Gå til innhold

Noen som kan strikke etter oppskrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke disse tøflene (i den største størrelsen), men jeg skjønner ikke helt oppskriften. https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6811&action=m&cid=1#pattern_content 
Det står først at jeg skal lage en magisk sirkel hvor jeg ender opp med 12-12-12 masker. Altså da antar jeg tre pinner, 12 på hver pinne. Så skal man følle mønster A1 og glattstrikke fra tå mot hel. Men tåen har da ikke så mange masker??? Jeg skjønner ikke mønsteret. 
Dette er første gang jeg strikker på denne måten. Jeg har bare strikket sokker før, og da fulgte jeg en veldig enkel oppskrift hvor jeg begynte med ankelen først og avsluttet med tå. 
Jeg skjønner jo at hvis man begynner med tå så skal man øke masker, men denne oppskriften var dårlig forklart for de som ikke er erfarne. Mønsteret har jo bare to sider, og det begynner ikke med så mange masker som det står skal være i min sirkel. :sukk: 

Kan noen hjelpe meg? 

Anonymkode: 786c3...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal legge opp 12 masker. Grunnen til at det står 12-12-12 er at det er likt for alle størrelsene. Hadde det vært forskjellig antall masker for hver størrelse hadde det f.eks stått 12-16-20.

Hvis du bruker 3 pinner blir det 4 masker på hver.

Endret av cleangal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cleangal skrev:

Du skal legge opp 12 masker. Grunnen til at det står 12-12-12 er at det er likt for alle størrelsene. Hadde det vært forskjellig antall masker for hver størrelse hadde det f.eks stått 12-16-20.

Hvis du bruker 3 pinner blir det 4 masker på hver.

Ah... hehe... nå føler jeg meg dum du. :fnise: Tusen takk! :tekola:

Anonymkode: 786c3...b8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...