Gå til innhold

Vi venter på lillesøster!


Bolla!

Anbefalte innlegg

4 timer siden, plastfolien skrev:

Jippi, gratulerer :nigo:

 

3 timer siden, sullå skrev:

Så gøy! Hurra, gratulerer ❤

Tusen takk, jenter ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helg, lørdag og jeg er 4 uker gravid:mynona:

Det betyr at 10% av svangerskapet er passert før jeg egentlig har startet! 

Magen er som en ballong, skikkelige oppblåst og stinn. Puppene er tunge og ømme, korsryggen murrer og det stikker til i livmoren av og til. Pluss at jeg blir litt uvel hvis det går lenge mellom måltidene. 

Det siste der passer litt dårlig iom at jeg har noen kilo for mye i utgangspunktet 🙈

Jeg håper de neste ukene flyr avgårde frem til den "magiske" uke 12 :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kos ❤️ Tenk at det er noe i magen din allerede, Mala! 

Apropos kilo.. Jeg er også noen kg ekstra. Har hatt noen runder med meg selv allerede vedrørende nettopp den «bråsulten», slik du beskriver. Jeg MÅ tenke at jeg spiser ofte, men bare nok til å føle meg fornøyd. Og nada niks mer... Jeg spiste uendelig mye sjokolade under første graviditet. La på meg nesten 30 kg! Nå hadde jeg en enorm mage også, da.. Og ungen ble jo stor.. Har det en sammenheng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuttapia skrev:

Det er så kos ❤️ Tenk at det er noe i magen din allerede, Mala! 

Apropos kilo.. Jeg er også noen kg ekstra. Har hatt noen runder med meg selv allerede vedrørende nettopp den «bråsulten», slik du beskriver. Jeg MÅ tenke at jeg spiser ofte, men bare nok til å føle meg fornøyd. Og nada niks mer... Jeg spiste uendelig mye sjokolade under første graviditet. La på meg nesten 30 kg! Nå hadde jeg en enorm mage også, da.. Og ungen ble jo stor.. Har det en sammenheng? 

Jeg tror ikke det trenger å være noen sammenheng jeg. Sist svangerskap la jeg på meg 11kg og mini var 4,4 kg :vetikke: 

Men at man er bevisst på det, skader i alle fall ikke!

48 minutter siden, plastfolien skrev:

Hurra for 4 uker ❤️

Wiii:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var IKM kommet og her er dagens tester. :rodmer:

Den digitale ligger sikkert på grensen mellom 1-2 og 2-3, defor den ikke viser mer enn 1-2? :vetikke:

IMG_4743.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fine tester! :hjerte: Det er jo varierende hvor mye hCG man produserer. Jeg tipper at den er 2-3 om to dager, jeg :)

Når det gjelder matinntak, tenker jeg at du bør høre på kroppen? Ikke hver gang den sier "spis godteri og chips" ;) , men trenger du å spise ofte for å ikke bli dårlig, synes jeg du skal det :)

For min del har det blitt sånn at jeg spiser 5-6 måltider om dagen, istedenfor 3! Mellommåltidene er bare knekkebrød og yoghurt, og jeg spiser mindre til middag enn tidligere. Totalt sett spiser jeg ikke så veldig mye mer enn før graviditeten, og foreløpig har jeg ikke gått opp noe. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, sullå skrev:

Så fine tester! :hjerte: Det er jo varierende hvor mye hCG man produserer. Jeg tipper at den er 2-3 om to dager, jeg :)

Når det gjelder matinntak, tenker jeg at du bør høre på kroppen? Ikke hver gang den sier "spis godteri og chips" ;) , men trenger du å spise ofte for å ikke bli dårlig, synes jeg du skal det :)

For min del har det blitt sånn at jeg spiser 5-6 måltider om dagen, istedenfor 3! Mellommåltidene er bare knekkebrød og yoghurt, og jeg spiser mindre til middag enn tidligere. Totalt sett spiser jeg ikke så veldig mye mer enn før graviditeten, og foreløpig har jeg ikke gått opp noe. :)

 

 

 

Heldigvis har jeg ikke lyst på godteri og chips! Det går i epler, banan, en neve nøtter eller et rugsprø med smøreost hvis jeg kjenner at jeg burde spist noe :)

Så det blir nok flere, men mindre måltider fremover :Nikke: 

Humørsvingningene gjorde sitt inntog i huset i går, stakkars mannen min! Nå er han advart, det er ikke lurt å provosere en gravid kvinne!  :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å være over 10% allerede. :yvonne:

Virker som om mellommåltidene dine er fantastisk næring, så det er jo egentlig bare å kjøre på - synes jeg. :fnise: Alt for å holde formen god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tonio skrev:

Tenk å være over 10% allerede. :yvonne:

Virker som om mellommåltidene dine er fantastisk næring, så det er jo egentlig bare å kjøre på - synes jeg. :fnise: Alt for å holde formen god!

