Gå til innhold

Overraskelsesbryllup og folk er sure :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så glad i oppmerksomhet og ønsket derfor ikke et stort tradisjonelt familiebryllup. Vi skulle døpe datteren vår og fant da ut av at vi overrasker alle med en dåp/bryllup. Etter dåpen i kirken, stille vi med vigsler i lokalet for festen og overrasket alle med et bryllup. Etterpå var det viltgryte, øk/vin, kaker,  og kaffe, som i en vanlig dåp. En perfekt fering for oss. 

Nå i ettertid er, spesielt min mor snurt for at hun her blitt "snytt" for et bryllup. Hun prøvde seg først med å si at "da blir det ingen bryllupsgave", men dette er jo vi veldig fornøyd med, da vi ikke ønsket noen gaver. Nå har hun endret taktikk og snakker om hvor skuffet hun er som ikke fikk holde noen tale. Dette er jeg også veldig fornøyd med da hennes taler har en tendens til å bli lange og kleine (men dette sier jeg selvsagt ikke til henne. Pappa maser om at han burde fått gått opp kirkegangen med meg, bestemor er skuffet over at det ikke var et kirkebryllup. søsteren min maser stadig om når det "ordentlige bryllupet skal være?" etc. føler generelt vi har fått mye negativ tilbakemelding på "bryllupsdåpen" vår. 

Er vi kjipe som gjorde det slik? Ville du blitt skuffet om du ble invitert i et overraskelsesbryllup?

Anonymkode: 314d6...219

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel heller det at du ikke fortalte den nærmeste familien tror jeg.

Anonymkode: 481ba...4d8

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett så ville jeg ikke brydd meg. Men hadde søsteren min gjort noe slikt uten å si ifra da ville jeg nok blitt lei meg. 

Anonymkode: b7078...212

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Normalt sett så ville jeg ikke brydd meg. Men hadde søsteren min gjort noe slikt uten å si ifra da ville jeg nok blitt lei meg. 

Anonymkode: b7078...212

samme her.

Anonymkode: 0307e...d33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par andre som har gjort det sånn, å ingen har fått sånne negative tilbakemeldinger. Hva med å be dem om å ti still? Dere er gift, bryllupet har vært, de var der, dere skal ikke ha gave, å det er gjort. Ferdig snakka. Om de ikke kan være glade på deres vegne så får de heller jobbe med seg selv, dette skulle være en dag som er fin for DERE ikke alle andre. 

Anonymkode: 11076...23d

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også en privat seremoni på tinghuset uten at noen fikk vite det. Av samme grunn som deg. Vi gadd ikke det stresset og all den oppmerksomheten. Ingen av oss liker det noe særlig. 

Svigerinna mi ble sur for det. Gnålet om det i månedsvis at man MÅ jo ha et skikkelig bryllup, ellers så er det jo bare så feil! 
Vel, for vår del var ikke bryllupet og festen det viktigste. Det var det som vanligvis er årsaken til at man gifter seg som var poenget. 

Ikke bry deg med hva de andre mener. Overse dem. Ditt liv, deres ekteskap, deres valg. De andre har ingenting de skulle ha sagt om den saken! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel heller det at du ikke fortalte den nærmeste familien tror jeg.

Anonymkode: 481ba...4d8

ja, da hadde det jo ikke vært en overraskelse...

 

TS

Anonymkode: 314d6...219

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vi kjipe som gjorde det slik? Ville du blitt skuffet om du ble invitert i et overraskelsesbryllup?

Anonymkode: 314d6...219

Hva en evt gjest hadde følt for noe slik er i grunn irrelevant selv om man kan ha forståelse for at noen kanskje føler seg snytt. MEN dere gifter dere for dere egen skyld, ikke for at mor skal få holde tale, far få følge dattera ned kirkegulvet etc.

Skulle tro at hele sulamitten er for å tilfredstille familien... Gjør det som er rett for dere!

Anonymkode: 9ce7a...01b

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sagt i fra til nærmeste familie og fortalt hvorfor dere ønsket å gjøre det slik. Ville da også sagt at dere ikke ønsket gaver og taler. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal bli sure og til og med lei seg for dette? 

Jeg hadde syntes det var et lurt påfunn, og veldig koselig. 

Gratulerer med giftemålet 👰🤵

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normalt sett så ville jeg ikke brydd meg. Men hadde søsteren min gjort noe slikt uten å si ifra da ville jeg nok blitt lei meg. 

Anonymkode: b7078...212

Bryllupet til søsteren din handler da ikke om deg?

Anonymkode: 05e1e...764

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp opplegg for alle, bortsett fra kanskje nærmeste familie som føler seg snytt fordi de ikke var innviet i hemmeligheten. I retrospekt burde dere nok ha fortalt det til foreldre, besteforeldre og søsken, men gjort er gjort. Gratulerer med ekteskap! :) 

Anonymkode: 96dbb...4d5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så glad i oppmerksomhet og ønsket derfor ikke et stort tradisjonelt familiebryllup. Vi skulle døpe datteren vår og fant da ut av at vi overrasker alle med en dåp/bryllup. Etter dåpen i kirken, stille vi med vigsler i lokalet for festen og overrasket alle med et bryllup. Etterpå var det viltgryte, øk/vin, kaker,  og kaffe, som i en vanlig dåp. En perfekt fering for oss. 

