Gå til innhold

Skal vi invitere henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 31. januar 2018 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Hei😊

Gifter oss om noen få måneder og har allerede bestem hvem vi skal invitere. Er ganske seint ute med invitasjonene, men alle har fått «save the date».

For par dager siden spurte kusina mi om hun kan ta med kjæresten sin og vi vet ikke helt hva vi skal svare🙈 Kan dere være så snill å hjelpe oss? Alle som blir invitert skal selvfølgelig få ta med kjæreste/samboer, men disse kjenner vi allerede kjempe godt eller har omgås med flere ganger. Kusina mi gjorde det slutt med denne typen for ett år siden og nå dater de igjen. Vi har aldri hilst på han og fikk helt tilfeldig bare høre at hun hadde kjæreste sist de var sammen. Kusina mi tok aldri initiativ til å introdusere han eller fortelle om han, før vi bare fikk høre det flere måneder etterpå. Vi har ikke no særlig kontakt med henne heller, men hun kjenner flere som skal i bryllupet. Hun blor ikke akkurat alene med andre ord. Vi kommer til å bruke ca 1600,- per gjest og har ikke engang invitert alle bekjente/vennekrets. Kun de vi kjenner godt og har mye kontakt med, og en av årsakene er budsjettet. Nå utgjør ikke en person så stor forskjell, men som sagt så aner vi ikke hvem han er engang og kusina mi sier selv at «men det er ikke sikkert vi er sammen til da uansett... Men foreløpig er alt bra».

Hva skal vi gjøre?

Anonymkode: 4067c...fc4

Selvfølgelig inviterer dere ikke en person som er ukjent for dere. Det må kusina de forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Var masse fremmede folk i mitt bryllup da alle ble invitert +1. Gikk helt fint det. Hvorfor ikke? Skal ikke gjestene få ha det hyggelig de også? 

Anonymkode: b3092...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur kusinen din kan ha det like kjekt uten han. Da slipper hun å "underholde" en som ikkje kjenner andre enn henne. 

Vi har ekskludert søskenbarn som vi ikke har kontakt med, og som vi knapt har vekslet ord med. Noen reagerer alltid, men det er deres dag, og dere som bestemmer hvem som blir invitert.

Anonymkode: 745e8...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke invitert dem. Vi er invitert i bryllup til min fetter i sommer - og der ble min kjæreste (sammen 3 år, han har møtt hele slekta inkl. min fetter mange ganger) invitert. Min brors kjæreste - som har vært av/på i 1,5 år og som ingen har møtt ble ikke invitert. Ingen reagerte på det, ikke min bror eller kjæresten heller. Helt naturlig. Når man ikke kjenner brudeparet, forventer de fleste at de ikke blir invitert. 

Anonymkode: e8838...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke invitert dem. Vi er invitert i bryllup til min fetter i sommer - og der ble min kjæreste (sammen 3 år, han har møtt hele slekta inkl. min fetter mange ganger) invitert. Min brors kjæreste - som har vært av/på i 1,5 år og som ingen har møtt ble ikke invitert. Ingen reagerte på det, ikke min bror eller kjæresten heller. Helt naturlig. Når man ikke kjenner brudeparet, forventer de fleste at de ikke blir invitert. 

Anonymkode: e8838...776

Edit: han. Hadde ikke invitert han. 

Anonymkode: e8838...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde ikke invitert dem. Vi er invitert i bryllup til min fetter i sommer - og der ble min kjæreste (sammen 3 år, han har møtt hele slekta inkl. min fetter mange ganger) invitert. Min brors kjæreste - som har vært av/på i 1,5 år og som ingen har møtt ble ikke invitert. Ingen reagerte på det, ikke min bror eller kjæresten heller. Helt naturlig. Når man ikke kjenner brudeparet, forventer de fleste at de ikke blir invitert. 

Anonymkode: e8838...776

For en rar familie dere er..

Sorry meg ass, men det der er ikke vanlig.

Anonymkode: 2d6d5...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en rar familie dere er..

Sorry meg ass, men det der er ikke vanlig.

Anonymkode: 2d6d5...321

Er det vanlig å invitere folk i bryllup man aldri har møtt? :P Jaja, da får vi bare være rare. Jeg har ikke tenkt å ha festen min full av fremmede. 

Anonymkode: e8838...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her....

 

Ser det fortsatt er stor interesse og mye trafikk for denne tråden😄 Har allerede skrevet her at begge blir invitert👍🏼 Så ro  ned hormonene litt, noen av dere😂😂

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det vanlig å invitere folk i bryllup man aldri har møtt? :P Jaja, da får vi bare være rare. Jeg har ikke tenkt å ha festen min full av fremmede. 

Anonymkode: e8838...776

Ja, hvis det er et par så er det vanlig, men det finnes jo mennesker som ikke eier sosiale koder..

Anonymkode: 2d6d5...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er det vanlig å invitere folk i bryllup man aldri har møtt? :P Jaja, da får vi bare være rare. Jeg har ikke tenkt å ha festen min full av fremmede. 

Anonymkode: e8838...776

Jeg hadde sikkert 10 stykk i bryllupet mitt jeg ikke hadde møtt.

Anonymkode: ac26b...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis det er et par så er det vanlig, men det finnes jo mennesker som ikke eier sosiale koder..

Anonymkode: 2d6d5...321

Ja vel, da får jeg bare være rar. Jeg inviterer ikke folk jeg ikke har møtt ;) har heller aldri vært i bryllup med folk som har vært totalt fremmed for brudeparet - men så har jeg aldri vært i bryllup hvor mest mulig folk har vært poenget heller da.

Anonymkode: e8838...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 20.2.2018 at 11:45 PM, AnonymBruker said:

Ja vel, da får jeg bare være rar. Jeg inviterer ikke folk jeg ikke har møtt ;) har heller aldri vært i bryllup med folk som har vært totalt fremmed for brudeparet - men så har jeg aldri vært i bryllup hvor mest mulig folk har vært poenget heller da.

Anonymkode: e8838...776

Vet du med sikkerhet at en i brudeparat ikke har hilst på en gjest eller to før dagen? Søsteren min hadde med kjæreste vi ikke hdde møtt før. De bodde i uylandet og ikke bare bare å få møttes tidligere. Jeg møtte selv flere av slektingene til mannen for første gang i bryllyppet.

Anonymkode: ac26b...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har også vært i opptil flere bryllup hvor jeg ikke har kjent brudeparet. Det hender faktisk at man kun er «plus one» både som kjæreste om som samboer. Og en av brudene jeg ikke kjente fra før er nå en av mine nærmeste venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...