Gå til innhold

Felles Snapchat-kontoer – hvem er verdt å følge?


Shamgura

Anbefalte innlegg

Jeg følger:

  • Mammabanden
  • SnapKollektivet
  • Beauty Cult 

Har såvidt vært innom Hverdagsskeiv og Psyktærlig (men de er ikke noe for min smak). Har også prøvd å følge med på Uperfektepiker (som forøvrig er total rippoff av Snapkollektivet LOL). Greier det bare ikke – de ER så fake og dobbeltmoralske :lol:

Følger du noen bra felles Snapchat-kontoer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følger Beauty Cult og tidvis SnapKollektivet. Sistnevnte synes jeg ofte er for tung å følge da de alltids skal være politisk korrekte. Jeg liker dårlig når folk nærmest indirekte sier "dette mener jeg og nå forventer jeg at du skal mene det samme. Punktum". Det blir rett og slett for tungt. Jeg opplever også at det blir svært langtekkelig. Skulle ønske det var litt mer smil og latter. Når det er sagt så har de en viktig og kraftfull stemme, og de formidler tidvis mye bra.

Beauty Cult sjekker jeg innom flere gang i uken, men også de har forbedringspotensiale. Det er mye sutring og klaging, alt fra at de har dårlig tid til at de nærmest slavisk forventer at følgerne skal komme med ideer til hva de skal gjøre. 

JenteMafiaen følger jeg i blant, men kun når Ronja har sin dag. 

Jeg innser at jeg ikke følger så mange fellesvlogger. Følger tråden i håp om å få forslag jeg også! 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger bare to...

norwegian bloggers. Der er det ikke noen mammaer..

 

og scrapchatno som er en hobby-snap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger:

msfnorge (Leger uten grenser. Sender fra diverse land)

Medisinstudent (Har daglig medisinsk quiz)

Helsesista (Helsesøster på snap. Ikke akkurat felleskonto, men artig å følge allikevel. Mye aktivitet)

Endret av Kalevala
Uthevet navnene
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger Strikkere og Psyktærlig. Litt mye egenreklame på Strikkere, og en del ukritisk deling på Psyktærlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psyktærlig og snapkollektivet. Enig med vedkommende over meg, at det er en del ukritisk deling på psyktærlig. Det er unge mennesker på 18-26 (?) som tidvis deler om alvorlige psykiske lidelser, innleggelser, selvmordsforsøk osv. Det er nok litt for ærlig til tider.

Endret av aell
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fulgte mammabanden ei helg. Aldri mer dit. De hang ut barna sine så utrolig mye at jeg fikk helt vondt i meg. Greit nok at det handlet om syke barn, men å legge ut i det vide og det breie om de private utfordringene som barna har, og har hatt pga sykdom synes jeg er å bryte privatlivet til barna.

Det er flott å informere om sykdommer. Men gjør det enten anonymt, eller på et genrelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, fjær skrev:

følger bare to...

norwegian bloggers. Der er det ikke noen mammaer..

 

og scrapchatno som er en hobby-snap.

Er det noen kjente med i norwegian bloggers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Zogi skrev:

Fulgte mammabanden ei helg. Aldri mer dit. De hang ut barna sine så utrolig mye at jeg fikk helt vondt i meg. Greit nok at det handlet om syke barn, men å legge ut i det vide og det breie om de private utfordringene som barna har, og har hatt pga sykdom synes jeg er å bryte privatlivet til barna.

Det er flott å informere om sykdommer. Men gjør det enten anonymt, eller på et genrelt grunnlag.

Har også hatt samme opplevelsen et par ganger, men synes de er blitt mye flinkere faktisk. Dette faller gjerne gjennom når de har gjestesnappere ...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Shamgura said:

Har også hatt samme opplevelsen et par ganger, men synes de er blitt mye flinkere faktisk. Dette faller gjerne gjennom når de har gjestesnappere ...

