GÃ¥ til innhold

Skal vi invitere henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😊

Gifter oss om noen få måneder og har allerede bestem hvem vi skal invitere. Er ganske seint ute med invitasjonene, men alle har fått «save the date».

For par dager siden spurte kusina mi om hun kan ta med kjæresten sin og vi vet ikke helt hva vi skal svare🙈 Kan dere være så snill å hjelpe oss? Alle som blir invitert skal selvfølgelig få ta med kjæreste/samboer, men disse kjenner vi allerede kjempe godt eller har omgås med flere ganger. Kusina mi gjorde det slutt med denne typen for ett år siden og nå dater de igjen. Vi har aldri hilst på han og fikk helt tilfeldig bare høre at hun hadde kjæreste sist de var sammen. Kusina mi tok aldri initiativ til å introdusere han eller fortelle om han, før vi bare fikk høre det flere måneder etterpå. Vi har ikke no særlig kontakt med henne heller, men hun kjenner flere som skal i bryllupet. Hun blor ikke akkurat alene med andre ord. Vi kommer til å bruke ca 1600,- per gjest og har ikke engang invitert alle bekjente/vennekrets. Kun de vi kjenner godt og har mye kontakt med, og en av årsakene er budsjettet. Nå utgjør ikke en person så stor forskjell, men som sagt så aner vi ikke hvem han er engang og kusina mi sier selv at «men det er ikke sikkert vi er sammen til da uansett... Men foreløpig er alt bra».

Hva skal vi gjøre?

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke invitert en person jeg ikke engang hadde truffet...

Anonymkode: a3d5c...c90

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei, og det er vel strengt tatt kun hennes navn på invitasjonen?

Dog stiller situasjonen seg noe annerledes dersom de bor sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mereo skrev:

Si nei, og det er vel strengt tatt kun hennes navn på invitasjonen?

Dog stiller situasjonen seg noe annerledes dersom de bor sammen.

De bor ikke sammen, men overnatter noen ganger. Invitasjonene er som sagt ikke sendt ut. Ble forsinkelser ettersom vi måtte bytte lokale. På «save the date» så står bare navnet hennes 

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... jeg hadde ikke gjort det.

Anonymkode: 199ad...c83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg hadde ikke invitert et menneske jeg så vidt hadde fått hørt noe om og aldri har møtt.

Anonymkode: 608dc...bde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke invitert en person jeg ikke engang hadde truffet...

Anonymkode: a3d5c...c90

Er det vi også tenker, men samtidig så får jeg litt dårlig samvittighet siden «alle andre» har med🙈 

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lener mot nei, her. Forklar henne at dere har et budsjett per person og at dere ikke engang har kunnet invitere alle dere kjenner selv og ønsker skal kunne være der. Hvis hun har et snev av forståelse og empati så godtar hun det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De bor ikke sammen, men overnatter noen ganger. Invitasjonene er som sagt ikke sendt ut. Ble forsinkelser ettersom vi måtte bytte lokale. På «save the date» så står bare navnet hennes 

Anonymkode: 4067c...fc4

Da er det bare å si nei, og kun sette hennes navn på invitasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg hadde ikke invitert et menneske jeg så vidt hadde fått hørt noe om og aldri har møtt.

Anonymkode: 608dc...bde

Er nesten litt frekt å spørre oss da egentlig, syntes du ikke det? 

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Zooey skrev:

Jeg lener mot nei, her. Forklar henne at dere har et budsjett per person og at dere ikke engang har kunnet invitere alle dere kjenner selv og ønsker skal kunne være der. Hvis hun har et snev av forståelse og empati så godtar hun det. 

Tusen takk!:) Er litt vanskelig å formulere når det er litt samvittighet i bildet, men med litt innspill fra andre så hjelper det. 

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vi også tenker, men samtidig så får jeg litt dårlig samvittighet siden «alle andre» har med🙈 

Anonymkode: 4067c...fc4

Så alle får ha følge? Men ikke kusina for du har ikke møtt typen hennes? 🤔

Anonymkode: bb328...f63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vi også tenker, men samtidig så får jeg litt dårlig samvittighet siden «alle andre» har med🙈 

Anonymkode: 4067c...fc4

Joa, ser jo den. Men som du skriver i HI, så er dem som en del av familien og dere har omgang med dem. Dette er jo en som dere kun har hørt om i forbifarten. Ikke er de i et stabilt forhold heller....

Anonymkode: a3d5c...c90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nesten litt frekt å spørre oss da egentlig, syntes du ikke det? 

Anonymkode: 4067c...fc4

Ja jeg syns det er skikkelig frekt egentlig.

Anonymkode: 608dc...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle får ha følge? Men ikke kusina for du har ikke møtt typen hennes? 🤔

Anonymkode: bb328...f63

De andre «følgene» kjenner vel brudeparet tenker jeg. Litt anderledes med en man aldri har møtt. Et bryllup koster faktisk nok per pers om man ikke skal begynne å i videre fremmede å 

Anonymkode: 608dc...bde

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Still deg selv spørsmålet om hvorvidt du tror kusinen din har det hyggeligere om han er med. Det er mulig, særlig hvis alle andre kommer i par. Hvis ja - inviter dem på besøk eller dra på besøk til dem og treff ham. Ta avgjørelsen etterpå.

Jeg hadde nok invitert uansett, og det handler om hennes trivsel og hva som er naturlig når alle andre har med noen, men her har dere faktisk tid til å møte vedkommende først dersom dere ønsker det, samtidig som det er en situasjon der det er fullt mulig å si nei fordi gjestelisten var ferdig før de ble sammen igjen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De andre «følgene» kjenner vel brudeparet tenker jeg. Litt anderledes med en man aldri har møtt. Et bryllup koster faktisk nok per pers om man ikke skal begynne å i videre fremmede å 

Anonymkode: 608dc...bde

Hva? Selv bør jeg langt unna all familie. De fleste møtte ikke mannen min før i vårt eget bryllup. Skulle jeg måtte komme uten han fordi vi bør langt unna og derfor har ingen møtt han?

Eller min forlover, som bør i usa? Skulle typen hennes blitt på hotellet i noen dager mens hun reiste og var forlover? 

Kjipe folk dere i tråden her, må jeg si...

Anonymkode: bb328...f63

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller valgt å invitere egne venner. Bryllup er dyrt!

Anonymkode: 326aa...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle får ha følge? Men ikke kusina for du har ikke møtt typen hennes? 🤔

Anonymkode: bb328...f63

Ja, og det er fordi noe annet ville vært unaturlig i og med at vi kjenner dem så godt. De er også fettere og kusiner eller så er det vennepar av oss, resten er gift. 

Anonymkode: 4067c...fc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...