Gå til innhold

Liggeunderlag - telttur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 

Jeg kjøpte et nytt oppblåsbart liggeunderlag forrige sommer. Jeg er kjempe fornøyd, bortsett fra at det virker som at luften i underlaget blir veldig kald på natten, faktisk så kald at jeg våkner flere ganger. Nå som det snart er sesong igjen lurer jeg på det noen som har opplevd det samme - og har noen smarte triks å dele? Er det noen lur måte å isolere ol.?:nordvesta:

Anonymkode: 92024...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det skjer.. Hvis du legger et ullteppe oppå så hjelper det 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen! 

Jeg kjøpte et nytt oppblåsbart liggeunderlag forrige sommer. Jeg er kjempe fornøyd, bortsett fra at det virker som at luften i underlaget blir veldig kald på natten, faktisk så kald at jeg våkner flere ganger. Nå som det snart er sesong igjen lurer jeg på det noen som har opplevd det samme - og har noen smarte triks å dele? Er det noen lur måte å isolere ol.?:nordvesta:

Anonymkode: 92024...e70

Jeg bruker et Bamse skumunderlag tidlig vår og sen høst under min Exped DownMat, om sommeren er det rikelig varmt nok med kun Exped. Jo høyere R-verdi underlaget ditt har, jo varmere er det. Jeg er en skikkelig frossenpinn. Ellers er det veldig praktisk å ha med et Bamseunderlag, det sitter og ligger jeg på ved bålet, og inni teltet blir det et varmt "gulv" å sitte på. 

Anonymkode: 4aa78...e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liggeunderlag kommer også i forskjellige temperaturer, akkurat som soveposene. Anbefaler også Bamse expedition under som brukeren over foreslår. Den isolerer masse, pluss hjelper også på friksjon slik at ikke luftmadrassen sklir. Du kan også med fordel ta med et lakentrekk som varmer litt. Velg gjerne fleece framfor bomull, da bomull isolerer dårligere og transporterer ikke bort fuktighet. På denne tiden av året bør du også sove i ull fra topp-til-tå. 

Anonymkode: 1adcd...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ligge rett på luft er dritkaldt ja, jeg klarer det ikke uansett når på året det er.

Anonymkode: e32ea...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller beste er å ha en hel skumgummimadrass i ti cm`s tykkelse under.
Litt plunder å ha med kanskje, men utrolig vidunderlig å ligge på. :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Liggeunderlaget har litt å si, Er det 3 7 eller 10 cm tykt liggeunderlag du har?

Hvilken sovepose bruker du? Tenker du ute i snøen eller når snøen har dratt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎01‎.‎2018 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker et Bamse skumunderlag tidlig vår og sen høst under min Exped DownMat, om sommeren er det rikelig varmt nok med kun Exped. Jo høyere R-verdi underlaget ditt har, jo varmere er det. Jeg er en skikkelig frossenpinn. Ellers er det veldig praktisk å ha med et Bamseunderlag, det sitter og ligger jeg på ved bålet, og inni teltet blir det et varmt "gulv" å sitte på. 

Anonymkode: 4aa78...e73

Jeg istemmer dette innlegget. 

Kulda slår gjennom bakken og gjennom det oppblåsbare underlaget ditt - det har derfor liten funksjon å ha et pledd over det oppblåsbare underlaget ditt uten å ha skumunderlag under det oppblåsbare underlaget ditt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...