Gå til innhold

.


BerntHulken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 minutter siden, stf skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/sophie---slatt-ned-av-tafsete-mann-pa-byen/3423410907.html

Dette skjedde i Malmø.

Som om det ikke er nok å bli tafset på, skal man også oppleve at man blir påført grov vold etter å ha avvist en grusomt respektløs mann. Man kan jo bare spekulere i hva slags syk person dette er.

Jeg tenker at det må være et skrekkscenario for jenter å komme utfor noe slikt, og det er forståelig at jenter er redde på byen og når de går alene.

Håper mannen blir tatt og får en straff som virkelig svir! :angry:

 

Ja, det er for jævlig. Dessverre psyskisk syke personer som gjør sånn, som burde ha vært innesperret på institusjon for tvungen behandling. Eller aller helst at slike folk ikke kommer inn i landet. 

På individnivå ble det gjort noen feil her. Hun forsøkte å slå, men da bør man være trent til å parere eventuelle motslag, og gjerne teknikker som gjør at man får inn flere slag selv- som hun da fikk i ansiktet. Og man bør heller ikke gå bort fra situasjonen uten å være var på omgivelsene rundt seg. Det å gå bort, uten å se seg tilbake, er risky, som nå endte opp med flaske i hodet. Enten må man selv slå så effektivt at motstanderen går ned for telling med en gang, slik at man ikke får motangrep i det man drar, eller så må man slå en gang, og flykte fra situasjonen, mens man holder oversikt over rommet bak seg. Men har man først valgt å sloss, så må man fullføre. 

Anonymkode: 48708...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er for jævlig. Dessverre psyskisk syke personer som gjør sånn, som burde ha vært innesperret på institusjon for tvungen behandling. Eller aller helst at slike folk ikke kommer inn i landet. 

På individnivå ble det gjort noen feil her. Hun forsøkte å slå, men da bør man være trent til å parere eventuelle motslag, og gjerne teknikker som gjør at man får inn flere slag selv- som hun da fikk i ansiktet. Og man bør heller ikke gå bort fra situasjonen uten å være var på omgivelsene rundt seg. Det å gå bort, uten å se seg tilbake, er risky, som nå endte opp med flaske i hodet. Enten må man selv slå så effektivt at motstanderen går ned for telling med en gang, slik at man ikke får motangrep i det man drar, eller så må man slå en gang, og flykte fra situasjonen, mens man holder oversikt over rommet bak seg. Men har man først valgt å sloss, så må man fullføre. 

Anonymkode: 48708...863

Du tror at nordmenn ikke er voldelige? Sist jeg var på byen måtte jeg gå mellom en illsint ruset etnisk norsk mann og min venninne. Jeg kan selvforsvar og er ikke redd voldelige mennesker, men slike situasjoner er virkelig ikke morsomme. 

En annen situasjon var en nordmann som kløp meg kjempehardt i armen og holdt meg fast helt ut av det blå på byen. Jeg kløp hardere tilbake og gikk oppi fjeset hans, og da slapp han og gikk unna. 

Det fleste menn uansett etnisitet er greie, men det er dessverre voldelige menn på byen (også etnisk norske) som ødelegger. Det er utrolig trist og man lurer jo på hva som gjør at disse mennene føler en trang til å gå på byen for å være stygg og voldelig med helt tilfeldige kvinner. 

Anonymkode: 28eb5...831

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tror at nordmenn ikke er voldelige? Sist jeg var på byen måtte jeg gå mellom en illsint ruset etnisk norsk mann og min venninne. Jeg kan selvforsvar og er ikke redd voldelige mennesker, men slike situasjoner er virkelig ikke morsomme. 

En annen situasjon var en nordmann som kløp meg kjempehardt i armen og holdt meg fast helt ut av det blå på byen. Jeg kløp hardere tilbake og gikk oppi fjeset hans, og da slapp han og gikk unna. 

Det fleste menn uansett etnisitet er greie, men det er dessverre voldelige menn på byen (også etnisk norske) som ødelegger. Det er utrolig trist og man lurer jo på hva som gjør at disse mennene føler en trang til å gå på byen for å være stygg og voldelig med helt tilfeldige kvinner. 

Anonymkode: 28eb5...831

Jeg avviste høflig en norsk fyr på byen for noen år siden, like etterpå kastet han ølglass etter meg og vennene mine, traff veggen like bak oss, i hodehøyde... 

Anonymkode: 8517e...a25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Been there done that, i Norge, ikke sverige har jeg blitt møtt av voldelige reaksjoner minst 10-12 ganger av å avvise menn. To ganger endte med skikkelig slosskamp der "blodet spruta" fra oss begge men jeg såklart som den fysisk mindre og svakere endte i bakken, ene gangen ble også sparka og spytta på mens jeg lå nede og kalt hore. Enkelte menn tåler bare ikke å ikke få det som de vil og det er veldig tydelig at mange har et dårlig syn på kvinner når de føler seg så mislykka og "lite menn" av å få et nei, nei beklager, neitakk eller slutt fra en kvinne.

