Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett dette bildet florere der inne mange ganger. Altså?

Screenshot_20180201-093930.png

Anonymkode: 2b6ff...99c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett dette bildet florere der inne mange ganger. Altså?

Screenshot_20180201-093930.png

Anonymkode: 2b6ff...99c

Hey, dette er jo like realistisk som Donald og Pondus på en gang. 

Anonymkode: cdd8e...85c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Søsteren til en venninne av meg ble fratatt barna. Hun oppførte seg som de i gruppa. Alt var så jævlig, og barnevernet var de store stygge ulvene såklart. Folk rundt henne visste jo at det gikk som det måtte gå, av en grunn. Igjen: selvinnsikt... Det ble foreslått at min venninne og hennes mann skulle være fosterhjem, men det ville de ikke. Av den enkle grunn at de bor i samme by, og hun visste at de ville bli evig plaget av mor, som ikke ville respektert barnevernets samværsgrenser. De visste at de ville få henne på døra til alle døgnets tider, med de ulemper dette ville medføre både for dem og barnet. Dette sa hun også til sin søster, og da ble det selvsagt krig. Enden på visa var at min venninne måtte kontakte barnevernet, og be de om at de ikke ble sett på som et hensiktsmessig fosterhjem, rett og slett for å få fred fra hennes søster, og av hensyn til barnet. Da var omkvedet at barnevernet var så jævlige, at de ikke engang ville vurdere hennes søster som fosterhjem... Joda. De var skikket, men de ville ikke, av hensyn til barnet...

Anonymkode: 44d7b...e18

Tror det er en del som ikke skjønner at det å være fosterfamilie til et barn i egen familie krever at både foreldrene og fosterforeldrene samarbeider med barnevernet. For dersom barnet skal ha begrenset samvær med foreldrene kan de ikke troppe opp på døra til en hver tid og fosterforeldrene kan heller ikke slippe dem inn uten at det er avtalt. I tillegg kan det jo være ganske splittende for familier i forhold til feiringer og høytider. 

Anonymkode: f4465...c83

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg syns de gruppene er fascinerende. Jeg vokste opp med foreldre som ikke var helt gode, men de var i jobb og tjente gode penger. De fløy under radaren i alle år. Jeg har vanskelig å føle så mye sympati for mange av dem som skriver der, mange virker veldig styrt av følelsene sine (noe som igjen er forståelig i den situasjonen de er i), men mye av det som skrives er veldig usaklig og det er ekstremt fascinerende at folk faktisk tillater seg å skrive sånt uten feil navn. De kan sørge, men kanskje de kan finne noen rundt seg i nettverket å snakke med eller drikke seg dritings på en bar og skrike det ut (mindre som oppdager det da). 

Det er mange som er usaklig og jobber i barnevernet også, for all del, men det er som ved alle arbeidsplasser. Noen er helt idioter og noen er helt fantastisk. Uansett, jeg tror du skal ha ganske høy smerteterskel om du jobber i barnevernet. De arbeider med mennesker som er alvorlig syke og må nok leve med både trakassering og mye trusler. Det hadde slitt på nervene mine. Og jeg skulle ønske at studiet var litt hardere og du lærte litt mer. En venninne av meg beskriver det som å sove seg gjennom utdanningen og hun er ikke akkurat noe skolelys. 

Anonymkode: 8e89e...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Å rapportere til Facebook er det jo overhode ikke noe poeng i, de fjerner jo ingenting uansett. (Og jo, jeg rapporterer likevel bare for å ha gjort det, men har aldri opplevd at de har fjernet noe som helst.)

Anonymkode: cdd8e...85c

Prøvde nå,fikk tilbakemelding på at en kommentar var fjernet, ei som kalte bv nazister.

En annen kommentar brøt visst ikke med facebooks standarder 😳

Anonymkode: 12b6a...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett dette bildet florere der inne mange ganger. Altså?

Screenshot_20180201-093930.png

Anonymkode: 2b6ff...99c

Tror det kommer fra en YouTube-video hvor en mor hevder å ha blitt fratatt barna fordi hun skar for tykke brødskiver.

Jeg gjetter at det er en bitteliten detalj i en stor rapport.. Det skal så utrolig mye til å bli fratatt barna,men de kan vel ikke innrømme alt det andre som står i rapportene. 

Anonymkode: 12b6a...ec2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde nå,fikk tilbakemelding på at en kommentar var fjernet, ei som kalte bv nazister.

En annen kommentar brøt visst ikke med facebooks standarder 😳

Anonymkode: 12b6a...ec2

Jeg har rapportert ting som for eksempel:

Noen lovet ut dusør for å voldta den navngitte dattera til en barnevernsansatt. 

Noen la ut video av en navngitt og gjenkjennbar mindreårig som selvskadet grovt (det var ikke barnet til personen som la det ut). 

Noen la ut en video som viste tre ulike mennesker (alle gjenkjennbare) fra tre ulike bilulykker (registreringsnummerne var synlige) som lå og bokstavelig talt døde foran kamera uten å få hjelp. 

