Gå til innhold

Menn som punger ut i starten for å lure seg til deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så det ble nevnt som kommentar i en annen tråd, og tenker å ta det opp her. Hva synes dere om slike? Som betaler alt som er i starten(nesten for mye), det skal ikke være måte på fine middager og det som er, men når han har fått deg på kroken og dratt deg inn til lands, blir det slutt på pengestrømmen. Jeg mener ikke at mannen skal legge ut for alt, men å være spandabel for å sikre seg et kvinnfolk, for så å bli gjerrig og telle kroner, synes jeg ikke er greit. Det kan til og med skje etter man er blitt samboere, eller til og med gift. Hva synes dere? Er det lureri?

Anonymkode: e2f03...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde aldri fortsatt å date en som betalte og spanderte hele tiden. 

Anonymkode: f9f84...82a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde datet en som spanderte alt.

Anonymkode: f7b66...25c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri fortsatt å date en som betalte og spanderte hele tiden. 

Anonymkode: f9f84...82a

Hvorfor ikke? Er du mann?

Anonymkode: e2f03...a47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Er du mann?

Anonymkode: e2f03...a47

Nei, jeg er kvinne. Man er bra naiv hvis man tror at en mann som spanderer hele tiden, er en bra fyr.

Anonymkode: f9f84...82a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, menn som driver og skal spandere alt holder jeg meg unna.

Anonymkode: fac0f...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare menn som svarer, hvor kjedelig. 

Anonymkode: e2f03...a47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare menn som svarer, hvor kjedelig. 

Anonymkode: e2f03...a47

?

Så fordi vi andre kvinner holder oss unna slike menn som du dater, så kaller du oss menn?

Anonymkode: f9f84...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mange forskjellige typer mennesker. Du har de som er hyggelige og alltid betaler/legger ut, men det trenger ikke bety at du ikke skal betale din del. Mange antar kanskje at nå slipper jeg å betale og du har de jentene som insisterer på å betale likt. 

Jeg husker min samboer var veldig søt og snill med å gi meg gaver. Noe han absolutt ikke måtte gjøre, men han hadde lyst til å glede meg med noe fint/noe jeg trengte. Sikkert forelskelse hormonet som slo inn, men da vi hadde vært sammen en stund så viste det seg at det ikke stod så sterkt økonomisk til. Men vi 2 sammen ble sterke og idag har han lederstilling og tjener bedre enn meg 😊

Han trengte altså ikke kjøpe disse tingene og han hadde i grunn heller ikke så mye til overs, men han gjorde det for det. Jeg synes det var søtt av han likevel og jeg tror ikke han hadde noen baktanker med å prøve å lure meg. Vi har det veldig fint sammen og han har vel fått noen tankevekkere når det kommer til økonomi.

Anonymkode: c70a8...cbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke at mannen skal legge ut for alt, men å være spandabel for å sikre seg et kvinnfolk, for så å bli gjerrig og telle kroner, synes jeg ikke er greit. Det kan til og med skje etter man er blitt samboere, eller til og med gift. Hva synes dere? Er det lureri?

Anonymkode: e2f03...a47

Lureri? Ble du plutselig umyndiggjort fra han første gang sveipet kortet sitt? Er du så naiv at du forventer at det skal fortsette i det uendelige? Er man oppegående og høflig av natur sier man setter man ned foten, og tar hensyn til partnerens personlige eiendom(les: økonomi), med mindre man er golddigger da. 

Anonymkode: 71e8a...e41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I aint sayin she a gold digga, but she aint messin With no broke n...

Anonymkode: 1a411...af3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Så det ble nevnt som kommentar i en annen tråd, og tenker å ta det opp her. Hva synes dere om slike? Som betaler alt som er i starten(nesten for mye), det skal ikke være måte på fine middager og det som er, men når han har fått deg på kroken og dratt deg inn til lands, blir det slutt på pengestrømmen. Jeg mener ikke at mannen skal legge ut for alt, men å være spandabel for å sikre seg et kvinnfolk, for så å bli gjerrig og telle kroner, synes jeg ikke er greit. Det kan til og med skje etter man er blitt samboere, eller til og med gift. Hva synes dere? Er det lureri?

Anonymkode: e2f03...a47

What???
Du klager faktisk på at kisen betaler mye i starten og kaller det lureri??

Mange forventer at han spanderer i begynnelsen. Så vi gjør nå det, eller tilbyr. Som oftest blir spanderingen avvist av noen med mer enn vatt mellom ørene, men da har vi nå tilbydd. Eller vi får lov til å spandere litt her og der slik at vi i det minste får føle oss litt spandable, eller jevne ut det økonomiske om man treffer noen som rett og slett ikke har råd til alt. 

Når vi er så uheldige at vi treffer noen som gjerne lar oss spandere, så blir det fort dyrt i lengden, da er det naturlig at man må stramme inn etter hvert.

