Gå til innhold

Bombene i Oslo. Kommer det flere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som er redd det kommer til å smelle enda en bombe i Oslo? 

Jeg ser at avisene skriver om terrorfrykt og bomber til tider. Jeg er ikke redd for det i disse dager men lurer på om det er en grunn til å begynne å bli redd? :redd: 

Ikke vet jeg men det hadde vært fint om den vanlige mannen i gata snart kunne fått vite om Norge forbereder seg på enda en bombe?

Hva tror dere? 

 

Anonymkode: 60c1a...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at du har større sjanse å bli kjørt ned av en bil når du krysser veien enn at du blir offer for terror.

Anonymkode: 4c452...94e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært bomber i Oslo siden ABB? 

Anonymkode: 5783c...9bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det vært bomber i Oslo siden ABB? 

Anonymkode: 5783c...9bf

Ja. 

Anonymkode: 60c1a...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Anonymkode: 60c1a...d6b

Når og hvor? Det har ikke jeg sett noe av. 

Hvis man er redd for bombe i Oslo er det mange andre plasser å flytte. Skjønner uansett ikke at noen frivillig vil bo i det hølet. Stygg by og en masse luftforurensning. 

Anonymkode: 499b7...648

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når og hvor? Det har ikke jeg sett noe av. 

Hvis man er redd for bombe i Oslo er det mange andre plasser å flytte. Skjønner uansett ikke at noen frivillig vil bo i det hølet. Stygg by og en masse luftforurensning. 

Anonymkode: 499b7...648

Er ikke spesielt redd for det nå men var det. Det smalt en bombe for fire år siden. En fra Russland smalt en bombe igjen. :) 

Anonymkode: 60c1a...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det kommer en ny bombe en dag, galninger kan man aldri gardere seg mot. Det som er helt sikkert er at det kommer flere fall på glattisen, takras i hodet, gjengslagsmål og trikkepåkjørsler som følge av at folk glaner i mobilen når de krysser gaten. Samt en mengde andre ting det er større sjanse for å rammes av enn akkurat en bombe.

Anonymkode: 4be06...d1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det kommer en ny bombe en dag, galninger kan man aldri gardere seg mot. Det som er helt sikkert er at det kommer flere fall på glattisen, takras i hodet, gjengslagsmål og trikkepåkjørsler som følge av at folk glaner i mobilen når de krysser gaten. Samt en mengde andre ting det er større sjanse for å rammes av enn akkurat en bombe.

Anonymkode: 4be06...d1e

Det var ikke det jeg spurte om egentlig. 

Anonymkode: 60c1a...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var ikke det jeg spurte om egentlig. 

Anonymkode: 60c1a...d6b

Du spurte om det er grunn til å bekymre seg for en ny bombe, mitt svar er at det fins tusen andre ting mer verdt å bekymre seg over. Sjansen for at akkurat du rammes av en bombe er forsvinnende liten.

Anonymkode: 4be06...d1e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spurte om det er grunn til å bekymre seg for en ny bombe, mitt svar er at det fins tusen andre ting mer verdt å bekymre seg over. Sjansen for at akkurat du rammes av en bombe er forsvinnende liten.

Anonymkode: 4be06...d1e

Ja, men jeg lurte på om det kom til å smelle flere bomber men folk kan jo ikke vite det. Om jeg eller du rammes av det kan ingen vite men lite sannsynlig. 

Anonymkode: 60c1a...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, men jeg lurte på om det kom til å smelle flere bomber men folk kan jo ikke vite det. Om jeg eller du rammes av det kan ingen vite men lite sannsynlig. 

Anonymkode: 60c1a...d6b

Men hvorfor stiller du et spørsmål du vet ingen kan svare på, og så kommenterer du at folk ikke svarer på det du spurte om? Som du vet svaret på like godt som alle andre? :vetikke:

Anonymkode: 4be06...d1e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor stiller du et spørsmål du vet ingen kan svare på, og så kommenterer du at folk ikke svarer på det du spurte om? Som du vet svaret på like godt som alle andre? :vetikke:

Anonymkode: 4be06...d1e

Jeg vet ikke det men at de som var på jobb den dagen i Oslo Kommune har gjort en sløv jobb er åpenbart. Spesielt siden hun sier at de ikke gadd å stenge Grubbegata. Tenk så mye som kunne vært unngått da. Det skjønner dem ikke. Og at polakker skal få bestemme over folk sine liv, det er ikke greit! 

Hva slags spørsmål skal man stille? Ting man vet du muligens kan vite? Skal man pugge ting før man skriver på kg eller? 

Anonymkode: 60c1a...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mer sannsynlig at de vil forsøke å kjøre folk ned med biler eller bruke droner.

Anonymkode: 0a320...ac4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å stenge Grubbegata hadde da ikke hjulpet noe, da kunne han dratt og sprengt et annet sted. Midt på Karl Johan feks. Vi kan ikke stenge hele Norge.

Anonymkode: 4be06...d1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker
På 21.1.2018 den 15.42, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mer sannsynlig at de vil forsøke å kjøre folk ned med biler eller bruke droner.

Anonymkode: 0a320...ac4

En kjapp tur ned i Oslo sentrum viser at et bilangrep er mer sannsynlig enn en bombe. Flere steder er det satt opp betongklosser som skal hindre bilangrep. Det er mye lettere å stjele en bil enn å lage en bombe. Felleskjøpet har visst blitt mer selektive med hvem de selger kunstgjødsel til, har jeg hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for å bli rammet av terror er ubetydelig. Hvorfor bry seg? Det er mindre terror nå enn noen sinne.

Jeg er enig i at folk heller bør være bekymret for trafikken. Ta på deg en refleksvest så reduserer du oddsen for å dø uendelig mye mer enn av å prøve å unngå "terrorisme".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gikk den bomben av? Og hvor mange ble drept?

Anonymkode: 6c57f...55d

Den gikk ikke av, mener jeg å huske. Ingen ble drept. 

Anonymkode: 2c06e...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...