Gå til innhold

Blogger ba om gratis opphold på hotell.....kongesvar


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg har lest svaret, og jeg synes ikke det var bra i det hele tatt. Poenget er jo at bloggeren mente hotelleieren skulle ta kostnaden, mot at hun ga hotellet reklame. Reklame i tradisjonelle medier koster penger, mye penger. Har du noen begreper om hva en helsides annonse i papir-Aftenposten koster? Det er VELDIG mye mer enn prisen for et hotellopphold en helg for to personer.

En annen sak er jo om bloggeren har så mange følgere i målgruppen for hotellet at reklamen er verdt noe. Om hotelleieren mente den ikke var det, kunne han rett og slett ha svart nei. I stedet gikk han ut i SoMe, og det er derfor jeg aner ugler i mosen.

Hotelleieren anonymiserte bloggeren. Det var bloggeren selv som valgte å tilkjennegi seg, og som @Anna Nas skriver så var det trolig for å sette i gang en hevnaksjon fordi hun ikke fikk det som hun ville. Jeg forstår godt at seriøse bedrifter får avsmak av disse plastikksnuppene som forventer alt gratis, bare fordi de mangler alt av sperrer hva angår sitt eget privatliv.

Ja, det koster å reklamere i tradisjonelle medier, men det er det vel verdt fremfor å forbindes med disse overfladiske rosabloggerne. Som andre nevner ovenfor; når en blogger med anstrengt forhold til mat plutselig reklamerer for Freia så er det ikke mye troverdig. 

Endret av Ultiva
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Ultiva said:

Hotelleieren anonymiserte bloggeren. Det var bloggeren selv som valgte å tilkjennegi seg, og som @Anna Nas skriver så var det trolig for å sette i gang en hevnaksjon fordi hun ikke fikk det som hun ville. Jeg forstår godt at seriøse bedrifter får avsmak av disse plastikksnuppene som forventer alt gratis, bare fordi de mangler alt av sperrer hva angår privatliv.

Ja, det koster å reklamere i tradisjonelle medier, men det er det vel verdt fremfor å forbindes med disse overfladiske rosabloggerne. Som andre nevner ovenfor; når en blogger med anstrengt forhold til mat plutselig reklamerer for Freia så er det ikke mye troverdig. 

Hevnakjson faktisk, hva var det eieren gjorde da?

Nå han la ut eposten hennes på siden til hotelet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aricia said:

Ja.

Det står at hun vant pr krigen.

Takket være han er hun nå verden kjent.

Endret av indianerpila
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, indianerpila skrev:

Det står at hun vant pr krigen.

Les innlegget mitt du, der står det jeg har å si om dette. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Max Potente

Det å love god omtale mot gratis opphold undergraver jo hele poenget med slike omtaler eller anmeldelser. Fotballfrua sendte jo også rundt sin prisliste (https://journalisten.no/story/63184), og som det står så er slik reklame i strid med markedsføringsloven. Om det er det i Irland vet jeg ikke, men vitsen med en anmeldelse er jo at den skal være uhildet og sannferdig, hvis ikke er det jo bare ren reklame og må selvsagt merkes som det.

Bloggere som holder på slik har grunnlagt hele "gründervirksomheten" sin på en totalt uetisk måte, og derfor er det godt å se at noen setter foten ned og sier nei. De andre ugunstige effektene slike blogger har på samfunnet kommer i tillegg, så summa summarum så synes jeg heller de burde ha blitt pålagt en månedlig bot for å publisere tullet sitt. Grr. 

Lagt til: Å reagere på den måten når noen ikke gidder å sponse deg blir som som de tiggerne som roper noe dritt til deg om du går forbi uten å gi noe. Det blir for dumt!

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Stupine skrev:

Jeg også NÅR jeg reiser til Dublin. :) Kjekt med hotell tips til Dublin tur.

 

Akkurat som den dama hadde tatt et enkelt "nei" for et "NEI". Hadde blitt baluba uansett. :)

 

Men man får bli enige om å være uenige!! :-)

Hva vet du om det?

Uansett det for vi aldri vite. Når det var han som lagte et baluba over at hun spurte om en jobb.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, indianerpila skrev:

Hevnakjson faktisk, hva var det eieren gjorde da?

Nå han la ut eposten hennes på siden til hotelet?

Han anonymiserte mailen. Vet du hva det vil si å anonymisere? Det betyr at ingen ante hvilken blogger det var snakk om. Men her så nok en pr-kåt diva sin sjanse til å få enda mer oppmerksomhet. Det er jo tross alt det hun lever av.

1 time siden, indianerpila skrev:

Det står at hun vant pr krigen.

Takket være han er hun nå verden kjent.

Jepp. Hun er kjent for å tigge om gratis hotellrom og for å storfurte når hun ikke får det som hun vil. Foreldrene hennes er sikkert kjempestolte.

Endret av Ultiva
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, madsegen skrev:

Hva vet du om det?

Uansett det for vi aldri vite. Når det var han som lagte et baluba over at hun spurte om en jobb.

