Gå til innhold

Er det greit for menn å slå tilbake mot kvinnfolk?


hocane

Anbefalte innlegg

Kan du rettferdiggjøre en mann som slår tilbake mot en kvinne dersom hun slår først?

Kjør debatt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter loven kan du bruke så mye vold som er nødvendig for å avverge et angrep. Men loven er én ting, moral en annen. Det er sosialt selvmord å slå en kvinne, uansett grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Horten Market skrev:

Det er sosialt selvmord å slå en kvinne, uansett grunn.

Enig der. Kan jo sammenlignes med en 18 åring som slår tilbake mot en 10 åring. Den fysiske styrkeforskjellen mellom mann og kvinne er enorm.

Endret av hocane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Horten Market said:

Etter loven kan du bruke så mye vold som er nødvendig for å avverge et angrep. Men loven er én ting, moral en annen. Det er sosialt selvmord å slå en kvinne, uansett grunn.

Jepp, men må presiseres at man kan slippe unna med det så lenge man passer på å slå innenfor husets fire vegger og hun ikke anmelder tilfellet. 

Anonymkode: 7fb6e...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit når det er selvforsvar, men volden skal være så liten som mulig om det i det hele tatt er nødvendig. Det gjelder da alle uansett kjønn. Noen i videoen var selvforsvar, mens andre ikke kan begrunnes som det. Det sagt er det ikke synd på deg når du oppfører deg på den måten.

Anonymkode: d9d0b...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Skal du være med på leken så får du tåle steken. Ingen av disse damene oppførte seg som en dame og fortjente absolutt behandlingen de fikk. Likevel vil nok effekten av slaget være verst for damen siden menn som oftest er sterkest. Altså dama fikk nok mer vondt en mannen hun slo først.

Feminism is cancer. Gentlemankulturen er død og kvinner oppfører seg som menn. Jeg syns ikke det er fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rosetelys said:

Skal du være med på leken så får du tåle steken. Ingen av disse damene oppførte seg som en dame og fortjente absolutt behandlingen de fikk. Likevel vil nok effekten av slaget være verst for damen siden menn som oftest er sterkest. Altså dama fikk nok mer vondt en mannen hun slo først.

Feminism is cancer. Gentlemankulturen er død og kvinner oppfører seg som menn. Jeg syns ikke det er fremgang.

Virkelig? Du har så begrenset forståelse av mennesker at du tror at alle kvinner som slå er feminister? Du tenker ikke det kan handle om intellektuelt tilbakestående individer, mennesker i psykoser, mennesker med personlighetsfortyrrelser osv? Det gjelder for øvrig menn også. En mentalt sunn og glad gutt går ikke rundt og banker andre mennesker

Jeg er ikke feminist, men synes mennesker med så enkle holdninger som deg selv er verre en feminister. Dere forpester alt ved å redusere alt til noe svart/ hvitt der du har Et Onde som Feminismen. 

Anonymkode: 0a369...b49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Du har så begrenset forståelse av mennesker at du tror at alle kvinner som slå er feminister? Du tenker ikke det kan handle om intellektuelt tilbakestående individer, mennesker i psykoser, mennesker med personlighetsfortyrrelser osv? Det gjelder for øvrig menn også. En mentalt sunn og glad gutt går ikke rundt og banker andre mennesker

Jeg er ikke feminist, men synes mennesker med så enkle holdninger som deg selv er verre en feminister. Dere forpester alt ved å redusere alt til noe svart/ hvitt der du har Et Onde som Feminismen. 

Anonymkode: 0a369...b49

Hvor har jeg skrevet at alle som slår er feminister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosetelys skrev:

Hvor har jeg skrevet at alle som slår er feminister?

Hvordan er "Feminism is cancer" relatert til "Gentlemankulturen er død og kvinner oppfører seg som menn" og resten av temaet, hvis det ikke er en påstand om at det er feminister som slår, og dermed oppfører seg som menn?

Du har en veldig random måte å uttrykke deg på hvis det ikke var poenget.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 minutter siden, Rosetelys skrev:

Skal du være med på leken så får du tåle steken. Ingen av disse damene oppførte seg som en dame og fortjente absolutt behandlingen de fikk. Likevel vil nok effekten av slaget være verst for damen siden menn som oftest er sterkest. Altså dama fikk nok mer vondt en mannen hun slo først.

Feminism is cancer. Gentlemankulturen er død og kvinner oppfører seg som menn. Jeg syns ikke det er fremgang.

Det er sant at feminismen har skilt ut det så engang ble sett på som sunne kjønnsroller.

Blant annet, nå drikker kvinner like mye som menn noe som igjen har ført til mange fedreløse hjem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, Elghund skrev:

Hvordan er "Feminism is cancer" relatert til "Gentlemankulturen er død og kvinner oppfører seg som menn" og resten av temaet, hvis det ikke er en påstand om at det er feminister som slår, og dermed oppfører seg som menn?

