Gå til innhold

Skal vi invitere henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Selv bør jeg langt unna all familie. De fleste møtte ikke mannen min før i vårt eget bryllup. Skulle jeg måtte komme uten han fordi vi bør langt unna og derfor har ingen møtt han?

Eller min forlover, som bør i usa? Skulle typen hennes blitt på hotellet i noen dager mens hun reiste og var forlover? 

Kjipe folk dere i tråden her, må jeg si...

Anonymkode: bb328...f63

Haha du ser ikke forskjellen på å ikke invitere enn man er gift med/i slekt med og en titalt fremmed som nettop har blitt sammen med en kusine? Som de så vidt har fått høre noe om? Seriøse forhold er litt viktigere å invitere enn en person ingen omtrent har hørt om.

Anonymkode: 608dc...bde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt naturlig om du spør eller hun sier ifra om ho er faktisk singel eller ikke. Mange single har nye kjærester når de er unge annenhver mnd vet du.

Så i vår moderne tid så går de sikkert alene i bryllup også om de har lyst.

 

Anonymkode: aa949...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er fordi noe annet ville vært unaturlig i og med at vi kjenner dem så godt. De er også fettere og kusiner eller så er det vennepar av oss, resten er gift. 

Anonymkode: 4067c...fc4

Så du skal virkelig ekskludere KUN 1 person fra å ha følge? Resten for lov, det er kun kusinen din denn regelen gjelder for? 

Ser for meg et scenario her nå. Ts sin kusine blir sur fordi hun må komme uten typen. Så hun lar være å komme i det hele tatt.

Så, to år senere når kusina skal gifte seg, da er ikke Ts invitert engang, fordi brudgommen har jo aldri møtt henne uansett 😂

Anonymkode: bb328...f63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha du ser ikke forskjellen på å ikke invitere enn man er gift med/i slekt med og en titalt fremmed som nettop har blitt sammen med en kusine? Som de så vidt har fått høre noe om? Seriøse forhold er litt viktigere å invitere enn en person ingen omtrent har hørt om.

Anonymkode: 608dc...bde

Nettopp fordi han er omtalt lite gjør ikke forholdet useriøst. Noen er mer private ang forhold. Det skal allkevel ikke gjenspeiles rundt reglene ved følge/ikke følge. 

Og når Alle andre har med følge, da vil kusina føle seg dårig pga det. 

Anonymkode: bb328...f63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Selv bør jeg langt unna all familie. De fleste møtte ikke mannen min før i vårt eget bryllup. Skulle jeg måtte komme uten han fordi vi bør langt unna og derfor har ingen møtt han?

Eller min forlover, som bør i usa? Skulle typen hennes blitt på hotellet i noen dager mens hun reiste og var forlover? 

Kjipe folk dere i tråden her, må jeg si...

Anonymkode: bb328...f63

I vårt tilfelle så bor vi 30 min unna henne, men som sagt så visste jeg ikke at de datet igjen før hun ringte meg i går og da ringte hun for å spørre om han kan bli med. Hun sier selv at det ikke er sikkert de er sammen til da engang, men at alt foreløpig er bra. Så jeg føler også litt at det kanskje kan være ustabilt. Hadde du invitert i vårt tilfelle?

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg selv i hennes situasjon: ville du likt å bli invitert uten kjæresten din hvis alle andre som er i et forhold ble invitert med partner? 
Og så setter du deg i hans situasjon: ville du følt deg velkommen og inkludert i kjærestens familie hvis du ikke ble invitert til familiebegivenheter?

Hvis det hadde vært ok for deg trenger du ikke invitere ham. Hvis ikke inviterer du ham. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I vårt tilfelle så bor vi 30 min unna henne, men som sagt så visste jeg ikke at de datet igjen før hun ringte meg i går og da ringte hun for å spørre om han kan bli med. Hun sier selv at det ikke er sikkert de er sammen til da engang, men at alt foreløpig er bra. Så jeg føler også litt at det kanskje kan være ustabilt. Hadde du invitert i vårt tilfelle?

Anonymkode: 4067c...fc4

Om alle andre fikk ha med følge ville jeg hvertfall ikke klart  å ekskludere en person på bakgrunn av hva du skriver. Hadde mannen vært en skummel og farlig idiot som drakk seg konstant dritings på familiefar ville saken hvert noe helt annet. Du har ikke god nok grunn til å ikke la kusinen din få ha med følge. 

Anonymkode: bb328...f63

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du skal virkelig ekskludere KUN 1 person fra å ha følge? Resten for lov, det er kun kusinen din denn regelen gjelder for? 

Ser for meg et scenario her nå. Ts sin kusine blir sur fordi hun må komme uten typen. Så hun lar være å komme i det hele tatt.

