Gå til innhold

Blodprøver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å dra til legen med jevne mellomrom for å ta blodprøver (og/eller andre tester)? Tenker da ikke på sånne screeningundersøkelser som celleprøve for livmorhalskreft og mammografi, men sånne helt enkle prøver for å se ut fra verdiene hvordan det "står til med kroppen"? 

Jeg er så og si aldri til legen. Var der for rundt 5 år siden, grunnet en skade i ankelen. Skal ta celleprøve fra og med 25 år (neste år). Men tenker jo på om jeg egentlig har katastrofale blodprøver som jeg ikke aner noe om siden jeg aldri tar sånne prøver?? 

Anonymkode: 6e6ea...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å dra til legen med jevne mellomrom for å ta blodprøver (og/eller andre tester)? Tenker da ikke på sånne screeningundersøkelser som celleprøve for livmorhalskreft og mammografi, men sånne helt enkle prøver for å se ut fra verdiene hvordan det "står til med kroppen"? 

Jeg er så og si aldri til legen. Var der for rundt 5 år siden, grunnet en skade i ankelen. Skal ta celleprøve fra og med 25 år (neste år). Men tenker jo på om jeg egentlig har katastrofale blodprøver som jeg ikke aner noe om siden jeg aldri tar sånne prøver?? 

Anonymkode: 6e6ea...919

Nei, det er ikke vanlig og helt unødvendig hvis du ellers er frisk, ikke har noen plager, og er ung :)

Anonymkode: 2cd48...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er under 45 og symptomfri, har det ingen hensikt å ta regelmessige blodprøver.

Anonymkode: cbb19...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å dra til legen med jevne mellomrom for å ta blodprøver (og/eller andre tester)? Tenker da ikke på sånne screeningundersøkelser som celleprøve for livmorhalskreft og mammografi, men sånne helt enkle prøver for å se ut fra verdiene hvordan det "står til med kroppen"? 

Jeg er så og si aldri til legen. Var der for rundt 5 år siden, grunnet en skade i ankelen. Skal ta celleprøve fra og med 25 år (neste år). Men tenker jo på om jeg egentlig har katastrofale blodprøver som jeg ikke aner noe om siden jeg aldri tar sånne prøver?? 

Anonymkode: 6e6ea...919

Føler du deg frisk og rask, så er det ingen grunn til å oppta tid hos legen. 

Anonymkode: ab68e...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...