Du har en veldig random måte å uttrykke deg på hvis det ikke var poenget.

Har du sett videoen i hovedinnlegget?

Det finnes sikkert de som ikke er feminister som også slår, dumme folk finner du overalt. Feminister er de som står på for at kvinner og menn skal bli like. Like i absolutt alt. Det er feminismen som har banet vei for at gentlemankulturen er død og at kvinner oppfører seg som menn. Kvinnene i videoklippet oppfører seg som menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
7 minutter siden, hocane skrev:

 

Det er sant at feminismen har skilt ut det så engang ble sett på som sunne kjønnsroller.

Blant annet, nå drikker kvinner like mye som menn noe som igjen har ført til mange fedreløse hjem. 

Det er veldig synd at feminismen har gjort slik at gamle kjønnsroller nå er sett på som noe negativt. Jeg kan ikke komme på en negativ ting med det jeg. Jeg tror en hjemmeværende mor er bedre for hele familien, også mor selv.

Har alkoholkonsum påvirkning på fedreløse hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosetelys skrev:

Det er veldig synd at feminismen har gjort slik at gamle kjønnsroller nå er sett på som noe negativt. Jeg kan ikke komme på en negativ ting med det jeg. Jeg tror en hjemmeværende mor er bedre for hele familien, også mor selv.

Har alkoholkonsum påvirkning på fedreløse hjem?

Er jo helt greit om damer vil være hjemmeværende, er vel ingen som stopper dem? Så kan vi andre som ikke passer inn i de tradisjonelle kjønnsrollene også få leve våre egne liv. 

Anonymkode: ecc86...a7e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo helt greit om damer vil være hjemmeværende, er vel ingen som stopper dem? Så kan vi andre som ikke passer inn i de tradisjonelle kjønnsrollene også få leve våre egne liv. 

Anonymkode: ecc86...a7e

Det hadde vært fint om man kunne være hjemmeværende uten å bli sett ned på da.

Og samfunnet er ikke lenger lagt opp til at en kan være hjemme.

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rosetelys skrev:

Har alkoholkonsum påvirkning på fedreløse hjem?

Det er mange triste statistikker angående fedreløse hjem.

Barn som vokser opp uten fedre har høyere sannsynlighet for å droppe ut av skolen og ha lav utdanning.

De har også høyere sjanse for å få adferdproblemer. Tenåringsmammaer kommer ofte fra fedreløse hjem med klare daddyissues. Akkurat når det gjelder drikking er jeg ikke sikker på, men godt mulig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kjerring slår deg. Så er det bare å komme seg bort fra henne. Det skal være nulltoleranse på all fysisk vold. Uansett om det er kvinne eller ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, hocane skrev:

Det er mange triste statistikker angående fedreløse hjem.

Barn som vokser opp uten fedre har høyere sannsynlighet for å droppe ut av skolen og ha lav utdanning.

De har også høyere sjanse for å få adferdproblemer. Tenåringsmammaer kommer ofte fra fedreløse hjem med klare daddyissues. Akkurat når det gjelder drikking er jeg ikke sikker på, men godt mulig ja.

Det er jeg klar over. Mine barn har pr nå et hjem uten en far, dessverre. Det har mer med han å gjøre (alt egentlig) enn meg. Vi har pr nå en deltidsfarsfigur inne i bildet, men det er ikke det samme som å ha sin egen far. Deltidsfarsfiguren blir nok heltid etter hvert. Uansett så var dette en veldig avsporing. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Du har så begrenset forståelse av mennesker at du tror at alle kvinner som slå er feminister? Du tenker ikke det kan handle om intellektuelt tilbakestående individer, mennesker i psykoser, mennesker med personlighetsfortyrrelser osv? Det gjelder for øvrig menn også. En mentalt sunn og glad gutt går ikke rundt og banker andre mennesker

Jeg er ikke feminist, men synes mennesker med så enkle holdninger som deg selv er verre en feminister. Dere forpester alt ved å redusere alt til noe svart/ hvitt der du har Et Onde som Feminismen. 

Anonymkode: 0a369...b49

👎for en kommentar.. 

Anonymkode: 7e285...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er taper om man slår folk som er mindre og svakere enn seg. 

Anonymkode: b6df7...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hocane skrev:

Kan du rettferdiggjøre en mann som slår tilbake mot en kvinne dersom hun slår først?

Kjør debatt.

 

Jeg er av den oppfatning av at kvinner som oppfører seg slik faktisk fortjener å få deng. Man kan ikke bli voldelig og oppføre seg som en skikkelig drittkjerring og komme unna med det. Jeg har aldri vært voldelig mot en mann - en ting er at jeg er fysisk underdanig, en annen ting er at det vitner om mangel på det og det andre. 

Dessuten, det du vil at andre skal gjøre mot deg - det skal du gjøre mot dem. 

Anonymkode: ce52f...1e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...