Gå til innhold

Blogger ba om gratis opphold på hotell.....kongesvar


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Stupine said:

Hehe. Noen måtte komme med den teorien, men det vet vi IKKE! (Har du i det hele tatt lest svaret som hotellet ga??)

Uansett, så var det et godt svar med veldig gode grunner for ikke å gi noen gratis opphold! Om flere bedrifter følger etter så er det flott!

Jeg har lest svaret, og jeg synes ikke det var bra i det hele tatt. Poenget er jo at bloggeren mente hotelleieren skulle ta kostnaden, mot at hun ga hotellet reklame. Reklame i tradisjonelle medier koster penger, mye penger. Har du noen begreper om hva en helsides annonse i papir-Aftenposten koster? Det er VELDIG mye mer enn prisen for et hotellopphold en helg for to personer.

En annen sak er jo om bloggeren har så mange følgere i målgruppen for hotellet at reklamen er verdt noe. Om hotelleieren mente den ikke var det, kunne han rett og slett ha svart nei. I stedet gikk han ut i SoMe, og det er derfor jeg aner ugler i mosen.

Endret av T-Rex
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, T-Rex said:

Jeg gjetter på avtalt spill. Begge parter tjener på dette, i form av en vanvittig PR.

Ja, kanskje, Hotell eieren høres ut som en barnslig idiot.

Henge ut noen bare pga dette? Serr?

Jeg er helt enig at med blogger at dette var ondsinnet og unødvendig.

 

Endret av indianerpila
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

Nå har jeg sett på tre-fire av videoene hennes, og mitt råd til henne er klart. Skaff deg sponsorer innen mote og interiør. Du er ikke Guds gave til næringslivet, så hold deg til halvseriøse firmaer. Seriøse firmaer vil ikke ta i deg med ildtang en gang, så patetisk er du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
1 minutt siden, indianerpila skrev:

Ja, kanskje, Hotell eieren høres ut som en barnslig idiot.

Henge ut noen bare pga dette? Serr?

Faktisk så hang han ingen ut med navn - bloggeren selv valgte å lage en hel video om dette og avslørte seg selv.......
Liker at de har sagt at bloggere ikke er velkomne på hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ms. Daisy said:

Faktisk så hang han ingen ut med navn - bloggeren selv valgte å lage en hel video om dette og avslørte seg selv.......
Liker at de har sagt at bloggere ikke er velkomne på hotellet.

Jeg synes fortsatt han oppfører seg barnslig.

Dette er jobben hennes og han og henne hadde tjent på det hun foreslå. Hvorfor tror du folk betaler for reklame på tven eller her på kg for nevne et ekspempel.

Jeg lener mot avtalt spill jeg å.

Endret av indianerpila
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, indianerpila skrev:

Ja, kanskje, Hotell eieren høres ut som en barnslig idiot.

Henge ut noen bare pga dette? Serr?

Han hengte henne ikke ut, han la ut korrespondansen fra henne sladdet. Det var den «krenka» bloggeren som selv gikk ut med navnet sitt, for hun syns det var så vondt at han la mailen fra henne ut på hotellets Facebookside. Det gjorde han helt riktig. Og igjen, han hadde sladdet hvor forespørselen kom fra. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg har lest svaret, og jeg synes ikke det var bra i det hele tatt. Poenget er jo at bloggeren mente hotelleieren skulle ta kostnaden, mot at hun ga hotellet reklame. Reklame i tradisjonelle medier koster penger, mye penger. Har du noen begreper om hva en helsides annonse i papir-Aftenposten koster? Det er VELDIG mye mer en prisen for et hotellopphold en helg for to personer.

En annen sak er jo om bloggeren har så mange følgere i målgruppen for hotellet at reklamen er verdt noe.

Selvfølgelig koster reklame MYE penger! Tenker at det er FLERE grunner for avslaget enn det som er oppgitt! Mange grunner for at man BURDE vurdere hvem som eventuelt skal reklamere for seg. Uansett syns jeg svaret var godt!! :-)

Endret av Stupine
Skrivefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Viking-girl said:

Han hengte henne ikke ut, han la ut korrespondansen fra henne sladdet. Det var den «krenka» bloggeren som selv gikk ut med navnet sitt, for hun syns det var så vondt at han la mailen fra henne ut på hotellets Facebookside. Det gjorde han helt riktig. Og igjen, han hadde sladdet hvor forespørselen kom fra. 

Uenig, hun spurte om en jobb, er hun kjent nok så blir reklamen for hotellet mer enn nok å betale de ansatte-

jeg synes det der var utrolig teit oppførsel fra eier, og jeg tror kanskje det er enten avtakt spill, eller så bruker begge dette for å lage bles rundt seg selv, og det er greit nok.

Jeg blogger ikke selv, men jeg skjønner at bloggerene legger mye tid og arbeid inn bloggen, og ser ingeting feil med at de skal tjene på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg har lest svaret, og jeg synes ikke det var bra i det hele tatt. Poenget er jo at bloggeren mente hotelleieren skulle ta kostnaden, mot at hun ga hotellet reklame. Reklame i tradisjonelle medier koster penger, mye penger. Har du noen begreper om hva en helsides annonse i papir-Aftenposten koster? Det er VELDIG mye mer enn prisen for et hotellopphold en helg for to personer.