Anonymkode: c09bd...b1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg avviste høflig en norsk fyr på byen for noen år siden, like etterpå kastet han ølglass etter meg og vennene mine, traff veggen like bak oss, i hodehøyde... 

Anonymkode: 8517e...a25

Hvis du leser saken så ser du at ingen vitner har våget å si noenting til politiet. Dette er et sted som har vært utsatt for flere bombeattentat også. Å sammenlikne det du opplevde med dette her blir bare helt bak mål. Malmø styres av mafiagjenger som kan gjøre hva de vil.

Anonymkode: 13337...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Been there done that, i Norge, ikke sverige har jeg blitt møtt av voldelige reaksjoner minst 10-12 ganger av å avvise menn. To ganger endte med skikkelig slosskamp der "blodet spruta" fra oss begge men jeg såklart som den fysisk mindre og svakere endte i bakken, ene gangen ble også sparka og spytta på mens jeg lå nede og kalt hore. Enkelte menn tåler bare ikke å ikke få det som de vil og det er veldig tydelig at mange har et dårlig syn på kvinner når de føler seg så mislykka og "lite menn" av å få et nei, nei beklager, neitakk eller slutt fra en kvinne.

Anonymkode: c09bd...b1d

Her er det en test hvor en tilfeldig kvinne i Oslo ble forsøkt stoppet 27 ganger, forfulgt tre ganger og stoppet av en bil to ganger. En helt vanlig torsdagskveld:

https://www.tv2.no/v/836314/

Anonymkode: 13337...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tror at nordmenn ikke er voldelige? Sist jeg var på byen måtte jeg gå mellom en illsint ruset etnisk norsk mann og min venninne. Jeg kan selvforsvar og er ikke redd voldelige mennesker, men slike situasjoner er virkelig ikke morsomme. 

En annen situasjon var en nordmann som kløp meg kjempehardt i armen og holdt meg fast helt ut av det blå på byen. Jeg kløp hardere tilbake og gikk oppi fjeset hans, og da slapp han og gikk unna. 

Det fleste menn uansett etnisitet er greie, men det er dessverre voldelige menn på byen (også etnisk norske) som ødelegger. Det er utrolig trist og man lurer jo på hva som gjør at disse mennene føler en trang til å gå på byen for å være stygg og voldelig med helt tilfeldige kvinner. 

Anonymkode: 28eb5...831

 

Du lurer på det ja? Kanskje vi finner svaret her? 

https://www.dagbladet.no/nyheter/blant-89-domt-for-vold-mot-barn-i-oslo-har-82-innvandrerbakgrunn/60423500

Quote


Blant de 89 som er dømt for vold mot barn i Oslo tingrett de siste tre årene, har 82 innvandrerbakgrunn, viser en gjennomgang Aftenposten har foretatt.

Førsteamanuensis ved Politihøgskolen, Geir Aas, har tatt doktorgraden på politiet og familievold. Nå arbeider han på oppdrag fra Justisdepartementet med å evaluere familievoldsparagrafen i straffeloven. Ifølge ham er det tre hovedspor som kan være med på å forklare overhyppigheten:

I kollektivistiske kulturer gis det større legitimitet til maktbruk overfor kvinner og barn for å disiplinere dem. 

Sylo Taraku, nylig avtroppet generalsekretær i organisasjonen LIM - Likestilling, integrering, mangfold - mener det helt klart er en større aksept i minoritetsmiljøer for å slå barn.

- Mens det i norsk kontekst reageres sterkt mot dette, er holdningene i noen innvandrermiljøer at slik avstraffelse gir resultater. Hvis noen advarer mot det, er det mer av typen «ikke gjør det, du kan havne i fengsel» eller «barnevernet kan ta barna dine». Ikke fordi man frykter konsekvensene for barna, sier han.

 

 

Anonymkode: 13337...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Du lurer på det ja? Kanskje vi finner svaret her? 

https://www.dagbladet.no/nyheter/blant-89-domt-for-vold-mot-barn-i-oslo-har-82-innvandrerbakgrunn/60423500

 

Anonymkode: 13337...33c

Så du tror fortsatt at nordmenn ikke er voldelige?

Anonymkode: 28eb5...831

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at nordmenn ikke er voldelige? Sist jeg var på byen måtte jeg gå mellom en illsint ruset etnisk norsk mann og min venninne. Jeg kan selvforsvar og er ikke redd voldelige mennesker, men slike situasjoner er virkelig ikke morsomme. 

En annen situasjon var en nordmann som kløp meg kjempehardt i armen og holdt meg fast helt ut av det blå på byen. Jeg kløp hardere tilbake og gikk oppi fjeset hans, og da slapp han og gikk unna. 

