Gå til innhold

Blogger ba om gratis opphold på hotell.....kongesvar


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, marion skrev:

Uansett så er det bimbobloggeren som ler sist og best her. Som det står i artikkelen fikk hun nå omtale i 114 artikler i 20 ulike land, med potensielt 430 mill mennesker pga denne saken.

Skulle ikke forundre meg om en hotelldirektør fra en resort i Maldivene nå vil tilby henne 14 dagers gratis opphold.. 

Hun ler kanskje sist, men ikke best. Fremstår nok for de fleste oppegående mennesker som en bortskjemt drittunge med hue i rævva

Endret av elisaday
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Max Potente
4 minutter siden, madsegen said:

Ikke sant, hun vant pr krigen :)

Det er sikkert noen tusen av de menneskene hun treffer på, kjente som ukjente, som misliker henne sterkt, dypt og inderlig også etter dette. 

For min del hjelper det lite med evt. 14 dager sponset i Maldivene om jeg må se meg over skulderen i årevis fremover, men det er klart; folk er forskjellige. :ninja:

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, marion skrev:

Uansett så er det bimbobloggeren som ler sist og best her. Som det står i artikkelen fikk hun nå omtale i 114 artikler i 20 ulike land, med potensielt 430 mill mennesker pga denne saken.

Skulle ikke forundre meg om en hotelldirektør fra en resort i Maldivene nå vil tilby henne 14 dagers gratis opphold.. 

Er all pr god pr? Er mest mulig klikk et mål i seg selv, eller alle tings mål?

Noen må snart stoppe og si at verden er gal. Noen må slutte å få gratis produkter og hotellopphold som de bruker til å kjøpe flere følgere på Instagram slik at de kan få enda flere og dyrere ting, og enda mer ekstravagante ferieopphold gratis, mot at de umerket reklamerer for disse for spøkelsesfølgerne sine. 

Ja til substans.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aricia skrev:

Er all pr god pr? Er mest mulig klikk et mål i seg selv, eller alle tings mål?

Noen må snart stoppe og si at verden er gal. Noen må slutte å få gratis produkter og hotellopphold som de bruker til å kjøpe flere følgere på Instagram slik at de kan få enda flere og dyrere ting, og enda mer ekstravagante ferieopphold gratis, mot at de umerket reklamerer for disse for spøkelsesfølgerne sine. 

Ja til substans.

Vel. Det er jo tydeligvis det som funker. Jo mere klikk jo mere penger i kassa. Hva du og noen andre mener om dette tror jeg ikke disse bloggerne bryr seg om. Så lenge de kan le hele veien til banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aricia said:

Er all pr god pr? Er mest mulig klikk et mål i seg selv, eller alle tings mål?

Noen må snart stoppe og si at verden er gal. Noen må slutte å få gratis produkter og hotellopphold som de bruker til å kjøpe flere følgere på Instagram slik at de kan få enda flere og dyrere ting, og enda mer ekstravagante ferieopphold gratis, mot at de umerket reklamerer for disse for spøkelsesfølgerne sine. 

Ja til substans.

Si det til alle Hollywood kjendisene du.. Som spiser gratis på resturanter, bor gratis på hoteller, feier bursdagene sine på klubbene i La og sikker andre steder i verden gratis, eller alle skoene, veskene og klærene de for gratis av produsentene for å reklamere,.

Endret av indianerpila
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Zoey said:

White Moose Café er kjent for dette. En blogger lever og jobber på internet. At hun ikke har hørt om disse folka og hvordan de turer frem i SoMe, tilsynelatende mye for "lol's" så har hun ikke fulgt med. 

Er bare et par år siden stedet og deres poster gikk virale pga at de bannet veganere fra restauranten sin. Mye i samme stil som de nå banner bloggere, og sikkert utløst av noen som ba om vegansk vann eller noe. Jeg husker ikke. 

Uansett, litt nettvett er greit. Å kontakte disse folka er som å legge brudebildet sitt på reddit og be om hjelp til retusjering. Om du blir overasket over at brud og brudgom bytter hode, blir til hunder, bakgrunnen står i flammer og noen har en penis i munnen, så har du ikke fulgt med i timen. 

