Gå til innhold

Aap søknad


Strikkemamsen

Anbefalte innlegg

Er sykemeldt men må over på aap fordi jeg ikke blir ferdig med behandling før sykemelding er oppbrukt. 

På søknad så står det at jeg kan legge ved vedlegg . Hva er det slags vedlegg jeg skal legge ved ? 

Lege og annen behandler sender inn erklæringer selv. 

Egenvurdering , sender jeg det inn eller skriver vi det på møtet jeg skal ha med nav ? 

Jeg holder også på med klp og forsikring så mye å tenke på så takker for svar 

Endret av Strikkemamsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt sender NAV forespørsel til din fastlege og får legeerklæring rett derfra. Du trenger ikke legge ved dokumenter om du ikke har. Men om du har spesialistuttalelser eller fra andre behandlere som du tror din lege kanskje ikke har, så kan du legge ved det.

Egenvurdering kan du oftest fylle ut selv. Men du kan få hjelp til utfylling om det er noe du er usikker på. Men generelt svarer du ut fra din situasjon slik du selv opplever den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør se på egenvurderingen og fylle ut før møtet - ellers blir det fort et veldig langt møte. Lurt å tenke godt gjennom spørsmålene og hjelpetekstene slik at du får frem dine tanker på en god måte. Det kan godt være at saksbehandler har spørsmål du bør svare på, det kan du legge til på møtet og det er avtalt et.

Jo mer informasjon saksbehandleren din har, jo fortere går det å skrive arbeidsevnevurdering, og jo fortere kan søknaden din sendes videre til behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenvurdering. Den kan du fylle ut på nett og sende inn.

Du må registrere deg som arbeidssøker og oppdatere CV.

Få lege til å sende helseerklæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...