Gå til innhold

Hva er din motivasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enten det er midlertidig vektnedgang, eller livsstilsendring. Hva er din motivasjon for å gå ned i vekt og å trene/spise sunt? Både små og store ting gjelder :)

Min motivasjon er bryllup :bryllup:

Anonymkode: a1c7e...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke ned i vekt, men liker å leve sunt - både mtp kosthold og trening. Aller mest fordi jeg føler meg så mye bedre når jeg behandler kroppen bra. Færre småvondter, mer overskudd, bedre søvn, bedre humør... Blir rett og slett en bedre meg når jeg har det bra fysisk og psykisk og regelmessig trening og sunn mat er avgjørende for st jeg skal føle meg vel :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli slank og eventuelt lekker til sommeren! Lei av overvekten som ikke er meg i det hele tatt. 

Anonymkode: 7dc6e...85e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne tilbake til det som er "meg" etter en tøff periode i livet har jeg trøstespist.

Anonymkode: 0e7f4...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjøre mer enn jeg må og har lyst til, glede meg til og spise mat jeg liker, slippe stresset med å aldri få "nok" eller forsvare dårlige valg for meg selv, føle meg opplagt og fri. Men jeg kunne ikke fått til dette uten en redefinering av "livsstilsendring" og "trene/spise sunt". Jeg trodde jeg måtte spise kjedelig mat for å være sunn/slank, at jeg aller helst burde kutte ut alt som smakte godt, og at hverdagsaktivitet ikke var nok. Jeg skjønte ikke at redselen for å ikke gjøre det bra nok fikk meg til å trøste- og trassespise, og at idealet om treningssenter gjorde meg negativ til bevegelse. Etter å ha slitt med vekta i over tjue år, har jeg nå hatt en sunn, normal vekt stabil i tre år, uten noe som helst slit og uten at jeg føler at jeg forsaker noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke jeg er shredded as fuck, så har jeg ingen verdi, og ingen har noen grunn til å være glad i meg.

Anonymkode: b25b3...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er normalvektig, men har lagt på meg ca. 5 kg det siste året grunnet dårlig kostkold. Disse vil jeg gjerne ha av igjen, slik at favorittplaggene kan sitte slik de skal.

Mest av alt er målet å få tilbake energinivået jeg normalt har, og ikke føle med som en oppvridd klut etter en studiedag, en handletur, eller en arbeidsdag. Jeg har vært til legen for å få tatt noen blodprøver, og håper vel egentlig jeg mangler noen vitaminer eller noe, så må jeg gjøre de grepene jeg selv kan.

En stor del av motivasjonen er også at jeg vet jeg har det mye bedre med meg selv når jeg spiser sunt og regelmessig, sover nok og beveger meg jevnlig. Jeg har gjort det før, og vet hva som gjør at jeg føler meg bra. Og til sist er selvsagt målet å holde meg frisk og sterk for resten av livet.

Anonymkode: 2d8b2...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min motivasjon for trening er å unngå stiv nakke og skuldre som igjen fører til smerter og hodepine og over tid sykemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben/media, pluss at jeg ELSKER klær og mote. For I det hele tatt komme inn i prøvekolleksjonene kreves det at man er minimum str. XS/34.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt bort alle tanker om at jeg burde trene for å se annerledes ut på noen måte - nå trener jeg bare for å forbedre plager jeg fikk ifbm graviditet(bekken og ubalanser i rygg) og irritasjoner i midre rygg.

Og så kjenner jeg hvor viktig trening en for psyken, og hvor stor positiv effekt det faktisk har når jeg har sluttet å måle ting i vekt/kropp. 

Før gikk jeg alltid med litt dårlig samvittighet inn i treninga, at selv de dagene jeg ble veldig glad av å trene så var det litt dårlig samvittighet «baki» der(du burde nok ha spist mindre, annerledes, du burde sett sånn og sånn ut når du jo trener såpass mye etc).

