Gå til innhold

Bihuler bedre på Tenerife


Fr1997

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål, og er åpen for alle erfaringer! Har hatt problemer med tette bihuler i 4,5år nå, og ingen leger klarer å finne ut av hva det skyldes. Tatt alt som er av allergitester osv, og til og med brent slimhinnene i nesen. Renser tre ganger daglig med horn med saltvann, det er det eneste som løsner opp slimet som setter seg i neserota. Når det tetter seg i neserota får jeg problemer med å svelge, og svelger masse luft. Har renset med horn i flere år.

Men da jeg var på Tenerife i en uke ble jeg så godt som frisk, det var helt merkelig! Trengte ikke å rense med horn en eneste gang hele uken! Trykket i bihulene lettet allerede første dagen, og kom tilbake på flyturen på vei hjem igjen. Har vært på flere utenlandsturer før, men har ikke blitt bedre da.

Noen som har noe peilig på hva som kan forårsake problemene med bihulene, og hvorfor det helt plutselig ble borte på Tenerife? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt CT-bihuler? Kronisk trange bihuler med væskespeil?? Har du vært hos Øre, nese, hals? Hos meg kan det ikke påvises med undersøkelse manuelt, men kun CT. Badet du og fikk renset opp første dag eller skjedde det før dette? Kan være allergi som ikke finnes der på

denne årstiden og at du ved tidlugere turer har vært allergisk. Har selv fått sllergi i nov på Gran Canaria da det var blomstring på noe spes da.

Nå er det vel ikke lov å komme med medisinske råd eller si hva man jobber som. Men om du kun skyller i dag kunne du forhørt deg med fastlege eller ØNH om en nesespray som kan brukes fast. Bruker selv Dymista daglig (reseptbelagt så lege må bestemme og skrive ut dette, derav ikke et direkte råd. ØNH foreslo dette for meg. Fastlege nevnte det ikke. Så hør hva som kan fungerere i tillegg til skylling. Jeg kan bruke denne daglig, men gjør ikke det. 

Anonymkode: 52be1...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har tatt CT av bihulene og vært hos øre, nese halslege flere ganger. Eneste de fant var en væskefylt blære og bittelitt skjev neseskillevegg. Badet ikke på turen, men tenker også at det kanskje kan være noe allergi. Vet bare ikke hva det kan være, har tatt massevis av allergiprøver. Gått på to forskjellige allergimedisiner og to forskjellige faste reseptbelagte nesesprayer uten å bli bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som svarte over. Bruker selv Dymista og Aerius. Du må bare teste ulike kombinasjoner for å finne ut hva som fungerer for deg. Dette er noe ØNH selv bør anbefale om du sier det ikke har effekt

Anonymkode: 52be1...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fr1997 skrev:

Har noen spørsmål, og er åpen for alle erfaringer! Har hatt problemer med tette bihuler i 4,5år nå, og ingen leger klarer å finne ut av hva det skyldes. Tatt alt som er av allergitester osv, og til og med brent slimhinnene i nesen. Renser tre ganger daglig med horn med saltvann, det er det eneste som løsner opp slimet som setter seg i neserota. Når det tetter seg i neserota får jeg problemer med å svelge, og svelger masse luft. Har renset med horn i flere år.

Men da jeg var på Tenerife i en uke ble jeg så godt som frisk, det var helt merkelig! Trengte ikke å rense med horn en eneste gang hele uken! Trykket i bihulene lettet allerede første dagen, og kom tilbake på flyturen på vei hjem igjen. Har vært på flere utenlandsturer før, men har ikke blitt bedre da.

Noen som har noe peilig på hva som kan forårsake problemene med bihulene, og hvorfor det helt plutselig ble borte på Tenerife? 

Det er ikke uten grunn at folk med kroniske plager i luftveiene reiser til kanariøyene for å få forbedret helse. 

Det du beskriver her, gir grunn til at du bør underøske hjem/arbeidssted for gamle eller nyere fuktskader med påfølgende muggsopp problematikk. Beskrivelsene er nemlig vanlige beskrivelser der det er fuktskader. 

Anonymkode: 926ad...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...