Gå til innhold

Vi venter på lillesøster!


Bolla!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, er det ikke rart at noe så lite kan være så stort og betydningsfullt? :hjerte:

I dag er jeg 8+5, tiden snegler seg avgårde føler jeg. Jeg har så lyst til å fortelle om graviditeten til flere, men må holde meg litt i nakkeskinnet enda :fnise:

Ellers er formen grei, fortsatt uendelig trøtt og kvalmen kommer hver kveld. Det er bedre i grunn, for nå trenger jeg ikke å skjule kvalmen for mini, iom at det er verst etter hans leggetid. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 og formen er ikke god. Kvalm store deler av dagen, eneste som hjelper er å sove. Skulle ønske at tiden gikk litt fortere slik at formen går seg til. 

Vi må nok fortelle det til mini snart, går ikke annet når jeg er så kvalm og lite tilstede. I går kveld, lå jeg sammen med han på sofaen under barneTV. Han er skikkelig god da, stryker meg på kinnet og spør om jeg er kvalm, om det går bra med meg og at jeg må si fra hvis han må hente bøtta 🙈 

I dag etter barnehagen ble han med pappan sin en tur, da kom han innom meg og sa sov godt da mamma. Det tyder jo på at jeg ligger i overkant mye på sofaen for tiden:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å vite når man skal fortelle etter hva jeg har forstått, for tidlig så kan det ta "for lang" tid innen den faktisk er ute. Samtidig er det vel skummelt når mamma er dårlig, og greit å si ifra at det ikke er noe ille, bare noe veldig koselig. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tonio skrev:

Det er ikke lett å vite når man skal fortelle etter hva jeg har forstått, for tidlig så kan det ta "for lang" tid innen den faktisk er ute. Samtidig er det vel skummelt når mamma er dårlig, og greit å si ifra at det ikke er noe ille, bare noe veldig koselig. :yvonne:

Nei det er virkelig ikke enkelt. Selv om jeg gleder meg skikkelig til å fortelle han det, så hadde jeg jo håpet at det skulle gå noen uker før han fikk vite det enda. Vi får se hvordan formen blir fremover. 

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5

Wæææ :mynona:

Vi har bestemt oss for å fortelle mini at han skal bli storebror i morgen.. Altså; hvordan sier man en sånn nyhet til en 5åring? Har liksom ingen erfaring med det :ler: 

Er utrolig spent på reaksjonen, blir han glad eller hva blir reaksjonen. Har også hatt på følelsen at han egentlig vet det, pga forskjellige ting han sier og gjør. Nei, denne blir spennende! 

Er innstilt på st når mini får nyheten, så vil den spre seg som ild i tørt gress. Litt nervøs for det egentlig, alt blir liksom mer virkelig når folk vet om det :jepp:

Ellers har jeg kjøpt mine første gravidbukser og det er som jeg husker fra sist svangerskap: Guds gave til den oppblåste gravide :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så artig!! :danse: Nei, hva sier man?? Det lurer jeg også på!! Kanskje du kan hinte ham om ting han allerede gjør, så kanskje han gjetter det selv? :jepp: 

9+5, vettu! Åååh ♥️ Jeg er bare 5+4 :ler: Du er jo snart kvartgått, du!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spent på reaksjonen hans! Du kan jo høre om han vet hvorfor mamma er så trøtt for tiden? Og hvis han ikke svarer riktig, bare fortelle hvorfor? Eller vil du gjøre det på en "koseligere" måte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuttapia skrev:

Åh, så artig!! :danse: Nei, hva sier man?? Det lurer jeg også på!! Kanskje du kan hinte ham om ting han allerede gjør, så kanskje han gjetter det selv? :jepp: 

9+5, vettu! Åååh ♥️ Jeg er bare 5+4 :ler: Du er jo snart kvartgått, du!! 

 

1 time siden, sullå skrev:

Så spent på reaksjonen hans! Du kan jo høre om han vet hvorfor mamma er så trøtt for tiden? Og hvis han ikke svarer riktig, bare fortelle hvorfor? Eller vil du gjøre det på en "koseligere" måte? :)

Skal ikke være enkelt altså, hvordan man skal formulere seg til en 5åring. Tror nok vi gjør det ganske enkelt uten at det må tolkes så mye. Jeg er skikkelig spent på reasksjonen hans, og så tenker jeg på, hva om han ikke blir glad? :plystre:

Plutselig kommer du etter @Nuttapia :jepp::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Nuttapia skrev:

Hvordan gikk det, da? ☺️ 

Vi hadde besøk nesten hele tiden mellom barnehagen og leggetid, dermed får han nyheten i morgen i stedet :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er artig altså, dette må nok få synke inn litt, han er tross alt vant til å være alene. 

