markedsstrategi.

Så konkludert: dyktig jente, men at akkurat hun - av hundrevis av dyktige og gjerne mer unike og særegne musikere - blir så heftig frontet, har å gjøre med promoinnsats og stort selskap i ryggen.

(Jobber innenfor musikkbransjen, så derfor vet jeg litt om hvordan mekanismene funker)

Anonymkode: 56e7e...3dc

Spennende å høre, og alt du forteller er jo temmelig logisk. Så har jeg et spørsmål siden du er innenfor bransjen: Jeg synes det er en artist som er i en liga over de fleste andre innen pop i Norge og det er Susanne Sundfør. Hun er jo veldig stor i Norge, og til en viss grad i utlandet, men hun har vel ikke vært hypet utenlands på samme måte som Sigrid nå blir. Har hun ikke hatt samme strategi og apparat bak seg som Sigrid? Vet selvsagt at deg kan være vanskelig å svare på men prøver likevel:)

Anonymkode: b81e2...81c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid er utrolig dyktig, samt fronter et naturlig ytre som mange liker. Tskjorte og jeans, lite sminke sv. Det er en motbør mot alle tungt sminka og styla pop prinsessene som vi ellers ser.

Anonymkode: 7deed...8d1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sigrid er utrolig dyktig, samt fronter et naturlig ytre som mange liker. Tskjorte og jeans, lite sminke sv. Det er en motbør mot alle tungt sminka og styla pop prinsessene som vi ellers ser.

Anonymkode: 7deed...8d1

Dette. Hun representerer noe forfriskende i pop-sangeren. Folk er lei av å se rumpeballene til alle pop-bertene. Det var originalt med Madonna på 80-tallet, men nå når alle kler av seg på scenen blir det bare tragisk.

Anonymkode: e0f5d...065

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spennende å høre, og alt du forteller er jo temmelig logisk. Så har jeg et spørsmål siden du er innenfor bransjen: Jeg synes det er en artist som er i en liga over de fleste andre innen pop i Norge og det er Susanne Sundfør. Hun er jo veldig stor i Norge, og til en viss grad i utlandet, men hun har vel ikke vært hypet utenlands på samme måte som Sigrid nå blir. Har hun ikke hatt samme strategi og apparat bak seg som Sigrid? Vet selvsagt at deg kan være vanskelig å svare på men prøver likevel:)

Anonymkode: b81e2...81c

Raabe har manager selskap i ryggen (Made management). Sundfør er nok mer selvstendig. 

Anonymkode: 5aa15...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis hører jeg bare på rock, metal, punk og indie, men Sigrid er den jeg ser mest opptil i popkulturen. Elsker at hun er seg selv og kjører løpet fullt ut - både på og utenfor scenen.

Anonymkode: 2dc0b...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun er kjempesøt og flink jeg da. :) Virker ydmyk og jordnær, og et godt og naturlig forbilde for unge mennesker. 

Anonymkode: 13f3b...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...