Jeg må virkelig si at det var en enorm frihet i å slutte med mål rettet mot kropp og vekt! Skulle gjort det for lenge siden.

Anonymkode: 77e60...ccd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen min for vektnedgang og livstilsendring er å se bedre ut og få mere energi. Bli mere opplagt og få kontroll over eget liv. Jeg ønsker også å kaste mindre mat og ikke sløse pengene bort på dobbelt med mat. 

Jeg ønsker å passe inn i en normal bukse igjen. 

Anonymkode: 09a97...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig tøff periode i livet (alvorlig sykdom og flere svangerskap) har gjort at jeg har trøstespist en del og utviklet lekk tarm med betennelser i hele kroppen. Min motivasjon er å få tilbake min helse, selvtillit og energi tilbake. Bli kvitt 20kilo i overvekt kommer nok til å hjelpe langt på vei. Jeg har allerede begynt, og jeg ser på min nye hverdag som en ny livsstil. Mat som gjør meg og kroppen min godt, avspenningøveleser og hverdagslykke kommer til å være mine hovedpunkter fremover. 

Anonymkode: 419a8...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen min er å være slank, sprek og trent. Jeg vet at slank ikke automatisk betyr sunn, men det å være slank/tynn er likevel en motivasjon fordi jeg føler meg mest som meg selv når jeg er slank, det er en sterk "det er sånn jeg er ment å være" følelse, jeg føler meg komfortabel i egen kropp. Så det stikker dypere enn bare det estetiske. 

 

Anonymkode: 24b5a...232

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holde depresjonen unna, slippe smerter i kroppen, ha mer overskudd om dagen, sove bedre om natta og kunne handle klær i vanlige butikker/avdelinger (ikke spesialbutikker eller avdelinger for store størrelser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt overordnede mål er god helse i en sunn og sterk kropp. 

Så kommer det innimellom mer konkrete motivasjonsfaktorer. Blant annet må vi kanskje gjennom en IVF-prosess, og da må jeg ned i vekt for å være innenfor BMI-kravet. Også skal jeg gifte meg til sommeren. 

Anonymkode: b2981...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min motivasjon er todelt. Før det første ønsker jeg å bli slankere, bli kvitt ca 5 overflødige kilo som har kommet på de siste årene. For det andre så merker jeg at jeg føler meg så mye bedre når jeg spiser sunt og kutter ut snop. Mer overskudd, bedre humør og mindre trøtt. 

Anonymkode: c8462...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et overfladisk mål og motivasjon er å få normal bmi før ny graviditet og prøverørsforsøk. Ikke at jeg er så overvektig at det har så mye å si, men jeg vil ikke at vekta skal "balle på seg", og jeg vil gjerne komme inn i den sunne rytmen før jeg blir tatt av ny ulvehunger i nytt svangerskap. 

Men den dypere motivasjonen er bare å komme tilbake på rett spor, med et kosthold hvor utskeielser ikke er hverdagen. Å finne balansen igjen, med en sunn vekt og fornuftige porsjoner på det jeg spiser. Rett og slett finne "hverdagskostholdet" og "hverdagskroppen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Å komme tilbake til idealvekten min og føle meg vel i egen kropp. Bruke mindre penger på godteri og være mer sunn. Bli bedre i magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon eller «motivasjon»? For jeg ser at alle her har gode GRUNNER til å leve sunt, men hva motoverer dere når dørstokkmila er for lang? Jeg har samme grunner som mange av dere (langvarig sykdom/tøffe tider/trøstespising/vil bli sunn og sterk), men pokker om jeg klarer noen stor endring :grine: Går på skånsom yoga og har fokus på å få i meg god nok næring og vitaminer, slik at depresjon osv holdes i sjakk, men ser ikke helt hva som skal dytte meg litt videre i riktig retning :sukk: 

Anonymkode: 54d70...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...