 

Enig i at det er noen gjester som kanskje ikke tar like gjennomtenkte valg. Enig i at det jevnt over er litt mindre eksponering av barn der nå enn det har vært før. Den helgen som ble nevnt var det vel kun gjester. Så ikke alt, men synes en av dem gjorde en fin jobb med å snakke om temaet på en måte som var veldig hensynsfull ovenfor barnet. Det sto i stor kontrast til en av de andre gjestene, som jeg synes la frem historien og temaet på en skikkelig usmakelig og umoden måte, og i tillegg snappet hun også barnet ved flere anledninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke egentlig noen fast, men de jeg titter innom av og til er Snapkollektivet og Mammabanden. En sjelden gang Tvillingmafiaen og Jentemafiaen, men synes det er litt varierende kvalitet. Synes ofte det er best når folk har et tema de ønsker å ta opp, ellers blir dagene ofte like. Trenger ikke snakke om det hele dagen, men har man ingenting å snakke om, så er liksom ikke det så spennende heller.

Har prøvd meg på noen av de andre "mammakontoene", men det er jo bare dag ut og dag inn med unger på gulvet, unger i hagen, unger på fanget, sminke, posering i speilet, unger som spiser... Synd ikke flere kan holde ungene utenfor. Det er et par i Snapkollektivet som har barn, men deres unger ser vi aldri. Det viser jo at man kan snappe som forelder uten å eksponere barna i det hele tatt. Nå er jo ikke akkurat de en gruppe som er mammaorientert da, men likevel. Liker å se mødre som er noe annet enn bare mødre, hvis det gir mening.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Dikteren

Jeg følger Psyktærlig, PsykMagsinet, Helsesista, Uperfektepiker og Kostholdsdamene (bare pga Maren Aasen som av og til er innom)

ÅH!! Jeg trodde jeg var den eneste som er kritisk til Psyktærlig. Jeg synes de videreformidler mer negativt enn positivt. Mange av disse drukner i snakk om sin depresjon, angst osv. Hvorfor kan ikke de bruke denne kontoen til å formidle positivitet? Metoder og strategier seerne ønsker å høre om. Hva gjør du for å jobbe deg framover? Hvilke plan bruker du i din behandling? Kan planen være nyttig for de som ser på? Det er slike ting jeg gjerne ønsker å høre om. Heldigvis er en av disse som snapper veldig flink syns jeg, Martine (vlogger tirsdager eller onsdager). Hun har lært meg mye, og hun gir av og til utfordringer til seerne.

Uansett; jeg begynner å bli lei av at de skal bruke snapen til å snakke om seg selv, sine erfaringer med helsevesenet og deres lidelse. Jeg sier ikke at det ikke er lov til å ha en dårlig dag eller snakke om sine lidelser og erfaringer, men når det blir en gjenganger dabber interessen av. Målet deres om å få bort tabuet rundt psykisk helse er jo bra, men når budskapet er noe annet blir det motstridende i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bramh skrev:

Følger Løvemammaene - fantastisk gjeng!

Skrives lovemammaene på snapchat

Virkelig? Denne gjengen er de verste av de verste når det kommer til eksponering av barn.

Utgangspunktet er at de er løvemammaer til alvorlige syke barn. Så her blir barna snappet på sykehus, og hjemme i sengen. Makan til overtramp har jeg ikke vært borti.

Det finnes mange måter å være åpne om, og dele erfaringer om barn som er syke på ryddige måter. Denne snapkontoen er IKKE en av de. 

Jeg følger ikke, og håper andre lar være også.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TulleteKatt

Vegansnappen. Masse inspirasjon, tips og triks til en grønnere hverdag fra både kjente matbloggere som greenbonanza til småbarnsforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bramh skrev:

Følger Løvemammaene - fantastisk gjeng!

Skrives lovemammaene på snapchat

Og du opprettet en bruker her inne kun for å anbefale denne «fantastiske» gjengen...  Det var edelt av deg:alice:.

Det fins ikke værre gjeng når det kommer til eksponering av barn og jeg håper dere snart innser selv at dere bør stoppe den galskapen. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Kostholdsdamene en gang i blant. De har noen gode tips, selv om man ikke er fanatisk på kosthold. Synes ellers snap er litt slitsomt, jeg, orker ikke å sitte å bla gjennom lange historier...:P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger snapkollektivet og diverse beauty. Enkelte dager gidder jeg ikke å bla meg gjennom storyen. Kommer veldig an på hvem som har kontoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...