Den siste der er ikke fra en antibarnevernsgruppe, men jeg tok den med for å vise hvor lite Facebook bryr seg. Ingen av disse tilfellene brøt nemlig med deres regler, var svaret jeg fikk. 

Anonymkode: cdd8e...85c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har rapportert ting som for eksempel:

Noen lovet ut dusør for å voldta den navngitte dattera til en barnevernsansatt. 

Noen la ut video av en navngitt og gjenkjennbar mindreårig som selvskadet grovt (det var ikke barnet til personen som la det ut). 

Noen la ut en video som viste tre ulike mennesker (alle gjenkjennbare) fra tre ulike bilulykker (registreringsnummerne var synlige) som lå og bokstavelig talt døde foran kamera uten å få hjelp. 

Den siste der er ikke fra en antibarnevernsgruppe, men jeg tok den med for å vise hvor lite Facebook bryr seg. Ingen av disse tilfellene brøt nemlig med deres regler, var svaret jeg fikk. 

Anonymkode: cdd8e...85c

Herregud. Men Gud forby at noen legger ut ammebilder..

Anonymkode: 12b6a...ec2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Men Gud forby at noen legger ut ammebilder..

Anonymkode: 12b6a...ec2

Heldigvis ble alt fjernet et døgns tid etter at jeg kontaktet politiet (i det siste tilfellet politiet i det aktuelle landet), så jeg antar de fikk fart på Facebook selv om jeg ikke greide det... 

Anonymkode: cdd8e...85c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror det kommer fra en YouTube-video hvor en mor hevder å ha blitt fratatt barna fordi hun skar for tykke brødskiver.

Jeg gjetter at det er en bitteliten detalj i en stor rapport.. Det skal så utrolig mye til å bli fratatt barna,men de kan vel ikke innrømme alt det andre som står i rapportene. 

Anonymkode: 12b6a...ec2

Ja, det er jo sånn de holder på. Plukker ut bittesmå detaljer og hevder at de ble fratatt barna pga det. Men de andre tingene - omsorgssvikten, misbruket +++ - det holder de tett om.

Anonymkode: 64200...397

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo sånn de holder på. Plukker ut bittesmå detaljer og hevder at de ble fratatt barna pga det. Men de andre tingene - omsorgssvikten, misbruket +++ - det holder de tett om.

Anonymkode: 64200...397

enig i den. Har selv angst og går i behandling. Og innlegget fra en person som mistet barnet på føden. Grunnet angst, den skremmer meg. Såpass mye at jeg får en hastetime til psykologen i morgen. Skjemmes over at jeg blir preget av det som står der inne. Prøver å overbevise meg selv om at angst er ikke synonymt med at man ikke kan å ta vare på barn. Det må jo være mer bak det! Angst er vell ikke grunn nok, eller?

Anonymkode: 25935...ca3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å sjekke ene gruppen nå. Tragisk! Ser en av dem har klistret "Mer enn 140 barn under barnevernet begår selvmord hvert år". Mulig det stemmer altså, men det de disse medlemmene ikke ser er jo at disse barna fleste med stor sannsynlighet er påført så store traumer av foreldrene sine, at de ikke ser noe håp for en bedre fremtid. At traumene nesten ikke er mulig å reparere, eller at det tar så lang tid, at de føler at alt er håpløst. 

Men selvsagt er det barnevernet sin feil at barna tar selvmord, i følge medlemmene i denne gruppen. Er det mulig.. 

Anonymkode: ba592...c32

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Altså klisteret merket "Mer enn 140 barn under barnevernet begår selvmord hvert år" på bilen sin. 

Hilsen AB ovenfor. 

Anonymkode: ba592...c32

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommentar på en av sidene:

"Hadde mine søsken stillt opp som fosterhjem, hadde jeg drept dem. Å jeg tuller ikke! Min eldste søster gikk bak min rygg å blei avlastingshjem for fostermor. Ho fikk panikk når ho så meg! JEG viste ikke DA, at ho hadde gjort det, derfor skjønte jeg heller ikke panikken. Men NÅ gjør jeg det."

På profilen hennes står det at hun jobber som "barnevernsterrorist" og har utdanning fra "livets knallharde skole".

Deler ting som mener barnevernet samarbeider med Illuminati og konspirasjonsteorier om at CNN fabrikkerer tragiske bilder fra Syria.

Jeg kan vedde venstrearmen min på at denne dama ikke ble fratatt ungene fordi hun skar brødskivene feil...

Anonymkode: ffb03...770

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎01‎.‎2018 den 11.11, AnonymBruker skrev:

En på min venneliste hadde delt noe på en barneverngruppe på fb. Jeg gikk inn og snoket litt.. Finnes det seriøst så mange blåste mennesker her i landet?? Takk gud for at vi har et BARNEvern her i Norge!

Fritt etter hukommelsen:

- Noen postet noe om at en ansatt var død, og noen kommenterer at det sikkert var fortjent og at flere i barnevernet fortjener å bli drept??? Altså, dette skrives under FULLT navn??? 

