Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De mener at bv kidnapper barna deres, men er ikke det litt mostridende når de forleden planla en såkalt «barnevern aksjon» som skulle være kl 25. Januar kl 18:00?? 

D817C494-19C4-480A-AAA5-F08BC95CE124.thumb.jpeg.5252ca3d3aa32a6b29543f763c3ab0d9.jpeg

 

Anonymkode: cd68c...0a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De forteller også ting som at mannen deres pleide å voldta dattera deres og at de egentlig ikke syntes det gjorde noe i en tråd, og ti minutter etterpå forteller de at barna deres ble kidnappet hjemmefra kun fordi barnevernet fikk vite at de hadde en to-kilos boks med smågodt fra Sverige stående på boden fordi de hadde handlet inn til påske. Og 200 andre mennesker slenger seg på og sier seg enig i at barnevernet er totalt urimelige. 

De forteller at barna deres er blitt kidnappet, drept og fått organene sine solgt av barnevernet for seks år tilbake, for så å legge ut bilder av samværet de hadde med dem forrige helg. 

De legger ut rapporter som beviser vold og seksuelle overgrep de selv har begått mot barna sine i full versjon med fulle navn og personnumre på barna. 

De forteller ting som at de har pleid å prostituere seg fra sin 11 år gamle datters seng, mens hun lå der og sov, og er så sinte på barnevernet fordi de har skrevet i en rapport at datteren ikke har egen seng, for det har hun jo, det er jo hun som eier den, selv om mor låner den litt av og til!

De legger ut i det vide og brede om overgrep barna har opplevd, om sengevæting og andre ufattelig personlige ting sammen med fulle navn og bilder av barna. 

Noen av de mener seriøst at CIA (å jada!) med vilje forgifter det norske folk gjennom drikkevannet for å gjøre dem sløve og medgjørlige nok til å kunne danne statlige pedofiliringer hvor de selger organer på svartebørsen, og de andre henger seg på og er enige.

De skryter av at de er gift med folk som døde for 150 år siden og får full støtte der inne i at de selvfølgelig er 100% psykisk friske og burde fått beholde barna sine, for det er bare barnevernet som er psykisk syke. 

De roser foreldre som mishandler barna sine til døde (blant annet 2-åringen som døde for rundt et halvår siden) opp i skyene. 

De skryter av at barna deres måtte hentes hjemmefra midt på natta ved hjelp av både vanlig politi og et SWAT-team og at de må ha væpna vakter tilstede under samvær som om det betyr at de er fantastiske foreldre. 

De drapstruer barnevernsansatte og familiene deres og oppfordrer andre til å drepe dem. 

De legger ut navn og nummer på barnevernsansattes barn og lover ut dusør for å voldta dem. 

Dette er et lite utvalg fra en av gruppene. Alt skrives under fullt navn.

Heldigvis følger politiet og andre godt med og får mye av det sletta ganske raskt, men det er helt spinnvilt der inne... Det er som å se en kjedekollisjon med et titalls trailere involvert. Tragisk, blodig, grusomt og helt ufattelig, men det er også umulig å se bort. For tenk om politiet går glipp av noe? Er det noen andre som gidder å melde fra da? Ikke vet jeg, så da sitter jeg og leser der inne, da, og håper at innsatsen min kan hjelpe et barn eller to. 

Anonymkode: cdd8e...85c

Haha! Hvilken gruppe er dette?

Anonymkode: b5fc0...82c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte selvsagt sjekke og jeg blir skremt av enkelte altså. 

Det verste er at de ser så normale ut og kunne vært hvemsomhelst. En på vennelisten min er aktiv der og hun jobber i helsevesenet🙈 

Det forklarer jo hvorfor jeg ikke har sett ungene hennes på en stund. 

Anonymkode: b1fb6...673

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting til. Hvis målet deres er å fjerne elle endre barnehverner, Hvorfor klarer ikke en eneste en av de flere hundre å argumentere saklig? Og se to sider av en sak? De vil som gruppe aldri bli tatt på alvor av noen når de skriver jubler over en barnevern ansatts død. Og er det noen som skriver noe bra eller konstruktivt om barnevernet i den gruppa, blir de blokkert og får hets.  Fatter de at de aldri blir å oppnå noe som helst med den ufyselige usmakelige måten de skriver på?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Jeg kom på en ting til. Hvis målet deres er å fjerne elle endre barnehverner, Hvorfor klarer ikke en eneste en av de flere hundre å argumentere saklig? Og se to sider av en sak? De vil som gruppe aldri bli tatt på alvor av noen når de skriver jubler over en barnevern ansatts død. Og er det noen som skriver noe bra eller konstruktivt om barnevernet i den gruppa, blir de blokkert og får hets.  Fatter de at de aldri blir å oppnå noe som helst med den ufyselige usmakelige måten de skriver på?