Nå i ettertid er, spesielt min mor snurt for at hun her blitt "snytt" for et bryllup. Hun prøvde seg først med å si at "da blir det ingen bryllupsgave", men dette er jo vi veldig fornøyd med, da vi ikke ønsket noen gaver. Nå har hun endret taktikk og snakker om hvor skuffet hun er som ikke fikk holde noen tale. Dette er jeg også veldig fornøyd med da hennes taler har en tendens til å bli lange og kleine (men dette sier jeg selvsagt ikke til henne. Pappa maser om at han burde fått gått opp kirkegangen med meg, bestemor er skuffet over at det ikke var et kirkebryllup. søsteren min maser stadig om når det "ordentlige bryllupet skal være?" etc. føler generelt vi har fått mye negativ tilbakemelding på "bryllupsdåpen" vår. 

Er vi kjipe som gjorde det slik? Ville du blitt skuffet om du ble invitert i et overraskelsesbryllup?

Anonymkode: 314d6...219

Dere er ikke kjipe nei! Det var dette dere ønsket, og det ble perfekt for dere! Man må ikke ha et a4 bryllup med gaver, kirke osv. Sånn kunne jeg tenkt meg å gjøre også :)Ikke vær redd for å si klart og tydelig i fra om at det var sånn vi ønsket å ha det. All den klagingen kan du holde for deg selv, så kan vi heller snakkes igjen når du har sluttet. For eksempel.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far & stemor gjorde noe lignende, og helt ærlig- jeg var super såret,sur Og skuffet i laaaaange tider!  

 

Ja, det er deres dag, har forståelse for å ha ønske om diskré bryllup osv og alt dette her, men og ikke informere de nærmeste synes jeg var trist( Hadde nok reagert på samme måten nå 12 år senere i en alder av 30 yepp.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man bør ta med i beregningen at folk kan bli såret og skuffet om man velger å gjøre det på den måten. Jada, det er brudeparets dag, men likevel, det kan være skikkelig sårt for foreldre og søsken om de føler at de ikke er ønsket på en så stor dag. Det "normale" er jo at folk deler en så stor begivenhet med dem man er glad i. Når man da ikke vil dele den med foreldre og søsken, kan de lett føle at dere ikke bryr dere om dem eller er glade nok i dem. 

Søsteren min og mannen valgte å reise bort og gifte seg i hemmelighet, og ikke si noe om det før det hele var over. Det førte til så mye såra følelser at de endte opp med å invitere foreldre og søsken på en liten feiring med koldtbord og kaker i etterkant. 

Svigermoren spesielt grein og var skikkelig sår, for hun hadde bare ett barn, og så fikk hun ikke komme i bryllupet hans engang. 

Anonymkode: 674a2...be2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk legger alt for mye i det. Bevare meg vel.

Anonymkode: 05992...8d2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å fatte og begripe hvordan hvordan det ens er mulig å bli sur og sår og fornærmet over hvordan andre andre velger å gifte seg være seg søsken, barn eller venner. 

Absurd.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så glad i oppmerksomhet og ønsket derfor ikke et stort tradisjonelt familiebryllup. Vi skulle døpe datteren vår og fant da ut av at vi overrasker alle med en dåp/bryllup. Etter dåpen i kirken, stille vi med vigsler i lokalet for festen og overrasket alle med et bryllup. Etterpå var det viltgryte, øk/vin, kaker,  og kaffe, som i en vanlig dåp. En perfekt fering for oss. 

Nå i ettertid er, spesielt min mor snurt for at hun her blitt "snytt" for et bryllup. Hun prøvde seg først med å si at "da blir det ingen bryllupsgave", men dette er jo vi veldig fornøyd med, da vi ikke ønsket noen gaver. Nå har hun endret taktikk og snakker om hvor skuffet hun er som ikke fikk holde noen tale. Dette er jeg også veldig fornøyd med da hennes taler har en tendens til å bli lange og kleine (men dette sier jeg selvsagt ikke til henne. Pappa maser om at han burde fått gått opp kirkegangen med meg, bestemor er skuffet over at det ikke var et kirkebryllup. søsteren min maser stadig om når det "ordentlige bryllupet skal være?" etc. føler generelt vi har fått mye negativ tilbakemelding på "bryllupsdåpen" vår. 

Er vi kjipe som gjorde det slik? Ville du blitt skuffet om du ble invitert i et overraskelsesbryllup?

Anonymkode: 314d6...219

Herregud, så selvsentrerte folk kan være! Makan!

Dette er DERES valg! Dere fikk en perfekt dag, og de andre bør glede seg på deres vegne! Vil de på fest, så får de vel lage en selv! Det er rett og slett respektløst å gnåle om disse tingene! Ja, de kan være skuffa, men må respektere valget og holde kjeft!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planla å stikke av, da vi ønsket å være gift, men ikke ønsket oss bryllup. Innså imidlertid at andre la mye mer i et bryllup enn oss, og at vi såret følelsene til våre nærmeste ved å gjøre det slik. Vi valgte derfor å informere foreldre og søsken, men stå på planen vår om å ikke feire bryllup. I det hele tatt løste alt seg veldig fint, og ingen følelser ble såret. Og svigermor har flere ganger takket oss for at hun fikk beskjed, og vært åpen om at hun hadde vært veldig såret om vi hadde gjennomført den opprinnelige planen. 

Å være en del av en familie vil for det første si at man tar litt hensyn, og ser andres følelser. Derfor reagerer jeg også på oppførselen til resten av familien din nå. Empati bør gå begge veier, og en familie som forsøker å se hverandre og forstå hverandres følelser har det mye bedre enn de som kjører på med jeg og meg og mitt valg. 

Anonymkode: d3212...903

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...