Gå til innhold

Stekovn fastbrent skitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spesielt oppe på ved stekeplatene. Hørt at salmiakk skal fungere bra. Men skal jeg blande det ut med vann før jeg påfører? Evt hvor lenge?

Vi har også noen få riper. Har lest litt om noe som kalles emaljelakk, men det står at det ikke tåler mer oppvarming enn 125 gr, men det kan brukes på stekovn?? Jeg blir litt forvirret. Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: a38ea...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En desiliter salmiakk i langpanna sammen med vann. Sett ovnen på 50-100 grader og gå en lang tur. Luft ut og vask.

Anonymkode: c71e1...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk, men jeg mente selve opp på kokeplatene.Beklager jeg burde ha presisert dette bedre.

Anonymkode: a38ea...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann og bakepulver!:) Det "freser" bort det fastbrente! Hell litt vann på, strø bakepuler på, eller omvent, dryss bakepulver på stedene og spray vann på! La det frese fra seg, og gjerne ligge en stund på før du vasker det vekk. Er en fryd hvor effektivt bakepulver fungerer på slikt!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke TS, men har lurt på det samme faktisk! Takk for tråden TS, og takk for tips til dere andre. :fnise: 

Anonymkode: eb50a...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags komfyr (platetopp) har du da?

Keramisk plate blir som nye med Mr Muscle keramikkrent: https://kolonial.no/produkter/15861-mr-muscle-keramikkrent-rens/?gclid=CjwKCAiA15vTBRAHEiwA7Snfc91GexbaW-HRCWg6DeFvxH2oPt62McMTi2JTwsudvWGfR68JDfUp-xoChaYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Anonymkode: 78115...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Hva slags komfyr (platetopp) har du da?

Keramisk plate blir som nye med Mr Muscle keramikkrent: https://kolonial.no/produkter/15861-mr-muscle-keramikkrent-rens/?gclid=CjwKCAiA15vTBRAHEiwA7Snfc91GexbaW-HRCWg6DeFvxH2oPt62McMTi2JTwsudvWGfR68JDfUp-xoChaYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 78115...b6f

Gjør de? Jeg synes den er både lite effektiv, tung å jobbe med og vanskelig å skylle bort. Jeg synes vanlig Jif skurekrem funker mye bedre. 

Anonymkode: da8d0...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...