Ja, hadde vært verre om jeg hadde pakket kjeften full av godteri, kjeks og kaker! :ler:

Jeg er altså så trøtt! Etter jobb i går sov jeg 2,5 time og likevel sovna jeg lett i går kveld sov som en sten i hele natt :sove:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemte jeg meg for å flytte dagboken over til graviditetsdagbøkene, så da håper vi bare at jeg holder meg her :gravid:

Litt sånn føler jeg megnom dagen: :gravid::sove::yvonne::nori::sjokkbla::kaklehone::rodmer::Gjesp::rope:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker så godt den vanvittige trøttheten i starten! Jeg er fortsatt trøtt, men jeg føler ikke lenger at jeg går rundt i en tåke.

Jaaa, graviditetsdagbok, håper at du blir her lenge! ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, sullå skrev:

Husker så godt den vanvittige trøttheten i starten! Jeg er fortsatt trøtt, men jeg føler ikke lenger at jeg går rundt i en tåke.

Jaaa, graviditetsdagbok, håper at du blir her lenge! ❤ 

Jeg gleder meg til trøttheten går over etterhvert, føler meg som en zombie :ler:  Her håper vi jeg blir lenge ja ❤️

16 timer siden, plastfolien skrev:

Gøy å bytte over. Jeg satser på at du blir her :nigo:

Gøy og litt skummelt på samme tid, da jeg er litt sånn: "tenk om". Vi krysser fingrene for at jeg blir her til slutten av november :yvonne:

13 timer siden, Tonio skrev:

Gratulerer med å komme over til gravidboka. :nordvesta:

Takk for det :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt mamma om gravidideten, hun ble helt på tuppa :rodmer: Hun er jo veldig klar over hvordan tiden etter forrige fødsel var og at det har vært en lang og humpete vei. Tror nesten hun hadde gitt opp håpet om flere barnebarn fra oss og at overraskelsen ble desto større :yvonne:

Det er utrolig tidlig å fortelle om graviditeten, men jeg vet med meg selv at om dette ikke går bra, så trenger jeg støtten fra henne. Resten av familien må vente en stund enda :)

Og som jeg gleder meg til å fortelle mini at han skal bli storebror :rodmer:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det aldri er for tidlig å fortelle om en graviditet, så lenge personen(e) man forteller det til både greier å holde det for seg selv og forstår at ting kan skje. :Nikke: Så artig at hun ble glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å fortelle det til mammaen din! Det er jo bare fint det, som du sier er det godt å ha noen (andre enn oss på KG) som kan trøste og støtte hvis noe skjer. Samtidig er det fint å ha noen å snakke om graviditeten sammen med. Kan bli litt mye for mannen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tonio skrev:

Synes det aldri er for tidlig å fortelle om en graviditet, så lenge personen(e) man forteller det til både greier å holde det for seg selv og forstår at ting kan skje. :Nikke: Så artig at hun ble glad!

Det er sant det du sier. Mamma har ingen problemer med å holde det for seg selv og jeg sa at jeg fortalte det såpass tidlig pga den eventuelle støtten jeg trenger om det ikke går bra.

Første gangen jeg jeg ble gravid og det endte me SA, hadde vi ikke fortalt om graviditeten til noen. Men foreldrene våre fikk vite det når aborten var et faktum. Da skulle jeg ønske at de visste på forhånd. 

Nå håper jeg bare at det går veien og at svigers og pappa får høre nyheten om noen uker :yvonne:

2 timer siden, sullå skrev:

Så koselig å fortelle det til mammaen din! Det er jo bare fint det, som du sier er det godt å ha noen (andre enn oss på KG) som kan trøste og støtte hvis noe skjer. Samtidig er det fint å ha noen å snakke om graviditeten sammen med. Kan bli litt mye for mannen ;)

Veldig godt å ha noen å snakke med! Mannen vil nok bli gal om jeg ikke hadde hatt KG og mamma :fnise:

.........

I morgen går jeg inn i min 6. uke, 5+0 i morgen. Sist var jeg lite kvalm og jeg ber til høyere makter om å slippe det denne gangen også! :regler: Det er seriøst det verste som er, slenger vi på oppkast i tillegg har vi marerittet! 

Håper alle som måtte titte innom får ei fin helg og påske:blomst:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 og dagene snegler seg avgårde :ler:

Nå skal hjerte ha begynt å slå:rodmer:

Puppene er så store og ømme at jeg har på BH døgnet rundt. :fnise: Magen er oppblåst som fy, jeg krysser fingrene hver dag for at vi ikke får besøk på ettermiddag/kveld når magen er som størst. 🙈 

Ellers er formen greit så lenge jeg husker å spise og drikke. Søtsaker frister ikke i det hele tatt og det etnisitet ulikt meg som er sjokoman ut i fingerspissene. Helt greit at det ikke frister da, jeg har jo ikke godt av det 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...