Så, to år senere når kusina skal gifte seg, da er ikke Ts invitert engang, fordi brudgommen har jo aldri møtt henne uansett 😂

Anonymkode: bb328...f63

Hahah ja tenk om det hadde blitt sånn da😂 Nei, altså.. Vi har ikke bestemt noen ting, det er jo derfor jeg spør her om hva jeg skal gjøøøreee da veeet duu☺️ Og det du skriver om regel... Vet ikke om du har lest hele innlegget mitt, men resten kjenner vi godt! 

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du skal virkelig ekskludere KUN 1 person fra å ha følge? Resten for lov, det er kun kusinen din denn regelen gjelder for? 

Ser for meg et scenario her nå. Ts sin kusine blir sur fordi hun må komme uten typen. Så hun lar være å komme i det hele tatt.

Så, to år senere når kusina skal gifte seg, da er ikke Ts invitert engang, fordi brudgommen har jo aldri møtt henne uansett 😂

Anonymkode: bb328...f63

En ting til.. I det tilfelle blir jo jeg KUSINA til bruden. Jeg har jo ikke droppa å invitere henne🤦🏻‍♀️😂🙈 

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at dere har et stramt budsjett og dere må velge med omhu. Derfor blir hun invitert uten følge, da dere helst vil ha gjester dere har møtt på forhånd i bryllupet deres.

Ferdig snakka.

Ærlig talt, dere kan ikke ha en joker som kanskje ikke en gang dukker opp (penger i dass når stolen hans står tom). Tipper hun tar det helt fint, hun spør sikkert bare for å ha spurt. Hva glede har han uansett i et bryllup fullt av fremmede? Kleeeeint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det på at kusinen din er lesbisk, og dere ikke vil invitere dama hennes?

Anonymkode: 2d6d5...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun sier selv at de kanskje ikke vil holde sammen, så synes jeg ikke du trenger å invitere kjæresten. Bare forklar henne at dere er avhengige av å vite hvor mange som kommer, og hvis forholdet hennes ikke er seriøst ennå så er det bedre at hun inviteres alene. 

Men på generell basis så synes jeg man inviterer med fast partner, uansett. Selv om man ikke kjenner partneren så godt. Står man folk nær nok til at man vil invitere dem i bryllupet sitt, så er man også nær nok til at deres livsledsagere bør være velkomne. Man kan ikke drive og spare inn kuvertpriser ved å droppe partnere, det er bare smålig og udannet. Da får man heller skjære ned på antall gjester og ikke invitere folk som har partnere man ikke kjenner.

Anonymkode: 26e55...0b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt ja. Ypperlig måte å bli kjent med han og for han å bli kjent i familien. En gjest fra eller til spiller ingen rolle i det store budsjettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, DysterPytten said:

Jeg hadde sagt ja. Ypperlig måte å bli kjent med han og for han å bli kjent i familien. En gjest fra eller til spiller ingen rolle i det store budsjettet.

Jeg lurer på om kusinen er lesbisk, og det er det som er problemmet?

Kusinen er jo invitert, også er overskriftten skal vi invitere HENNE?

Anonymkode: 2d6d5...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DysterPytten said:

Jeg hadde sagt ja. Ypperlig måte å bli kjent med han og for han å bli kjent i familien. En gjest fra eller til spiller ingen rolle i det store budsjettet.

Alså kjæresten..

Anonymkode: 2d6d5...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alså kjæresten..

Anonymkode: 2d6d5...321

Han eller hun, spiller ingen rolle. Får alle andre ha med seg følge så skal selvfølgelig hun få ha med kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, DysterPytten said:

Han eller hun, spiller ingen rolle. Får alle andre ha med seg følge så skal selvfølgelig hun få ha med kjæresten.

Det ER jeg enig, men jeg begynte å lure på om det kanskje egentlig var problemmet.

Synes det er litt rart å bomme på han og henne,når kusinen allerede er invitert.

Anonymkode: 2d6d5...321

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går det på at kusinen din er lesbisk, og dere ikke vil invitere dama hennes?

Anonymkode: 2d6d5...321

Oi, har jeg skrevet at hun har dame instedenfor type? Nei, hun er ikke lesbisk, men det hadde ikke hatt noen betydning uansett. Syntes det faktisk var et ganske dumt spørsmål.

Anonymkode: 4067c...fc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om kusinen er lesbisk, og det er det som er problemmet?

Kusinen er jo invitert, også er overskriftten skal vi invitere HENNE?

Anonymkode: 2d6d5...321

Det er en skrivefeil😊Men det hadde ikke hatt noe betydning uansett. 

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...