Om de hadde klart å argumentere saklig, så hadde de kanskje ikke vært i den situasjonen de er i nå?😬

Anonymkode: b1fb6...673

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte flere barnevernshatere på et jobbsøkerkurs for et par år siden.  Det var ikke akkurat en bombe at de var gjengangere i NAV-systemet og sleit i arbeidslivet.  De hadde "livets harde skole" og klagde på fæle arbeidsgivere som stilte (helt normale) krav til dem og ikke respekterte deres "rettigheter" som alenemødre.

Husker jeg tok noen diskusjoner med dem og protesterte på de helt sinnssyke påstandene de liret av seg i begynnelsen av kurset, men det tok ikke lange tiden for jeg rett og slett ga opp.  De var så overbevist om disse konspirasjonsteoriene sine og de fyrte hverandre opp og en fjær ble fort til en bondegård når de satte i gang.  

Anonymkode: 1cb49...31b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen som ligger ute på gruppa nå....jeg har sett den før, men nå tenkte jeg å høre på hva som ble sagt (ikke bare hylingen til moren). Jeg hører ting som "vi skulle få mer tid", noe som indikerer at de visste at de enten hadde fått advarsler eller at de visste at dagen skulle komme.

Jeg har full forståelse for at moren er oppfarende, men den oppførselen som vises i den videoen tror jeg dessverre ikke bedrer hennes sjanser.

Og det å oppfordre til å "raide" fosterhjem og beredskapshjem? Jeg har ikke ord. Som om foreldrene ikke har påført barnet nok traumer. Jeg håper oppriktig at foreldre som er med i slike "raid" ALDRI får se barna sine igjen.

 

 

Og jeg er barnevernsbarn selv.

Anonymkode: ffb03...770

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en melding fra en bekjent på Facebook for en tid tilbake, hvor vedkommende lurte på hvorfor jeg var medlem i denne gruppen, for hun følte ikke det stemte helt med hennes oppfatning av hvordan jeg er, og hva jeg står for. Fant da ut at jeg hadde blitt lagt til i gruppen uten å godkjenne noe som helst. Har sikkert fått et varsel om det, men det må ha gått meg hus forbi. Jeg vil derfor våge å anta at en stor prosentandel av medlemmene er ufrivillig lagt til. Så at plutselig mormor var medlem, og måtte sende spørre om hun hadde meldt seg inn, men det hadde hun ikke. Veldig useriøst, men det er vel å forvente.

Jeg har ingen problem med å forstå de som skriver i den gruppen, for det kommer tydelig frem at de er veldig enkle mennesker som faktisk ikke har et snev av selvinnsikt og dermed oppriktig ikke forstår hvorfor barnevernet grep inn. De skjønner det bare ikke, for de klarer ikke se det selv. Alle andre derimot klarer utifra hva de poster der å skjønne rimelig fort at barnevernet ikke var ute etter å kidnappe barna deres for å selge de videre til høystbydende.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, mjauritz skrev:

Fikk en melding fra en bekjent på Facebook for en tid tilbake, hvor vedkommende lurte på hvorfor jeg var medlem i denne gruppen, for hun følte ikke det stemte helt med hennes oppfatning av hvordan jeg er, og hva jeg står for. Fant da ut at jeg hadde blitt lagt til i gruppen uten å godkjenne noe som helst. Har sikkert fått et varsel om det, men det må ha gått meg hus forbi. Jeg vil derfor våge å anta at en stor prosentandel av medlemmene er ufrivillig lagt til. Så at plutselig mormor var medlem, og måtte sende spørre om hun hadde meldt seg inn, men det hadde hun ikke. Veldig useriøst, men det er vel å forvente.

Jeg har ingen problem med å forstå de som skriver i den gruppen, for det kommer tydelig frem at de er veldig enkle mennesker som faktisk ikke har et snev av selvinnsikt og dermed oppriktig ikke forstår hvorfor barnevernet grep inn. De skjønner det bare ikke, for de klarer ikke se det selv. Alle andre derimot klarer utifra hva de poster der å skjønne rimelig fort at barnevernet ikke var ute etter å kidnappe barna deres for å selge de videre til høystbydende.

De der gruppene er livsfarlige :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Honey Dew skrev:

De der gruppene er livsfarlige :sjokkert:

Det er ikke uten grunn at jeg følger nøye med på hvilke grupper jeg er medlem av. 

Anonymkode: c8fcc...4e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for identifiserende innlegg og brudd på opphavsretten.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skjønner rimelig raskt etter å ha tatt en titt der inne, hvorfor de er fratatt barna sine. At en mor kan sitte å godte seg over at en annen mor er død sier bare litt om mangelen på forstand...

