Gå til innhold

Blogger ba om gratis opphold på hotell.....kongesvar


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, Asti skrev:

Veldig oppmuntrende lesning! :tommelsmil:

Likte særlig disse to avsnittene, som motsier mye av det som har blitt hevdet her i tråden av forsvarerne av bloggerens markedsføringsframstøt:

Sitat

- Vi har aldri jobbet på den måten, og jeg tror ikke på det. I stedet tror jeg på å skape en god opplevelse for kundene våre, slik at de kommer tilbake. Det er så mye støy i markedet nå, og vanskelig for kundene å vite hva de skal tro på.

Fordi antall forespørsler om gratis hotellopphold øker, tror Løining at bransjen må være tydelige på hvordan man skal jobbe med dette videre.

- Vi har opplevd at de som har tatt kontakt med oss har blitt sure når vi sier nei til gratis opphold. «Vet du ikke hvem jeg er?» kan noen si. Veldig mange har liksom blitt sin egen anmelder og ønsker å leve av det. Men dette har The Thief vært tydelig på hele veien: Vi tror på troverdig markedsføring, ikke kjøpt og betalt reklame, avslutter Løining.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Thief har forstått et enkelt prinsipp, å knyte til seg personer som samsvarer med det imaget de vil formidler. Og the Thief vil IKKE assosiere seg med råååsabloggere, og det er bra de holder seg ved dette standpunktet.

Flere firmaer burde se over denne detaljen, før de mister alt for mange kunder.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

The Thief har forstått et enkelt prinsipp, å knyte til seg personer som samsvarer med det imaget de vil formidler. Og the Thief vil IKKE assosiere seg med råååsabloggere, og det er bra de holder seg ved dette standpunktet.

Flere firmaer burde se over denne detaljen, før de mister alt for mange kunder.

Så rart. De holder eventer for bloggere med jevne mellomrom, så det at de ikke vil assosieres med bloggere er ikke heeelt sant. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Purple Basil skrev:

Så rart. De holder eventer for bloggere med jevne mellomrom, så det at de ikke vil assosieres med bloggere er ikke heeelt sant. 

Vel, det stå jo fritt for de fleste å leie lokaler de fleste steder. Ikke det samme som at The Thief står for festen.

Dessuten litt forskjell på ett event, og gi random blogger gratis opphold på hotellet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men har de jo bestemt å banne alle som har en blogg på hotelet, eller egentlig så tror jeg ikke på det.

 Dette er er en jævla stor publikasjon stunt fra eier, og han bryr seg ikke over hvilken lik han må gå over..

Endret av indianerpila
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BlendaSensitive skrev:

Vel, det stå jo fritt for de fleste å leie lokaler de fleste steder. Ikke det samme som at The Thief står for festen.

Dessuten litt forskjell på ett event, og gi random blogger gratis opphold på hotellet.

Eventer gir en del gratisting til bloggere og, just saying. Mat og alkohol inngår som regel i den pakken også. Men det er ikke helt det samme som overnatting, det har du rett i. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Purple Basil skrev:

Eventer gir en del gratisting til bloggere og, just saying. Mat og alkohol inngår som regel i den pakken også. Men det er ikke helt det samme som overnatting, det har du rett i. 

Vi vet jo ikke hvordan eventet arrangeres, om ikke du gjør det?

Veldig vanlig er jo at flere sponsorer er inne, ulike aktører som sponser mat, drikke, goodiebag og hva det nå er. Men meget sjeldent (om aldri?) at ett hotell står for allt! Blir en dyr affære det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Vi vet jo ikke hvordan eventet arrangeres, om ikke du gjør det?

Veldig vanlig er jo at flere sponsorer er inne, ulike aktører som sponser mat, drikke, goodiebag og hva det nå er. Men meget sjeldent (om aldri?) at ett hotell står for allt! Blir en dyr affære det.

Jeg bare sier at dette hotellet ikke tar så mye avstand til bloggere som folk her skrev, og jeg har mine grunner til å skrive det :) Legger til: min erfaring er at dette hotellet ikke har noe imot bloggere, de har delt ut ting gratis før. Så kan de som leser tråden selv se hva de vil tro på.

Endret av Purple Basil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Vi vet jo ikke hvordan eventet arrangeres, om ikke du gjør det?

Veldig vanlig er jo at flere sponsorer er inne, ulike aktører som sponser mat, drikke, goodiebag og hva det nå er. Men meget sjeldent (om aldri?) at ett hotell står for allt! Blir en dyr affære det.

Har du i det hele tatt undersøkt eier og hotellet, for noen år siden lagte han et helvete styr over noen veganerere og fikk en del oppmerksomhet rundt dette, og da også gav han beskjed om at veganere ikke var velkommene, den dag i dag er veganere velkommene. 

Edit: han har skrevet en post som sier at alle som har en blogg er ikke velkommen på hotellet.

Endret av madsegen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Purple Basil skrev:

Jeg bare sier at dette hotellet ikke tar så mye avstand til bloggere som folk her skrev, og jeg har mine grunner til å skrive det :) Legger til: min erfaring er at dette hotellet ikke har noe imot bloggere, de har delt ut ting gratis før. Så kan de som leser tråden selv se hva de vil tro på.

 

43 minutter siden, madsegen skrev:

Har du i det hele tatt undersøkt eier og hotellet, for noen år siden lagte han et helvete styr over noen veganerere og fikk en del oppmerksomhet rundt dette, og da også gav han beskjed om at veganere ikke var velkommene, den dag i dag er veganere velkommene. 

Edit: han har skrevet en post som sier at alle som har en blogg er ikke velkommen på hotellet.

 

 

Jeg prater om The Thief, ikke hotellet i Irland. Kan være greit å følge siteringen. :)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

 

 

 

Jeg prater om The Thief, ikke hotellet i Irland. Kan være greit å følge siteringen. :)

 

Beklager at vi holder oss til hva tråden handler om :)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, madsegen skrev:

Beklager at vi holder oss til hva tråden handler om :)

 

Touché! ;)

(savner i blant att siteringen av tidligere innlegg kommer med, jeg tog utgangspunkt i artikelen lengere opp der det var intervju med The Thief og deres handtering av bloggere)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anna Nas

Viktig å merke seg at pressesjefen i The Thief ikke forsøker å vri seg unna og benekte at de sponser bloggere. Hun sier at de har en klar policy på at de ikke bytter hotellopphold mot promotering eller omtale, men at det finnes noen unntak for profiler som passer godt til hotellet, for eksempel at vedkommende har spesiell interesse innenfor kunst, design og mat. Som eksempel på slike unntak nevnes Reinert K. «Ray Kay» Olsen, filmregissør og fotograf, supermodell Sophia Lie, designer Marthe Kveli Valeberg og fotograf Olav Stubberud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...