Herregud, vær med å ta ansvar for det økonomiske under dating. Jevn det ut eller snakk om det. Sim salabim så er det ikke noe problem hverken der eller i framtiden.
 

Anonymkode: 286f3...365

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppegående dame som ikke vil havne i ubehagelige situasjoner betaler som en selvfølge for seg selv hele tiden. Han må jobbe på alle andre vis for å vise at han er av den rette sorten og ikke kjøper hennes selskap og tjenester ved å betale ting for henne og dermed sette henne i takknemlighetsgjeld til han i all evighet. Jeg er kvinne, jeg praktiserer alltid dette og det går kjempefint. :)  

Anonymkode: 1b38b...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjæreste betalte alt den første tiden vi var sammen. Uansett hva jeg forsøkte å si så snek han seg foran meg og betalte. Jeg innså fort at å diskutere dette foran kassa på butikken var ingen hensikt. Så jeg tok det opp flere ganger, og gradvis fikk jeg betale innimellom. Jeg vet han har grei økonomi, da han han har mindre utgifter enn meg, men jeg tjener mest. Og det er IKKE rettferdig at han skal betale alt.

Etter å ha tatt opp dette enda flere ganger og sagt fra at jeg ikke godtar at han skal betale alt når vi er sammen, så har det nå kommet til det punktet at vi betaler litt hver, og jeg kjenner at det er bedre for min samvittighet. Så jeg fatter ikke hvordan TS kan føle det som lureri når daten ikke betaler alt lenger. Man er to om kostnadene og selvfølgelig skal ikke den ene stå for alt.

Anonymkode: 8bfb9...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lureri? Ble du plutselig umyndiggjort fra han første gang sveipet kortet sitt? Er du så naiv at du forventer at det skal fortsette i det uendelige? Er man oppegående og høflig av natur sier man setter man ned foten, og tar hensyn til partnerens personlige eiendom(les: økonomi), med mindre man er golddigger da. 

Anonymkode: 71e8a...e41

Nettopp.

Anonymkode: f9f84...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg fatter ikke hvordan TS kan føle det som lureri når daten ikke betaler alt lenger.

Anonymkode: 8bfb9...5ff

Kanskje ts er fra en kultur hvor det er normalt.

Anonymkode: 71e8a...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg velger ikke mann ut fra om han spanderer på meg eller ikke, så for meg oppleves det helt ubetydelig.

Eneste kjæresten jeg lot spandere ganske mye på meg var en som tjente _veldig_ godt mens jeg var student og levde på studielån. Men jeg sa klart ifra tidlig om at jeg ikke hadde råd til å leve det livet han gjorde, så hvis han absolutt ville ut å spise ofte med meg så visste han at han ofte måtte ta regningen.

Jeg og min nåværende har begge litt knapt med penger, og da deler vi _selvfølgelig_ så og si alt. Han kan få spandere nå og da, men da spanderer jeg neste gang for at han ikke skal lide av vårt felles forbruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ts er fra en kultur hvor det er normalt.

Anonymkode: 71e8a...e41

Da bør hun lære seg litt om norsk kultur i stedet for å kalle oss for menn.

Anonymkode: f9f84...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, heipådegsann skrev:

Jeg velger ikke mann ut fra om han spanderer på meg eller ikke, så for meg oppleves det helt ubetydelig.

Eneste kjæresten jeg lot spandere ganske mye på meg var en som tjente _veldig_ godt mens jeg var student og levde på studielån. Men jeg sa klart ifra tidlig om at jeg ikke hadde råd til å leve det livet han gjorde, så hvis han absolutt ville ut å spise ofte med meg så visste han at han ofte måtte ta regningen.

Jeg og min nåværende har begge litt knapt med penger, og da deler vi _selvfølgelig_ så og si alt. Han kan få spandere nå og da, men da spanderer jeg neste gang for at han ikke skal lide av vårt felles forbruk :)

Hvorfor ble det slutt?

Anonymkode: f9f84...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en mann spanderer ohvertfal første date gir et godt inntrykk. Vi kvinner skal vel ikke se litt spandering som et problem OG? Men slike som alltid skal punge ut og spør stadig vekk om du skal ha noe, er jeg skeptisk til da. Jeg hadde en slik kompis, men han trodde tydeligvis vi datet. Dyre restauranter hele tiden, laget middag hjemme hos han (han betalte alt), gå på kjøpesenter og han spurte alltid om det var noe jeg kunne tenke meg. Følte meg ubekvem etter hvert. Som om han hadde et slags overtak på meg og forventet noe tilbake snart. Han sa ikke noe, men jeg kuttet enkelt og grwitnut å bli med han. Følte meg mer og mer utrygg av en grunn.

Anonymkode: 52c54...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...