Gå til innhold

Utslitt etter besøk av kjæresten (avstandsforhold) :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har kjæresten min reist til sin hjemby etter en måneds besøk hos meg. (Han bor på Hamar og jeg i Bergen). Det jeg så frem til som et fint besøk der vi gjorde masse gøy har ikke blitt helt som jeg tenkte. Han har hatt lang ferie mens jeg har jobbet hele tiden med unntak i jula. Dvs at jeg har hatt lange, slitsomme jobbdager mens han har vært hjemme. Jeg har en liten leiliget som har vært full av mine og hans ting, noe som har gjort meg så utrolig sliten. Jeg liker å være alene, så dette ble for mye for meg :( Etter jobb er jeg ofte (mentalt) sliten og trenger å bare være i fred. Når jeg har kommet hjem nå har han vært full av energi og ideer til hva vi kan finne på sammen. Jeg har rett og slett ikke orket så mye, og har utrolig dårlig samvittighet :( Jeg klarer ikke å ha noen oppi meg så mye, samme hvem det er. Han er også veeldig glad i kos og vil klemme og kysse OFTE! Dette kombinert med jobbstress, rotete leilighet (som jeg liker å ha på en viss måte...)og at alle mine daglige rutiner blir forsømt, gjør at jeg føler meg kvalt og litt deppa. Har snakket med han om det og han forstår, men det har likevel ikke ordnet seg. Jeg klarer ikke skjønne hvordan det skulle ha gått som samboere-og er veldig bekymret for hva dette sier om forholdet. Noen råd?

Anonymkode: 9c9c0...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som gjør at du blir utslitt av jobb da? Ofte kan man få mer energi av å spise sunt og trene blant annet. Jeg har en hektisk jobb, men har som regel energi til å holde på med fritidsaktiviteter 2-3 timer hver dag etter jobb. Det er jo helt greit å trene sammen og vaske leilighet sammen. 

Anonymkode: c2e26...292

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg tenker at forskjellen på å ha besøk av en som har ferie i en mnd, og på det å være samboere er at samboeren da også er i jobb/skole og har sitt å drive med. Det blir noe annet med besøk, der man må på en annen måte varte opp og underholde gjesten. I en mnd forstår jeg at dette er slitsomt. Har selv vært i et avstandsforhold der kjæresten ofte kom på besøk og var i flere dager/en uke i strekk mens jeg hadde masse å gjøre. Det var hyggelig med besøk, men også veldig tungt å hele tiden ha et besøk å ta hensyn til. Det blir noe annet om man har sine egne liv og bor sammen. Jeg forstår jo godt at han er full av energi etter en dag med å gjøre ingenting, mens du er sliten av å ha vært på jobb. Det er jo helt naturlig. Det er ikke noen mulighet for at dere kan bo samme sted i nærmeste fremtid? Om så i hver deres leilighet til å begynne med, og se hvordan dere trives sammen under litt mer normale omstendigheter. 

Anonymkode: 16e86...a45

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme som ab over. Besøk er noe annet enn å være samboere. Som samboer er det hjemmet mitt, jeg trenger ikke ta hensyn til ham på samme måte som et besøk. 

Eneste jeg tenker kan bli et problem er mengden kos. Jeg er også veldig glad i kos, så det hadde jeg slitt med.

Anonymkode: cf759...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...