Gå til innhold

Symaskinenes iphone! Hvilken er det?


sølvtale

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg? Jeg snakket med en dame i fjor som skrøt veldig av en symaskin, hel-automatisk tror jeg hun sa (=ingen pedal?), det var knapper for alle funksjonene, over de ulike knappene var det et bilde av søm-type. Hun sa at maskinen var intuitiv og enkel i bruk, spesielt hvis man ikke har mye sy-erfaring eller f.eks har ungdom i huset som vil sy litt. Hun kalte maskina for symaskinenes iphone. Jeg tror den kostet rundt 10 000 kr, kanskje mer, kanskje 12-15. Men jeg husker ikke hva modellen het. Jeg innbiller meg at det var Janome, men er usikker.

Er det noen som vet hvilken symaskin som regnes som symaskinenes iphone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, sølvtale skrev:

Noen som kan hjelpe meg? Jeg snakket med en dame i fjor som skrøt veldig av en symaskin, hel-automatisk tror jeg hun sa (=ingen pedal?), det var knapper for alle funksjonene, over de ulike knappene var det et bilde av søm-type. Hun sa at maskinen var intuitiv og enkel i bruk, spesielt hvis man ikke har mye sy-erfaring eller f.eks har ungdom i huset som vil sy litt. Hun kalte maskina for symaskinenes iphone. Jeg tror den kostet rundt 10 000 kr, kanskje mer, kanskje 12-15. Men jeg husker ikke hva modellen het. Jeg innbiller meg at det var Janome, men er usikker.

Er det noen som vet hvilken symaskin som regnes som symaskinenes iphone?

Hei. Det finnes mange modeller av Janome symaskin. Kanskje er det denne? ""Heile Norge syr", Janome MC HORIZON 8200QCP SE Symaskin, Ny modell"

https://www.symaskiner.no/symaskiner/janome-symaskiner/heile-norge-syr-janome-mc-horizon-8200qcp-se-symaskin-ny-modell?gclid=EAIaIQobChMItp7h-trt2AIVhjgbCh0BxwunEAkYECABEgKBYfD_BwE

Hva om du spør der de selger Janome symaskiner, eller spør hun som informerte  om symaskinen?

Anonymkode: ed4aa...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kjøpt noe som kaltes for Iphone. Større drittmerke skal du se langt etter.

Anonymkode: e450d...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville aldri kjøpt noe som kaltes for Iphone. Større drittmerke skal du se langt etter.

Anonymkode: e450d...946

:klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Honey Dew skrev:

:klo:

Iphone er dritttelefoner. Var det vanskelig å forstå?

Anonymkode: e450d...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en brother DS 120, ikke fått brukt den så mye enda, men jeg liker den veldig godt 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å finne ut av hvilket symaskinfirma som lemper kostnadene mest over på oss ved å drive med sinnsyk skatteunndragelse, slik Apple gjør?

Anonymkode: e685d...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, sølvtale said:

Noen som kan hjelpe meg? Jeg snakket med en dame i fjor som skrøt veldig av en symaskin, hel-automatisk tror jeg hun sa (=ingen pedal?), det var knapper for alle funksjonene, over de ulike knappene var det et bilde av søm-type. Hun sa at maskinen var intuitiv og enkel i bruk, spesielt hvis man ikke har mye sy-erfaring eller f.eks har ungdom i huset som vil sy litt. Hun kalte maskina for symaskinenes iphone. Jeg tror den kostet rundt 10 000 kr, kanskje mer, kanskje 12-15. Men jeg husker ikke hva modellen het. Jeg innbiller meg at det var Janome, men er usikker.

Er det noen som vet hvilken symaskin som regnes som symaskinenes iphone?

Hva har du tenkt å bruke symaskinen til?

Dette er litt viktig. Du trenger ikke avanserte broderisømmer om du skal sy i glidelåser og lappe huller i olabukser.

Anonymkode: 64b9d...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Iphone er dritttelefoner. Var det vanskelig å forstå?

Anonymkode: e450d...946

Denne tråden handler jo om symaskiner...

Du trenger ikke være så kvass

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du tenkt å bruke symaskinen til?

Dette er litt viktig. Du trenger ikke avanserte broderisømmer om du skal sy i glidelåser og lappe huller i olabukser.

Anonymkode: 64b9d...ae6

Hei, 

Jeg har lyst til å sy:

- små barneklær / babyting, og litt større jenteklær/dameklær

-toalettmapper, penal, vesker (gjerne også brodere navn på... om det er mulig med maskin..?)

-gardiner (tynne, lette), sengeteppe (tungt stort stoff)

-reparere dongeribukser, utedresser, tykt stoff/sofastoff

-har lyst å lære meg å sy teddybjørner :) 

Og jeg har lyst på maskin som det ikke er plunder med. Kan selvsagt spørre i butikk, men de vil jo selge det de har, tenker jeg får ærligere svar her inne....

 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke så mye om symaskiner, men det høres ut som du kansje skulle hatt to sykker. En presisjons maskin som har mange funksjoner til tynne stoffer og en som du bare bruker til kjukke ting, seiduk ( bommul) , lær eller dongri, 

kansje du finner en grov rimeligere på Ebay eller finn  eller Aliexpress som er favoritt sjappa mi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal sy babytøy i jersey er overlock fantastisk! Kjøp isåfall en som er lett å tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ville brodert masse: Det finnes symaskiner med broderifunksjoner, men de koster mye.

Dersom du bare ville sydd i elastiske stoffer: Overlock. Syr mye fortere og mer effektivt i f.eks jersey enn en vanlig symaskin, selv om det er fullt mulig å gjøre det der også. 

Som all-round-maskin: Du finner gode symaskiner som klarer alle de andre jobbene du nevner. Jeg har en Janome Easy Jeans (scorer godt, veldig populær maskin) og er veldig fornøyd. Den er ikke digital eller fancy, men har alt du trenger. Det spørs jo selvsagt hvor høyt budsjettet ditt er, men hvis jeg var deg ville jeg lagt pengene i en god all-round symaskin og heller brodert for hånd :) Min kostet rett over 5000 kr. Bruker den til alt mulig, men syr lite i elastiske stoffer. Den klarer tunge stoffer helt fint. 

Anonymkode: 1c8ba...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...