Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg går ikke inn i sånne grupper på FB, for jeg blir så utrolig provosert. Og jeg er helt enig i at det virkelig er grunn for BV å gripe inn. 

Selv om jeg forstår at det er traumatisk å miste barnet sitt og se at BV og fosterhjem tar seg av barna, så skjønner jeg ikke hvordan de kan bli så fullstendig hodeløse at de fremmer trusler under fullt og eget navn mot fosterfamilier og ansatte i BV. At de ikke skjønner at det skader saken mer. 

De har nok gått inn i en svær boble av hat og bitterhet mot systemet og fosterfamilie osv, men noen må få revet de ut av boblen sin. 

Det er kjempetrist for alle barna sin del. Det vil mest sannsynlig en eller annen gang komme dem for øre også, og det er jo mange av barna som blir eksponert på FB også. 

Jeg håper de som kommer over slike poster på FB anmelder de til FB og hvis ikke FB gjør noe med det så må man melde fra til politiet. Drapstrusler må tas alvorlig. 

 

Anonymkode: 43060...e63

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eier ikke et snev av selvinnsikt. Har selv vært inne på grupper og sett, og jeg er rimelig sjokkert. Virker som at de glemmer at ansatte i bv.tj er mennesker de også.

Anonymkode: cd68c...0a5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En på min venneliste hadde delt noe på en barneverngruppe på fb. Jeg gikk inn og snoket litt.. Finnes det seriøst så mange blåste mennesker her i landet?? Takk gud for at vi har et BARNEvern her i Norge!

Fritt etter hukommelsen:

- Noen postet noe om at en ansatt var død, og noen kommenterer at det sikkert var fortjent og at flere i barnevernet fortjener å bli drept??? Altså, dette skrives under FULLT navn??? 

- Noen har lagt ut en link ang informasjonsmøte for å bli fosterhjem, og trekker samtidig konklusjonen om at det er kun et møte som skal til for å bli fosterhjem?? 

- Saken om fosterforeldre og fosterbarn som ble redde ang en aksjon... Kommentarer om at de sikkert var redd for å miste inntekten sin om barna de har "stjelt" forsvinner...

Jeg blir bare... matt... finner ikke ord.., Har hørt om slike grupper men aldri giddet å gå inn å titte før nå... Og alt det poster de på en helt åpen gruppe som hele NORGE kan se... Er det rart de er fratatt barna sine? 

Anonymkode: dc9e1...436

 Jeg tror vi har sett samme gruppe. Det var en barnevernsleder som var død, og tråden var full av jubel og at hun nok var i helvrete og at de var fortjent. Hallo, detter voksne menneske som godter seg over et annet menneskes død, og de mene de er skikket til å ha barna sine? Hva feiler det dem? At du gleder deg over en ung kvinnes død er automatisk bevis på at du ikke vær være forelder.

har hørt at i den gruppa, om noen spør et saklig spørsmål eller sier noe positivt om barnevernet eller irettesetter noen, blir de fjerna med en gang 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff. Ja sånne grupper er forferdelige.  Har vært masse tråder om det her inne, men de finner fram til disse også og ødelegger og avsporer. :spy:  

 

Enda godt vi har et barnevern hvertfall! 

Anonymkode: 35a45...011

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å lese noe der inne for absolutt alle setningene inneholder så grov gramatiske feil at en kan virkelig begynne å lure. 

At det finnst slike mennesker! At de ikke har fått verger som passer på! Det er ikke rart at ungene deres er under barneverntjenesten. Tragisk for disse barna som er i ulike videoer de laster opp. 

Og hva med alle den personlige hetsen av hårfrisyre og utseende. De har ikke gangsyn i det heletatt. 

I går var det ei jente som lå ut en melding om at hun mente barn ikke ble tatt fra foreldrene uten grunn. Hun fikk så hatten flagret. De oppsøkte favebooken hennes og la ut screenshoots av den og om hbor hum jobbet og hva slags facebookgrupper hun var med i. Det ble "oppdaget" at hun var infiltør fra barnevernet og blokka fra gruppen. 

Jeg har lest inne der i 4 dager og jeg er helt i sjokk!

 

(Er ikke lang tid før denne tråden blir tatt opp der inne)

Anonymkode: b861b...30a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk innpå en av de store gruppene for en tid tilbake. Grunnen er vel halve årsaken til at de er store. Min far, med svært begrenset teknisk innsikt når det kommer til internet og sosiale medier, var lagt til i gruppa uten at han ville.

De bare legger til medlemmer og håper folk ikke melder seg ut. 

Uansett, det jeg leste da tenker jeg litt på hver gang jeg leser ramaskrik om utlevering av barn fra bloggernes side på rampelys her inne. (Jeg er enig i at det er galt). 