En annen sak er jo om bloggeren har så mange følgere i målgruppen for hotellet at reklamen er verdt noe. Om hotelleieren mente den ikke var det, kunne han rett og slett ha svart nei. I stedet gikk han ut i SoMe, og det er derfor jeg aner ugler i mosen.

Enig. Hun spurte om en jobb.

Endret av madsegen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

Skulle en rosadagbokskriver reklamert for et hotell, jeg vanligvis bor på, så hadde det vært slutt for min del. De er ikke troverdig. At de reklamerer for noe de har tatt seg betalt for, skryte uhemmet pga penger?

Ser ofte skjult " tigging" hos rosadagbokskrivere. Navngir hotell, restaranter uten at det er reklame.  Spørsmål om hvor får jeg kjøpr ditt eller datt. Det er et enkelt søk på nett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
1 minutt siden, indianerpila skrev:

Uenig, hun spurte om en jobb, er hun kjent nok så blir reklamen for hotellet mer enn nok å betale de ansatte-

jeg synes det der var utrolig teit oppførsel fra eier, og jeg tror kanskje det er enten avtakt spill, eller så bruker begge dette for å lage bles rundt seg selv, og det er greit nok.

Jeg blogger ikke selv, men jeg skjønner at bloggerene legger mye tid og arbeid inn bloggen, og ser ingeting feil med at de skal tjene på det.

Hotelldirektøren og hans ansatte legger nok også mye arbeid i jobben sin, og han er i sin fulle rett til å avvise forslaget til 22-åringen. Det spesielle her er at hotelldirektøren ikke avslørte identiteten hennes, men at hun gjorde det selv, bare så hun fikk hengt ham ut som mobber på Youtube. Det minner sterkt om en hevnaksjon fordi hun ikke fikk gratisopphold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Det hotellet skal jeg besøke :ninuskapus:

Jeg også NÅR jeg reiser til Dublin. :) Kjekt med hotell tips til Dublin tur.

 

2 minutter siden, madsegen skrev:

Enig.

Akkurat som den dama hadde tatt et enkelt "nei" for et "NEI". Hadde blitt baluba uansett. :)

 

Men man får bli enige om å være uenige!! :-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Stupine skrev:

Jeg også NÅR jeg reiser til Dublin. :) Kjekt med hotell tips til Dublin tur.

 

Akkurat som den dama hadde tatt et enkelt "nei" for et "NEI". Hadde blitt baluba uansett. :)

 

Men man får bli enige om å være uenige!! :-)

Alt for leserne vet du 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
10 minutter siden, indianerpila skrev:

Uenig, hun spurte om en jobb, er hun kjent nok så blir reklamen for hotellet mer enn nok å betale de ansatte-

jeg synes det der var utrolig teit oppførsel fra eier, og jeg tror kanskje det er enten avtakt spill, eller så bruker begge dette for å lage bles rundt seg selv, og det er greit nok.

Jeg blogger ikke selv, men jeg skjønner at bloggerene legger mye tid og arbeid inn bloggen, og ser ingeting feil med at de skal tjene på det.

Hvordan klarer du å vri det til at hun bad om jobb? Hun bad om gratis opphold - jeg mener personlig at det ikke tar allverdens tid å lage en liten snutt. De fleste av oss tar bilder når vi er på ferie - er det så himla vanskelig det da? Sorry, men jeg digger eieren og håper jo at det ikke er avtalt spill da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Aricia said:

Hotelleieren skrev nok ikke dette svaret uten en forhistorie.

Om små og mellomstore steder stadig mottar slike forespørsler fra bimbobloggere som foreventer gratisopphold og oppvartning mot omtale i en blogg som fronter verdier de færreste fornuftige voksne mennesker vil assosieres med, hva har de å tjene?

Det er ikke slik at all reklame er god reklame. Når man ser hvordan hotelleieren argumenterer og ordlegger seg, er det grunn til å tro at han ikke under noen omstendighet ønsker å assosiere virksomheten sin med en blogg av typen det er snakk om her. Man lurer jo noen ganger på om de som annonserer hos bloggere er helt sveiseblinde, feks når de lar lavkarbofantaster med en yoghurtnøtt til kos etter en mils løping på tredemølle reklamere for melkesjokoladehus fra Freia. Greit å se at noen bedriftseiere gjør hjemmeleksen sin, beskytter merkevaren og omdømmet sitt, og ikke lar seg dupere av innbilte divaer uten skamvett.

Åja, så det  han gjorde var god pr, selvom bloggeren vant pr krigen?

Endret av indianerpila
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, indianerpila skrev:

Åja, så det  han gjorde var god pr, selvom bloggeren vant pr krigen?

?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ms. Daisy said:

Hvordan klarer du å vri det til at hun bad om jobb? Hun bad om gratis opphold - jeg mener personlig at det ikke tar allverdens tid å lage en liten snutt. De fleste av oss tar bilder når vi er på ferie - er det så himla vanskelig det da? Sorry, men jeg digger eieren og håper jo at det ikke er avtalt spill da.

Istendenfor å spørre om betaling i penger, spurte hun om betaling ved å bo der for jobben,

Men hey kanskje man skal gjøre det vanskelig, få betalt også bruke det til å betale rommet, har det gått mer riktig for seg da eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...