Jeg tenker at hadde de vist litt velvilje i møte med barnevernet, vist litt evne til selvinnsikt og litt vilje til å endre egen adferd, og litt vilje til samarbeid, så kunne de nok enten unngått omsorgsovertakelse eller fått mer samvær med barna sine. Men det heter barnevernet av en grunn. De beskytter barna. Ikke foreldrene. Men i 99,99999% av tilfellene er all hjelp allerede forsøkt, uten hell, og av hensyn til barna blir de plassert i fosterhjem. Desverre har ikke disse foreldrene innsikt til å skjønne det. Mange foreldre som har barnevernet involvert har skjønt det, og disse barna blir ikke tatt. For de tar ikke barn for å ta dem. Nok en vrangforestilling fra disse bitre menneskene. De har ikke evne til å skjønne hva en omsorgsovertakelse faktisk koster AS Norge.

Den aksjonen... jeg har ikke ord, rett og slett... Her evner de heller ikke å se at barna kanskje er redd foreldrene. Barn er lojale, og selvfølgelig sier ikke lille Pernille til mamma at hun ikke vil hjem, og at hun har det bedre i fosterhjemmet til Ingrid og Nils. Pernille vil ikke såre mamma, så hun sier det hun tror mamma vil høre; "Jeg savner deg, jeg vil hjem". Nok engang har ikke disse foreldrene innsikt nok til å skjønne det. En kommentar omhandlet,at de sikkert var redde for å miste "tjuvgodset sitt" om foreldrene hentet barna hjem. Igjen, det sier sitt. 

Noen hadde lagt ut en link til bufdir ang et, hold dere fast, INFORMASJONSMØTE. Men det ble da tatt ut av kontekst, og det ble til at det skal ikke mer til enn et nettkurs på en time for å kunne stjele barn. Det de ikke skjønner er at dette er nettop kun et informasjonsmøte, slik at du og jeg som tenker på å kanskje bli fosterhjem, kan få litt info om det viktigste før vi melder oss på undervisning og kurs som koster både tid og penger. Men det evnet de ikke å forstå...

Søsteren til en venninne av meg ble fratatt barna. Hun oppførte seg som de i gruppa. Alt var så jævlig, og barnevernet var de store stygge ulvene såklart. Folk rundt henne visste jo at det gikk som det måtte gå, av en grunn. Igjen: selvinnsikt... Det ble foreslått at min venninne og hennes mann skulle være fosterhjem, men det ville de ikke. Av den enkle grunn at de bor i samme by, og hun visste at de ville bli evig plaget av mor, som ikke ville respektert barnevernets samværsgrenser. De visste at de ville få henne på døra til alle døgnets tider, med de ulemper dette ville medføre både for dem og barnet. Dette sa hun også til sin søster, og da ble det selvsagt krig. Enden på visa var at min venninne måtte kontakte barnevernet, og be de om at de ikke ble sett på som et hensiktsmessig fosterhjem, rett og slett for å få fred fra hennes søster, og av hensyn til barnet. Da var omkvedet at barnevernet var så jævlige, at de ikke engang ville vurdere hennes søster som fosterhjem... Joda. De var skikket, men de ville ikke, av hensyn til barnet...

Kan sikkert skrive en hel bok om temaet, men velger å la det bli med dette. Jeg er jevnlig inne i gruppene og leser. Det verste rapporterer jeg faktisk. Og tar skjermdumper av, lagrer det i mailen. Kjekt å ha, siden noen tror at man kan skrive hva man vil på fb...

Anonymkode: 44d7b...e18

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat

Ble medlem i den gruppa en gang, og skrev et saklig nøyansert innlegg om at barnevernet også gjør gode ting, men jeg ble kastet ut av gruppa veldig fort. Selvom jeg selv er barnevernsbarn og skrev at barnevernet hadde reddet livet mitt, så gadd de ikke høre på det jeg hadde å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg til i den ene gruppen, bare for å se hva de skrev.Men kommer til å melde meg ut ganske fort. Jeg får så lyst til å skrive der inne, at vi trenger barnevernet og at etaten burde bli styrket.

At de ikke kan skjønne at de bare skader saken sin, slik de holder på. Jeg håper barnevernet selv følger med på hva de skriver der inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele er bare tragisk og jeg har sluttet å lese der inne for jeg blir så utrolig provosert.

Det komiske er at de brukte noen sånne protest plakater på en av de samlingene de hadde med denne:
256px-SuccessKid.jpg

Også noe skrift sånn "Ned med Barnevernet" eller noe. Var bare så latterlig komisk at de brukte en meme som bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skjønner rimelig raskt etter å ha tatt en titt der inne, hvorfor de er fratatt barna sine. At en mor kan sitte å godte seg over at en annen mor er død sier bare litt om mangelen på forstand...

