Gå til innhold

Hund som bjeffer på venterom hos dyrlege. Hva gjør man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på kontroll med hunden min for første gang. Han bjeffer en del når han møter andre hunder og dyr. Så lurer på om dere har noen råd så ikke han forstyrrer unødvendig på venterommet?

Anonymkode: 62354...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, ikke sitt der lenger enn høyst nødvendig.

Vis ham at du vil han skal sitte fint og være rolig og forvent at han hører på deg.

Anonymkode: d56fb...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Det er åpenbart noe du må trene på så du slipper det ser neste gang. Ville faktisk spurt om du kunne vente ute.. Det er ekstremt (!) Plagsomt for folk med andre dyr om hunden din bjeffer hele tiden. Katter og kaniner etc kan bli veldig, veldig redde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre dyrlegen om du kan gå rett inn på et behandlingsrom og vente der. Ellers kan du trene på å være hos dyrlegen med å reise ut når du ikke har time. Ta med masse godbiter og belønn mye. Belønn både når hunden har kontakt med deg og belønn ekstra mye når det kommer andre hunder inn. Bjeffer den på tur når den ser andre hunder eller er det bare hos dyrlegen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det 🙄 Ene min kan også finne på å skru på sirenen på venterommet. Måten vi har løst det på er at jeg går inn for å si at vi har kommet uten hunden. Jeg går så ut igjen og kommer inn med hunden omtrent på minuttet timen starter. Har med leker/godbiter for å avlede. Dersom det blir ventetid og hunden begynner å bjeffe/ule uten at jeg får avsluttet det så får vi komme inn på et eget behandlingsrom og vente der i ro og fred dersom det er kapasitet. Er det ikke dette så går vi ut på utsiden og dyrlegen henter oss bare der :) 

Nå skal det legges til at min har hatt noen litt kjipe opplevelser hos veterinæren så dette er nok en kombinasjon av at han er redd og usikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2018 den 13.37, Tabris skrev:

Du kan spørre dyrlegen om du kan gå rett inn på et behandlingsrom og vente der. Ellers kan du trene på å være hos dyrlegen med å reise ut når du ikke har time. Ta med masse godbiter og belønn mye. Belønn både når hunden har kontakt med deg og belønn ekstra mye når det kommer andre hunder inn. Bjeffer den på tur når den ser andre hunder eller er det bare hos dyrlegen?

Den bjeffer noen ganger på tur også. Men han er også en jakthund, så han bjeffer og piper spesielt mot andre dyr (rotter/mus/hamster, kaniner, katter osv). 

Anonymkode: 62354...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vær stressa og nervøs sjøl, han merker det lett og reagerer deretter. Kom så tett opp mot timen som mulig og om det er forsinkelser så be de i resepsjonen om å hente deg rett utfor inngangen når det er din tur, og vent ute heller. Bruk evt tiden til å trene litt kontakt, sitt, ligg osv. Ha med godbiter og gjør det til noe positivt. :) 

Anonymkode: 176eb...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bikkja vente i bilen eller utenfor? Hos min veterinær er det helt vanlig, man bare sier ifra i resepsjonen eller til dyrlegen når h*n roper deg opp, at bikkja er ute... 

Anonymkode: 65ef9...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos vår veterinær er det bare små dyr i bur på venterommet. Vi med store hunder går inn uten hunden og gir beskjed om at vi er kommet. Når vi blir ropt opp går vi ut og henter hunden, og går rett inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har bil han kan vente i og han blir for ille inne på venterommet kan du gi dem telefonnummeret ditt og tusle litt rundt ute med han, så ringer de når det er din tur.

Jeg pleier å sitte på venterommet hver uke når jeg har valp for å unngå det der. Fin måte å lære dem å ikke bry seg om stressa hunder og drama rundt seg, du får så mye igjen for det i mange situasjoner. Helt sikkert ikke for sent å prøve! :) Da kan du ta det i ditt eget tempo. Viktig å ikke gå ut fra venterommet før hunden er roligere enn da dere gikk inn, målet er at han skal sovne der til slutt. Tålmodighet. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som har Facebook. Min lille buhundvalp var veldig pratsom på sitt første besøk hos "Doktor Dyregod". Gikk bra det. ;)
 

 

Endret av Skywalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...