Det fleste menn uansett etnisitet er greie, men det er dessverre voldelige menn på byen (også etnisk norske) som ødelegger. Det er utrolig trist og man lurer jo på hva som gjør at disse mennene føler en trang til å gå på byen for å være stygg og voldelig med helt tilfeldige kvinner. 

Anonymkode: 28eb5...831

Ja, nordmenn kan være voldelige også, men flere av kulturene blant innvandrere har en overrepresentasjon av voldelige angrep. Det vil si at det forekommer mer vold, enn antallet av mennesker innen en gitt kultur skulle tilsi, og jeg ser ikke noen grunn til å øke voldsnivået utover det som allerede utøves av nordmenn. 

Utover begrensning av innvandring er jeg også for tiltak, som skal gjøre det mindre attraktivt å være en angriper. Blant annet er jeg for å lempe på kravene til å utføre drap i selvforsvar. Lovverket har blitt for "mykt" ovenfor overgripere og voldsmenn, og det kunne hatt en avskrekkende effekt hvis man hadde hatt en større åpning for å ta liv i selvforsvar (og selvsagt kun i selvforsvar, ikke som den som begynner volden).

Anonymkode: 48708...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det en test hvor en tilfeldig kvinne i Oslo ble forsøkt stoppet 27 ganger, forfulgt tre ganger og stoppet av en bil to ganger. En helt vanlig torsdagskveld:

https://www.tv2.no/v/836314/

Anonymkode: 13337...33c

var det turister? alle som oppsøkte henne pratet jo engelsk. lenge siden jeg har vært i oslo men utifra den videoen der ser det ikke ut som det er så særlig stas for ei kvinne og gå der alene på kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du tror fortsatt at nordmenn ikke er voldelige?

Anonymkode: 28eb5...831

Sammenliknet med innvandrerfamilier, så er det jo langt mindre sannsynlig. Å forsøke å benekte dette blir bare helt useriøst.

Anonymkode: 13337...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nordmenn kan være voldelige også, men flere av kulturene blant innvandrere har en overrepresentasjon av voldelige angrep. Det vil si at det forekommer mer vold, enn antallet av mennesker innen en gitt kultur skulle tilsi, og jeg ser ikke noen grunn til å øke voldsnivået utover det som allerede utøves av nordmenn. 

Utover begrensning av innvandring er jeg også for tiltak, som skal gjøre det mindre attraktivt å være en angriper. Blant annet er jeg for å lempe på kravene til å utføre drap i selvforsvar. Lovverket har blitt for "mykt" ovenfor overgripere og voldsmenn, og det kunne hatt en avskrekkende effekt hvis man hadde hatt en større åpning for å ta liv i selvforsvar (og selvsagt kun i selvforsvar, ikke som den som begynner volden).

Anonymkode: 48708...863

Dette er jeg enig med deg i, men blir så irritert når noen ser ut til å tro at ingen nordmenn er voldelige, når faktisk en god del (ikke ment som mesteparten, for de fleste er flotte menn) er det. Virker som om at noen lukker øyne og øre for at nordmenn også er voldelige og det å gjøre tiltak for å stoppe dette er tydeligvis uinteressant. 

Jeg er også enig med at det burde være større rom for selvforsvar. Det er flere situasjoner man kan komme bedre unna av å være den som slår først for å forsvare seg, for man vet gjerne på forhånd at noen kommer til å slå. Om en kvinne må ventr til hun får en knyttneve i hodet sånn at hun faller i bakken før hun lovlig kan gi han et ballespark og to tette så har kvinnen en stor sannsynlighet for å bli utsatt for grov vold. Det beste hadde vært om man lovlig først bare kunne gi et ballespark og løpe for livet unna situasjonen dersom en mann skulle vise sterkt truende adferd. 

Anonymkode: 28eb5...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er det en test hvor en tilfeldig kvinne i Oslo ble forsøkt stoppet 27 ganger, forfulgt tre ganger og stoppet av en bil to ganger. En helt vanlig torsdagskveld:

https://www.tv2.no/v/836314/

Anonymkode: 13337...33c

Ikke stort mange norsktalende der...

Anonymkode: 670de...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mange ikke vestlige innvandrere ser på vestlige kvinner som æreløse horer er ikke dette overraskende overhodet.  Og det kommer med 100 % sikkerhet til å bli verre, mye verre...........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er jeg enig med deg i, men blir så irritert når noen ser ut til å tro at ingen nordmenn er voldelige

Anonymkode: 28eb5...831

Problemet er jo at det bare er du som har skrevet det her inne. Ingen andre. Det er som når noen forsøker å argumentere mot påstanden "ingen nordmenn har noen gang voldtatt". Det blir bare tullete, fordi ingen har sagt det. Likevel forsøker man å argumentere mot det.

Anonymkode: 13337...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...