Gå til innhold

Kredittkortgjeld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre rotet meg inn i kredittkortgjeld. Jeg har ett forbrukslån på 100.000,- og så har jeg seks andre lån på tilsammen 80.000. 

Jeg vurderer å låne mer på forbrukslånet slik at jeg har 180.000 der. Etter hva jeg kan se får jeg bedre rente da. Men så er det noe som holder meg tilbake, jeg synes det er skummelt å ha et SÅ stort samlet lån enn flere "smålån", føler det er lettere å betale ned ett og ett av smålånene. Er det noe i det, eller er det bare tull? Er det alltid best å samle alt til ett stort lån? 

Hva ser banken på som verst?

Anonymkode: de54d...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samle. Du får bedre rente, lettere å holde oversikt over ett lån i stedet for sju, pluss at du slipper eventuelle termingebyrer på de seks kredittkortene. Kanskje er det litt skumlere å se ett stort lån, men du blir godt kompensert for bryet.

Anonymkode: 0cac1...fea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha samlet alle lånene til et lån. Du får bedre oversikt og færre gebyrer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det økonomiske, det lure sånn kostnadsmessig kan nok være å samle 180.000,- det på en hånd.

Det er forutsatt at du er disiplinert. De kredittene du har tilgang til, de mister du ikke nødvendigvis tilgang til. Og vipps, pluselig så sier du «Jeg har dessverre rotet meg inn i kredittkortgjeld. Jeg har ett forbrukslån på 180.000,- og så har jeg seks andre lån på tilsammen 80.000.» 

Du ser nå ut til å være på en god plass til å starte nedbetalinga. Det skal være litt smertefullt. Det er ikke lett å betale ned 180.000 i forbruksgjeld!

Gå inn på 180’ nå, og fine små avdrag, «lav» rente, og lang tid? Det blir jævlig dyrt! Og det er typisk veien mot STORE gjeldsproblemer. 

At det er mer oversiktlig? Virkelig? Det er da ikke et problem å sette opp 7 trekk i nettbanken? Hun kan lage til en egen konto bare for å betale kredittene sine. 

Mest mulig penger inn på å betale gjelda, på kortest mulig tid! 

Når man sitter å ser på slike «luksusfellen tilfeller», er det som regel alltid noen store gjeldsposter, og mange små. Når en da graver hva de store postene har gått til er det refinansiering.

Vil ikke forbause meg om den du allerede har til 100.000 er refinansiering? 

Anonymkode: 6a95d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg faktisk ville latt være, og heller gått for snøballmetoden. Begynn med det minste, få betalt det ned så fort som mulig, så det neste. Det har vist seg å ha en enormt god psykisk effekt å følge denne metoden, mot å ha ett stort lån. 

Anonymkode: 41474...fbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde 100 000kr i i div kredittlån som jeg samlet til et forbrukslån. Jeg vet ikke hva som er lurest å gjøre, men jeg synes det var litt bedre å kun ha ett lån å betale på istedet for flere små. Det er uansett grusomt å ha så mye i gjeld..Og håper jeg er ferdig med dritten om et par år..  Håper du finner en nedbetalingsmåte som funker for deg! 

Anonymkode: 6918b...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...