Jeg tenker at hadde de vist litt velvilje i møte med barnevernet, vist litt evne til selvinnsikt og litt vilje til å endre egen adferd, og litt vilje til samarbeid, så kunne de nok enten unngått omsorgsovertakelse eller fått mer samvær med barna sine. Men det heter barnevernet av en grunn. De beskytter barna. Ikke foreldrene. Men i 99,99999% av tilfellene er all hjelp allerede forsøkt, uten hell, og av hensyn til barna blir de plassert i fosterhjem. Desverre har ikke disse foreldrene innsikt til å skjønne det. Mange foreldre som har barnevernet involvert har skjønt det, og disse barna blir ikke tatt. For de tar ikke barn for å ta dem. Nok en vrangforestilling fra disse bitre menneskene. De har ikke evne til å skjønne hva en omsorgsovertakelse faktisk koster AS Norge.

Den aksjonen... jeg har ikke ord, rett og slett... Her evner de heller ikke å se at barna kanskje er redd foreldrene. Barn er lojale, og selvfølgelig sier ikke lille Pernille til mamma at hun ikke vil hjem, og at hun har det bedre i fosterhjemmet til Ingrid og Nils. Pernille vil ikke såre mamma, så hun sier det hun tror mamma vil høre; "Jeg savner deg, jeg vil hjem". Nok engang har ikke disse foreldrene innsikt nok til å skjønne det. En kommentar omhandlet,at de sikkert var redde for å miste "tjuvgodset sitt" om foreldrene hentet barna hjem. Igjen, det sier sitt. 

Noen hadde lagt ut en link til bufdir ang et, hold dere fast, INFORMASJONSMØTE. Men det ble da tatt ut av kontekst, og det ble til at det skal ikke mer til enn et nettkurs på en time for å kunne stjele barn. Det de ikke skjønner er at dette er nettop kun et informasjonsmøte, slik at du og jeg som tenker på å kanskje bli fosterhjem, kan få litt info om det viktigste før vi melder oss på undervisning og kurs som koster både tid og penger. Men det evnet de ikke å forstå...

Søsteren til en venninne av meg ble fratatt barna. Hun oppførte seg som de i gruppa. Alt var så jævlig, og barnevernet var de store stygge ulvene såklart. Folk rundt henne visste jo at det gikk som det måtte gå, av en grunn. Igjen: selvinnsikt... Det ble foreslått at min venninne og hennes mann skulle være fosterhjem, men det ville de ikke. Av den enkle grunn at de bor i samme by, og hun visste at de ville bli evig plaget av mor, som ikke ville respektert barnevernets samværsgrenser. De visste at de ville få henne på døra til alle døgnets tider, med de ulemper dette ville medføre både for dem og barnet. Dette sa hun også til sin søster, og da ble det selvsagt krig. Enden på visa var at min venninne måtte kontakte barnevernet, og be de om at de ikke ble sett på som et hensiktsmessig fosterhjem, rett og slett for å få fred fra hennes søster, og av hensyn til barnet. Da var omkvedet at barnevernet var så jævlige, at de ikke engang ville vurdere hennes søster som fosterhjem... Joda. De var skikket, men de ville ikke, av hensyn til barnet...

Kan sikkert skrive en hel bok om temaet, men velger å la det bli med dette. Jeg er jevnlig inne i gruppene og leser. Det verste rapporterer jeg faktisk. Og tar skjermdumper av, lagrer det i mailen. Kjekt å ha, siden noen tror at man kan skrive hva man vil på fb...

Anonymkode: 44d7b...e18

Rapporterer du til Facebook eller til admin? 

De siste er vel like sprø som de andre der inne,eller? 

Anonymkode: 12b6a...ec2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rapporterer du til Facebook eller til admin? 

De siste er vel like sprø som de andre der inne,eller? 

Anonymkode: 12b6a...ec2

Rapporterer til fb. 

Anonymkode: dc9e1...436

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rapporterer til fb. 

Anonymkode: dc9e1...436

Ok. Har sendt inn noe til politi og bv selv. De er jo ravende gale noen av de der

Anonymkode: 12b6a...ec2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Har sendt inn noe til politi og bv selv. 

Anonymkode: 12b6a...ec2

Jeg også. Å rapportere til Facebook er det jo overhode ikke noe poeng i, de fjerner jo ingenting uansett. (Og jo, jeg rapporterer likevel bare for å ha gjort det, men har aldri opplevd at de har fjernet noe som helst.)

Anonymkode: cdd8e...85c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...