Hotellet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, indianerpila skrev:

Si det til alle Hollywood kjendisene du.. Som spiser gratis på resturanter, bor gratis på hoteller, feier bursdagene sine på klubbene i La og sikker andre steder i verden gratis, eller alle skoene, veskene og klærene de for gratis av produsentene for å reklamere,.

Jeg sier det til verden for øvrig, og er godt fornøyd med det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, indianerpila said:

Si det til alle Hollywood kjendisene du.. Som spiser gratis på resturanter, bor gratis på hoteller, feier bursdagene sine på klubbene i La og sikker andre steder i verden gratis, eller alle skoene, veskene og klærene de for gratis av produsentene for å reklamere,.

Gratis biler til og med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente
1 minutt siden, trinelise50 said:

Gratis biler til og med.

Om integriteten, troverdigheten og sjela er verdt en ny Jeep så er det dem vel unt.

Takk @Aricia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PR eller ikke.. Jeg er glad dette endelig kommer frem i avisene om hvor falskt det egentlig er når bloggere driver omtale om gratis sponsede produkter/ reiser. I tiggebrevet til denne bloggeren skriver hun jo rett ut at hun skal skrive positiv omtale imot gratis opphold. Dette uten å ha erfaring om hotellet. Det betyr jo at uansett om hotellet var skittent, betjeningen uhøflige og maten elendig hadde hun på forhånd bundet seg til å lure leserne til å tro at dette var et fantastisk bra hotell. Håper norske hotellkjeder følger etter. Jeg reiser mye i min jobb og booker glatt et hotell som slår ned på denne ukulturen.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, indianerpila skrev:

Hotellet?

Jeg forstår ikke? Ja, hotellet. Som også har en restaurant? Eller misforstår jeg deg nå?  Og som man ville fått opp diverse saker og morsomme og urealistiske anmeldelser på om man søker litt før man sendte dem mail. 

Jeg sier ikke at det er allmennkunnskap, men at en blogger som ønsker spons burde bruke mer enn fem minutter på å sjekke hvem hun ber om spons fra. Om hun gjorde og likevel sendte denne eposten da.. Vel, fikk hun det trolig som hun ønsket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zoey said:

Jeg forstår ikke? Ja, hotellet. Som også har en restaurant? Eller misforstår jeg deg nå?  Og som man ville fått opp diverse saker og morsomme og urealistiske anmeldelser på om man søker litt før man sendte dem mail. 

Jeg sier ikke at det er allmennkunnskap, men at en blogger som ønsker spons burde bruke mer enn fem minutter på å sjekke hvem hun ber om spons fra. Om hun gjorde og likevel sendte denne eposten da.. Vel, fikk hun det trolig som hun ønsket. 

Jeg synes du skrev litt rotete, og ville bekrefte at du snakket om hotellet, selvom jeg antok at du gjorde det.

Er det flere som ønsker å bo der nå?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, indianerpila skrev:

Jeg synes du skrev litt rotete, og ville bekrefte at du snakket om hotellet, selvom jeg antok at du gjorde det.

Er det flere som ønsker å bo der nå?

 

 

Jeg skrev navnet deres og hotellet heter "café" i navnet. Litt forvirrende :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Max Potente skrev:

Om integriteten, troverdigheten og sjela er verdt en ny Jeep så er det dem vel unt.

Takk @Aricia

Ja, Charlie Sheen har mye integritet du..

Bare for nevne en.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Aricia skrev:

Er all pr god pr? Er mest mulig klikk et mål i seg selv, eller alle tings mål?

Noen må snart stoppe og si at verden er gal. Noen må slutte å få gratis produkter og hotellopphold som de bruker til å kjøpe flere følgere på Instagram slik at de kan få enda flere og dyrere ting, og enda mer ekstravagante ferieopphold gratis, mot at de umerket reklamerer for disse for spøkelsesfølgerne sine. 

Ja til substans.

Bingo!

Er så enig i hva du skriver. Syntes folk også burde tenke over hvorfor skal nødvendigvis hotelleieren gi en 22 åring et gratis opphold på hotell mot reklame? For alt man vet kan han ha siktet seg inn på et helt annet marked enn det han kan nå  ut til ved omtale på denne bloggen. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
32 minutter siden, Max Potente skrev:

Det å love god omtale mot gratis opphold undergraver jo hele poenget med slike omtaler eller anmeldelser.