Var sikkert ikke den først ubrukelige bimboen som spurte. Var sikkert lei.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse navlebeskuende og selvopptatte bloggerne forventer å bli behandlet som kongelige bare fordi de har så og så mange følgere på offentlige kanaler. De tjener godt nok til å betale for hotellopphold selv. Den tiggingen mange av de holder på med er bare dritflau å vær vitne til. Hvem tror de egentlig de er? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ultiva skrev:

Han anonymiserte mailen. Vet du hva det vil si å anonymisere? Det betyr at ingen ante hvilken blogger det var snakk om. Men her så nok en pr-kåt diva sin sjanse til å få enda mer oppmerksomhet. Det er jo tross alt det hun lever av.

Jepp. Hun er kjent for å tigge om gratis hotellrom og for å storfurte når hun ikke får det som hun vil. 

Tigge? Hun spurte om en jobb. Hva er formålet til eier, når han legger ut en faktura, med overskriften "denne regningen skal jeg sende til en vis blogger"?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er det bimbobloggeren som ler sist og best her. Som det står i artikkelen fikk hun nå omtale i 114 artikler i 20 ulike land, med potensielt 430 mill mennesker pga denne saken.

Skulle ikke forundre meg om en hotelldirektør fra en resort i Maldivene nå vil tilby henne 14 dagers gratis opphold.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Ultiva skrev:

Han anonymiserte mailen. Vet du hva det vil si å anonymisere? Det betyr at ingen ante hvilken blogger det var snakk om. Men her så nok en pr-kåt diva sin sjanse til å få enda mer oppmerksomhet. Det er jo tross alt det hun lever av.

Jepp. Hun er kjent for å tigge om gratis hotellrom og for å storfurte når hun ikke får det som hun vil. 

Det vil jeg ha bevis på, flere bevis på, jeg kommer ikke til å tro på deg, bare fordi du sier det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en frekk kjerring som spør om hun kan få bo gratis!! 🙈🙈 Hvorfor skal bloggere få alt sponset egentlig? Hun får vær så god betale som alle andre må. Makan. Er så drittlei arrogante og egoe bloggere. Konge svar forresten! 👏

Endret av LeilaS
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, marion skrev:

Uansett så er det bimbobloggeren som ler sist og best her. Som det står i artikkelen fikk hun nå omtale i 114 artikler i 20 ulike land, med potensielt 430 mill mennesker pga denne saken.

Skulle ikke forundre meg om en hotelldirektør fra en resort i Maldivene nå vil tilby henne 14 dagers gratis opphold.. 

Ikke sant, hun vant pr krigen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

White Moose Café er kjent for dette. En blogger lever og jobber på internet. At hun ikke har hørt om disse folka og hvordan de turer frem i SoMe, tilsynelatende mye for "lol's" så har hun ikke fulgt med. 

Er bare et par år siden stedet og deres poster gikk virale pga at de bannet veganere fra restauranten sin. Mye i samme stil som de nå banner bloggere, og sikkert utløst av noen som ba om vegansk vann eller noe. Jeg husker ikke. 

Uansett, litt nettvett er greit. Å kontakte disse folka er som å legge brudebildet sitt på reddit og be om hjelp til retusjering. Om du blir overasket over at brud og brudgom bytter hode, blir til hunder, bakgrunnen står i flammer og noen har en penis i munnen, så har du ikke fulgt med i timen. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, marion said:

Uansett så er det bimbobloggeren som ler sist og best her. Som det står i artikkelen fikk hun nå omtale i 114 artikler i 20 ulike land, med potensielt 430 mill mennesker pga denne saken.

Skulle ikke forundre meg om en hotelldirektør fra en resort i Maldivene nå vil tilby henne 14 dagers gratis opphold.. 

All PR er god PR ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ms. Daisy skrev:

Om jeg drar til Dublin igjen så vet jeg hvilket hotell jeg skal bo på ihvertfall :laugh: White Moose it is.

Yes! 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
47 minutter siden, T-Rex said:

Jeg gjetter på avtalt spill. Begge parter tjener på dette, i form av en vanvittig PR.

Helt enig. Var det tilfeldig at de snek inn "Valentines day" f.eks. i all medieomtalen, noen uker før? Nå sitter alle å google hotellet og Dublin og lurer på om man skal ta med kjæresten dit neste måned. Var det tilfeldig at hotellet ikke bare gjorde ett men tre (ellere flere?) medietiltak relatert til historien? Hotellet har også overraskende positiv omtale på internett på sider der man kan anmelde uten å verifisere at man har bodd der, men overraskende negative omtaler på sider der man må ha en faktisk bestilling å vise til før man kan legge igjen en omtale (noe som kan indikere at det ikke er første gang hotellet har brukt internett på en kreativ måte). Jeg har aldri hørt om hverken hotellet eller bloggeren, men nå har jeg på noen få minutter hørt om begge. Bare de mest naive menneskene vil tro at dette ikke er et gedigent, gjensidig PR-stunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...