Han ble litt tatt på senga, bokstavlig talt. Jeg sa at mamma og pappa her en liten hemmelighet, vet du hva mamma har i magen? Han bare: jeg vet ikke, du må si det! Jeg sa da at mamma har en bitteliten baby i magen som skal være der til like før jul. Han gjemte seg bak dyna og syntes at det var veldig rart. :fnise:

Etter en stund så kunne han fortelle at babyen kunne godt få låne vogna som han hadde og at vi måtte ut å handle klær. Han kunne også opplyse om at han syntes det kunne være en guttebaby for alle lekene hans er visstnok; "jenterforbudtleker" :ler:

Det var godt og få sagt det :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du fikk fortalt det! Han er jo gammel nok til å forstå de negative konsekvensene med et søsken :ler: Heldigvis tok han det relativt bra, synes jeg! Du får bare satse på at det er en gutt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, sullå skrev:

Så godt at du fikk fortalt det! Han er jo gammel nok til å forstå de negative konsekvensene med et søsken :ler: Heldigvis tok han det relativt bra, synes jeg! Du får bare satse på at det er en gutt :fnise:

Ja, det var veldig godt. Han har fått tatt det litt innover seg i løpet av dagen i dag og gir inntrykk av at han gleder seg og at han syns det er stas at han skal bli storebror. 

Han spurte meg ved legging i dag; kan jeg kalle meg storebror nå eller må jeg vente helt til babyen er ute med å bli det? :fnise:

Han har også snakket masse om babyen i dag og omtaler den som han konsekvent. Jeg fortalte at det kan godt hende det er en jente i magen min, da mente han at vi kunne bytte :ler:

Må også :yvonne: for 10 uker!!

God helg til de som måtte titte innom :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få fortalt det til kommende storebror! :hjerte: Og klart en eventuell lillesøster burde byttes ... :ler:

Jeg skjønner godt at du har mye tanker om kommende barselperiode når det var så tøft sist. Jeg er også både spent og nervøs for hvordan det blir, hadde det selv ikke sånn kjempefint de første fem-seks månedene, men ikke i like alvorlig grad som deg. Det jeg tenker selv er at sjokket over å bli mamma for første gang er så ENORMT, særlig når babyen ikke er en trivelig liten sak som gråter litt og sover mye. Jeg vet at ansvarsfølelsen nesten slo meg i bakken, jeg følte at det var helt umulig at jeg skulle kunne gi dette lille knøttet et godt liv, og samtidig så ville jeg aldri kunne bli lykkelig hvis ikke hun fikk et godt liv. Og hun gråt og gråt, jeg følte meg mislykket, var utslitt og fikk mye angst. Det som blir annerledes med nummer to er at mange av de vondeste bekymringene jeg hadde ikke er like reelle nå; jeg VET at jeg blir glad i barnet etter hvert, jeg vet jeg kommer til å klare å passe på den lille, jeg vet at alle kjipe perioder går over, og jeg vet at man overlever ... Jeg håper vi begge får en barseltid vi kan nyte denne gangen :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med storebrors kommentarer :ler: ♥️ Bare tenk når magen kommer, og gjerne med bevegelser inni, da tenker jeg nok at søsken begynner å forstå 💝 

Jeg ble rørt av det du skrev her @lille_frosk ♥️ Jeg håper også at dere får en magisk barseltid ✨

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fine ord @lille_frosk :hjerte: 

Vi får håpe at vi får en barseltid vi klarer å nyte denne gangen. Nå vet man mer hva vi går til, man har blitt eldre og man kjenner kanskje både hodet og kroppen sin bedre:Nikke:

Jeg og mini snakket om dette med at han kan kjenne babyen utenpå magen når den blir stor nok, det hadde han litt vanskelig for å tro :fnise:  Så det gleder jeg meg til! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 12.01, -Mala- skrev:

Fine ord @lille_frosk :hjerte: 

Vi får håpe at vi får en barseltid vi klarer å nyte denne gangen. Nå vet man mer hva vi går til, man har blitt eldre og man kjenner kanskje både hodet og kroppen sin bedre:Nikke:

Jeg og mini snakket om dette med at han kan kjenne babyen utenpå magen når den blir stor nok, det hadde han litt vanskelig for å tro :fnise:  Så det gleder jeg meg til! 

 

Ikke sant :hjerte:

Ja, det blir gøy! Håper du får en sparkevillig baby. Her sluttet storesøster stort sett å sparke i det noen skulle kjenne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2018 den 22.16, Angel-A skrev:

Gratulerer med ny graviditet, Mala! :hjerter_rundt:

Tusen takk for det Angel-A :yvonne::hjerte:

På 4.5.2018 den 8.03, lille_frosk skrev:

Ikke sant :hjerte:

Ja, det blir gøy! Håper du får en sparkevillig baby. Her sluttet storesøster stort sett å sparke i det noen skulle kjenne! 

Ja, får håpe på det. Gleder meg sånn til å kjenne liv igjen, alt blir liksom mer virkelig så fort man kjenner at det er noen inni der. :Nikke::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...