...klipp...

Det er jo et kjempegodt poeng. Bloggeren lovte som motytelse for gratis opphold å anbefale hotellet til andre, helt uten forbehold og uten å ha bodd der. Det er uærlig og skikkelig ufint. Sett i et forbrukerperspektiv er det bra at hotelldirektøren ikke ønsker å opptre med den slags forretningsmetoder.

I og med at bloggere har stor tillit blant leserne og oppfattes som mer personlige og mer troverdige enn tradisjonell reklame (som de fleste tar med en større klype salt og skepsis) er det ekstra betenkelig at de opererer på denne måten. 

Jeg skjønner virkelig ikke at noen forsvarer den slags uærlighet, og mener det er på tide at folk flest får opp øynene for hvordan mange kommersielle bloggere driver business. De gjør det kun for å få fordeler selv.

Endret av Anna Nas
Fjernet en setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Anna Nas said:

Det er jo et kjempegodt poeng. Bloggeren lovte som motytelse for gratis opphold å anbefale hotellet til andre, helt uten forbehold og uten å ha bodd der. Det er uærlig og skikkelig ufint. Sett i et forbrukerperspektiv er det bra at hotelldirektøren ikke ønsker å opptre med den slags forretningsmetoder.

I og med at bloggere har stor tillit blant leserne og oppfattes som mer personlige og mer troverdige enn tradisjonell reklame (som de fleste tar med en større klype salt og skepsis) er det ekstra betenkelig at de opererer på denne måten. Hva om hotellet viste seg å være helt elendig? Hun har jo avtalt å anbefale det uansett.

Jeg skjønner virkelig ikke at noen forsvarer den slags uærlighet, og mener det er på tide at folk flest får opp øynene for hvordan mange kommersielle bloggere driver business. De gjør det kun for å få fordeler selv.

Men det er da vel ikke bare bloggere som gjør dette, alle kjendiser gjør dette, på blogg, på insta, facebook, twitter you name it.

 

Så da får vi diskutere helheten enn å innbille oss at det er kun bloggere som gjør dette her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, indianerpila skrev:

Men det er da vel ikke bare bloggere som gjør dette, alle kjendiser gjør dette, på blogg, på insta, facebook, twitter you name it.

 

Så da får vi diskutere helheten enn å innbille oss at det er kun bloggere som gjør dette her.

Enig, de aller fleste tar vel det som blir reklamert for med en klyppe salt om det Julia Roberts eller Sophie Ellise som gjør det.

Samme med rekame i tvserier, filmer og reality show. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, KikiEco said:

Syntes folk også burde tenke over hvorfor skal nødvendigvis hotelleieren gi en 22 åring et gratis opphold på hotell mot reklame? For alt man vet kan han ha siktet seg inn på et helt annet marked enn det han kan nå  ut til ved omtale på denne bloggen.

Men nå har jo hotellet nådd ut til det markedet det sikter seg inn på, via omtale i diverse presumptivt seriøse aviser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
11 minutter siden, indianerpila skrev:

Men det er da vel ikke bare bloggere som gjør dette, alle kjendiser gjør dette, på blogg, på insta, facebook, twitter you name it.

Så da får vi diskutere helheten enn å innbille oss at det er kun bloggere som gjør dette her.

I denne tråden diskuterer vi den konkrete saken som trådstarter inviterte til ved å legge ut lenke fra en nyhetssak, og det er helt legitimt selv om du mener at alle kjendiser lurer og lyver for å få økonomiske fordeler av det. Jeg har ikke kunnskap nok til å uttale meg genrelt om kjendisers forretningsmoral, og synes heller ikke det er holdbart som forsvar for bloggeren som denne tråden gjelder.

Det er bra for forbrukere at denne hotelldirektøren satte foten ned, uansett hva kjendiser driver med. Jeg heier på forbrukerne, og tenker at bloggere og kjendiser og samarbeidspartnerne får tåle kritikk for eventuelt uhederlige forretningsmetoder. De får heller skjerpe seg, så unngår de kritikk.

Endret av Anna Nas
Rettet en skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...