For fy faen i helvete, det finnes få bloggere som er så fæle med utlevering som enkelte av disse anti-BV foreldrene. De legger ut om barns sengevæting, selvskading, seksuelle debuter, karakterer og alt, under fullt navn på offentlig gruppe. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskene i de gruppene er vel det beste beviset på nøyaktig hvorfor vi trenger barnevernet. Men mest av alt så er det jo synd på mange av de. Det ligger jo en diagnose, eller manglende oppfølging bak hvorfor mange av de har blitt som de har...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gruppen der synes jeg er skummel. At slike folk får ferdes alene uten tilsyn.. det er et mysterium. 
Når jeg blar igjennom kommentarene så føler jeg meg litt hjernevasket til slutt. Selv om at jeg vet at 98% der inne, kanskje flere, eier null selvinnsikt og har god grunn til å miste barna. Selv om at de sier at det ikke stemmer. Allikevel så føler jeg meg litt hjernevasket av dem.

Anonymkode: 25935...ca3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt dårlig av de gruppene. 

Mora til ei god venninne av meg skriver mye på slike grupper. Hun forstår virkelig ikke hvor dårlig mor hun er/var for sine egne barn - ALT er barnevernets feil. 

Altså, ærlig talt, hun legger f.eks ut bilde av stua si, og skriver "se hvor fint hjem vi har, hvordan skulle noen kunne ha det vondt her?". Alt av papirer legger hun ut på slike "foreldre mot barnevernet" sider, med fullt navn på både ungene hennes og på ansatte i barnevernet. 

Det toppet seg da hun la ut dagboksider fra barnas dagbøker, og til sist det ene barnets selvmordsbrev. 

Et menneske med mindre selvinnsikt finnes neppe.

Anonymkode: d8a5a...288

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt dårlig av de gruppene. 

Mora til ei god venninne av meg skriver mye på slike grupper. Hun forstår virkelig ikke hvor dårlig mor hun er/var for sine egne barn - ALT er barnevernets feil. 

Altså, ærlig talt, hun legger f.eks ut bilde av stua si, og skriver "se hvor fint hjem vi har, hvordan skulle noen kunne ha det vondt her?". Alt av papirer legger hun ut på slike "foreldre mot barnevernet" sider, med fullt navn på både ungene hennes og på ansatte i barnevernet. 

Det toppet seg da hun la ut dagboksider fra barnas dagbøker, og til sist det ene barnets selvmordsbrev. 

Et menneske med mindre selvinnsikt finnes neppe.

Anonymkode: d8a5a...288

😦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke så lenge siden var det en far som skrev der inne etter et hele familien hadde hatt et opphold på mødrehjem og det endte med at barnevernet overtok omsorgen for barnet deres. Han innrømte at joda, de hadde fått påpekt masse ting de gjorde feil mens de var der og fått mye veiledning og mange tips og beskjeder om hvordan de burde gjøre ting. Men likevel ble altså barnet tatt fra dem, og han kunne ikke skjønne hvorfor, for mødrehjemmet hadde jo aldri nevnt at de burde slutte med det de gjorde feil eller følge noen av tipsene og rådene de fikk. Noen burde jo gitt dem beskjed om at det var sånn det var ment å være? 

Anonymkode: cdd8e...85c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den grusomme drapssaken som var mye i mediene for en liten stund siden, ble det diskutert på en av disse anti-barneverns-sidene. Det ble skrevet at ''hun hadde nok sine svinn på skogen, hun drepte og'', og det ble fokusert mer på den ''stakkars pappaen, for nå var jo barnevernet innblandet og de kom til å kidnappe barna''. Flere hadde ikke en gang fått med seg at barna ble tatt vare på av familie, for de var rett og slett så fokusert på den settingen med at barnevernet var involvert. 

Men det var altså faren det var synd i (drapsmannen), ikke barna som hadde blitt brutalt frarøvet sin egen mor, eller hun som var drept. 

Det sier litt om hjernekapasiteten til noen av disse menneskene. 

Anonymkode: 48949...657

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså hvorfor får den gruppen bli på Facebook? Den burde vært stengt for lenge siden. Ufattelig glad for at vi har et barnevern når jeg leser innpå den gruppen. Er det mulig at så mange syke mennesker klsrer å formere seg og sette uskyldige barn til verden. 😮😩 rapporter gruppen og innlegg så ofte som mulig. Kanskje vi klarer å stenge gruppen til slutt 🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 0c99a...bb7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså hvorfor får den gruppen bli på Facebook? Den burde vært stengt for lenge siden. Ufattelig glad for at vi har et barnevern når jeg leser innpå den gruppen. Er det mulig at så mange syke mennesker klsrer å formere seg og sette uskyldige barn til verden. 😮😩 rapporter gruppen og innlegg så ofte som mulig. Kanskje vi klarer å stenge gruppen til slutt 🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 0c99a...bb7

Problemet da er at de omgrupperer seg til en annen gruppe, og så neste og så neste og så neste.
Da er det egentlig best å la selve fb gruppen være og heller rapportere inn diverse ytringer til politiet når det er nødvendig.
Brytes personvernet med at de legger ut dokumenter med barns fulle navn og personnummer så rapporterer man det inn til fb så det automatisk fjernes.

Det føles for lite egentlig, men i det store og det hele er det nok best at man vet hvor galningene befinner seg enn at de plutselig finner nye steiner å gjemme seg under.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...