- Noen har lagt ut en link ang informasjonsmøte for å bli fosterhjem, og trekker samtidig konklusjonen om at det er kun et møte som skal til for å bli fosterhjem?? 

- Saken om fosterforeldre og fosterbarn som ble redde ang en aksjon... Kommentarer om at de sikkert var redd for å miste inntekten sin om barna de har "stjelt" forsvinner...

Jeg blir bare... matt... finner ikke ord.., Har hørt om slike grupper men aldri giddet å gå inn å titte før nå... Og alt det poster de på en helt åpen gruppe som hele NORGE kan se... Er det rart de er fratatt barna sine? 

Anonymkode: dc9e1...436

Politiet gjør dessverre ikke noe med slike anmeldelser.

Det er visstnok greit å true barnevernansatte på livet men kaller du en politi for "hæstkuk" da skal saken dras til retten. For øvrig er det samme hjemmelsgrunnlag for straff.

Anonymkode: e337b...e67

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

enig i den. Har selv angst og går i behandling. Og innlegget fra en person som mistet barnet på føden. Grunnet angst, den skremmer meg. Såpass mye at jeg får en hastetime til psykologen i morgen. Skjemmes over at jeg blir preget av det som står der inne. Prøver å overbevise meg selv om at angst er ikke synonymt med at man ikke kan å ta vare på barn. Det må jo være mer bak det! Angst er vell ikke grunn nok, eller?

Anonymkode: 25935...ca3

Angst i seg selv er ikke nok nei.

Anonymkode: 12b6a...ec2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg ikke lest i disse gruppene men jeg vet at de som kommer inn under barnevernet gjerne er tunge psykiatriske tilfeller så ytringene de kommer med på nett gjenspeiler vel noe av dette.

Det er ihvertfall det jeg har hørt av psykiatrisk personell jeg kjenner som har samarbeidet med barnevernet tidligere. Det er mye rus, alkoholisme, manglende selvinnsikt og psykiatriske diagnoser som gjør at BV og psykiatrien har et tett og tverrfaglig samarbeid. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

enig i den. Har selv angst og går i behandling. Og innlegget fra en person som mistet barnet på føden. Grunnet angst, den skremmer meg. Såpass mye at jeg får en hastetime til psykologen i morgen. Skjemmes over at jeg blir preget av det som står der inne. Prøver å overbevise meg selv om at angst er ikke synonymt med at man ikke kan å ta vare på barn. Det må jo være mer bak det! Angst er vell ikke grunn nok, eller?

Anonymkode: 25935...ca3

Kjære deg❤ Det er ingen = tegn mellom angst og dårlig omsorgsevne. Det er MANGE foreldre som sliter med angst men som fungerer bra som omsorgspersoner. Barneverntjenesten ser på alle familier individuelt. De ser på den totale omsorgssituasjonen til barnet.

Det siste barnet ditt trenger nå er at du bekymrer deg syk❤ 

Mvh en som jobber i BV. 

Anonymkode: 4dc34...c26

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommentar på en av sidene:

"Hadde mine søsken stillt opp som fosterhjem, hadde jeg drept dem. Å jeg tuller ikke! Min eldste søster gikk bak min rygg å blei avlastingshjem for fostermor. Ho fikk panikk når ho så meg! JEG viste ikke DA, at ho hadde gjort det, derfor skjønte jeg heller ikke panikken. Men NÅ gjør jeg det."

På profilen hennes står det at hun jobber som "barnevernsterrorist" og har utdanning fra "livets knallharde skole".

Deler ting som mener barnevernet samarbeider med Illuminati og konspirasjonsteorier om at CNN fabrikkerer tragiske bilder fra Syria.

Jeg kan vedde venstrearmen min på at denne dama ikke ble fratatt ungene fordi hun skar brødskivene feil...

Anonymkode: ffb03...770

Det med illuminati og CNN/Syria er grove vrangforestillinger. Man må være i psykose, eller være schizofren, for å kunne tro på noe sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommentar på en av sidene:

"Hadde mine søsken stillt opp som fosterhjem, hadde jeg drept dem. Å jeg tuller ikke! Min eldste søster gikk bak min rygg å blei avlastingshjem for fostermor. Ho fikk panikk når ho så meg! JEG viste ikke DA, at ho hadde gjort det, derfor skjønte jeg heller ikke panikken. Men NÅ gjør jeg det."

På profilen hennes står det at hun jobber som "barnevernsterrorist" og har utdanning fra "livets knallharde skole".

Deler ting som mener barnevernet samarbeider med Illuminati og konspirasjonsteorier om at CNN fabrikkerer tragiske bilder fra Syria.

Jeg kan vedde venstrearmen min på at denne dama ikke ble fratatt ungene fordi hun skar brødskivene feil...

Anonymkode: ffb03...770

Hun har lagt ut hele saken sin i en blogg,alt av dokumenter osv. Virker jo klin gal. Så hun svarte en dag på spm om ungene var i samme fosterhjem,hennes var splittet men barnebarna var samlet!! Jaja går i generasjoner..

Anonymkode: ce19a...849

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...