Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

som har leddgikt? 

Jeg har nylig blitt sammen med en mann som er diagnostisert med leddgikt. Han fungerer helt fint i hverdagen, er aktiv og holder seg godt. Han er ordentlig positiv og en veldig målbevisst type. Jeg har dog tenkt litt rundt det med sykdommen hans :( noen som har erfaringer med hvordan den kan utvikle seg? Vet at den rammer folk ulikt, men korte infosider holder ikke.. 

Jeg er så glad i han og har ingen planer om å forlate han, men jeg er så utrolig redd for at jeg kanskje mister han for tidlig en dag..

Anonymkode: b3057...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kunne jeg. Såvidt jeg vet er det ikke noe med leddgikt som fremskynder dødsfall mer enn hos andre, folk kan dø tidligere av å røyke, få i seg for mye sukker, trafikkulykker, nyoppstått hjertetilstand, tilfeldigheter...
Så lenge han var funksjonabel nok til hverdagslige ting som personlig stell, matlaging, sex og handletur/biltur osv, og ikke hadde så store smerter at han var avhengig av rullestol eller sengeliggende så hadde det ikke vært noe som hindret meg fra å være sammen med han.

Anonymkode: 412ac...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...