Gå til innhold

Til dere som er vegetarianere eller innenfor det "spektrumet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Disclaimer, dette er ingen form for hetsing :P

Å være vegetarianer har blitt mye mer utbredt de siste årene og jeg møter stadig på flere som kaller seg selv vegetarianer eller veganer, men det jeg stusser på er at enkelte likevel spiser kjøtt iblant, spiser vilt, spiser fisk eller kylling, pinnekjøtt på julaften, mat som inneholder gelatin, og masse mer. 
Jeg stiller normalt oppfølgingsspørsmål fordi jeg synes at det virker rart og litt "feil", selvsagt er det jo veldig veldig bra det de driver med, men blir liksom litt kluss med definisjoner. Får mange krasse svar på disse spørsmålene som f.eks. "er det så nøye da?". Kan nevnes at jeg er ung student i Oslo så miljøet jeg kommer borti kan muligens ha noe å si.

Hva synes dere om dette? Spiser dere kjøtt selv iblant og/eller "jukser" dere? 

Anonymkode: 4dcb3...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange mennesker ønsker å gradvis gjøre verden bedre. De tar ikke feil når de reduserer kjøttforbruk og kjøper kjøtt fra bedre kilder. Det viktigste er ønsket om og forsøket på å gjøre verden bedre. Intet enkeltindivid kan endre verden, det eneste man kan gjøre er å forsøke ta valg som er bra for verden. Forhåpentligvis vil man bli gradvis bedre om man merker en etterspørsel i produkter som verner fattige arbeidere og dyr

Ikke forvent at vegetarianere og veganere skal være perfekte. De ønsker en bedre verden og tar gradvise steg for å komme dit. Med mindre man gjør en enorm innsats selv for å bedre verden har man ingenting å si

Anonymkode: 8ace2...cba

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser man litt kjøtt så er man verken vegetarianer eller veganer.Jeg er veganer og nei jeg jukser aldri.Og veganisme handler om mere enn kosthold.Det er en livsstil

Anonymkode: f580b...a13

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider