Gå til innhold

Helt ærlig hvor mye rydder du iforhold til samboer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 og 42. Han handler mer mat, tar oftere ut søppelet, vasker mer klær. Jeg rydder og vasker mer. Matlaging deler vi på ganske likt. 

Anonymkode: e8220...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør mest og jeg «bor» ikke her offisielt en gang. Det gjør meg ingenting. Har aldri hatt noe imot å vaske,rydde eller brette tøy for han og mine bonusbarn. Ser på det som en «koselig» ting å gjøre for mannen jeg elsker.

Anonymkode: 0dc05...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør dessverre mye mer. Han gjør kanskje 20% og jeg gjør 80%. Begge er i jobb, men han jobber bare 60% fordi han foreløpig ikke har fått noe mer etter studiene. Vi er 27 og 29 år. Jeg er lei av å mase, så ofte må jeg rydde eller gjøre annet husarbeid for at det ikke skal bli for ekkelt og uhygienisk å være hjemme. 

Anonymkode: 4cfab...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen tar seg av det mest av rydding. Hun jobber langt mindre arbeidstimer enn meg i uken og har forståelse for at jeg er ofte sliten når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 og 29. Jeg lager middag hver dag, og jeg vasker gulvene og vasker over kjøkkenbenk og tørker støv ellers i huset. Jeg vasker badet (men han vasker doen.. :fnise:).

Han tømmer boss, bærer og papp/plast fra beholderne på kjøkkenet. Han måker snø og klipper plen. Han støvsuger.

Ellers samarbeider vi / gjør like mye av: tømme/fylle oppvaskmaskinen, skifter på sengetøy sammen siden det er tungt å gjøre alene, jeg skriver handleliste til han hver mandag og han storhandler etter jobb, klesvasken deler vi på. 

Synes vi har en veldig grei fordeling, 50/50 i tidsbruk tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg av den hverdagslige ryddingen, mens han er flinkere å den "grundige" ryddingen som å holde orden i skuffer/skap osv

Anonymkode: 8934f...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør 70% og han gjør 30%.  Jeg syntes ingenting om det. Altså, jeg liker det ikke, det plager meg. 

Hadde jeg ikke mast på ham hadde det vel vært 85% / 15%.

Endret av Nuttery
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80/20 tipper jeg. Jeg gjør 80%. Han er et rotehue, så det er mye å ta av. Han jobber mest (timer) men jeg tjener mest (og jobber mer enn 100% jeg og) 

Anonymkode: b9b7f...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 og 58 år. Han er sjømann med lange friperioder, jeg jobber 80% (pga kronisk sykdom klarer jeg ikke 100%). Husarbeidet er fordelt 99-1. Han har støvsugd en gang i løpet av de siste 2 årene, gått ut med søppel et par ganger. Jeg tar meg også av plenklipping, snømåking og alt som har med hunden å gjøre, bortsett fra i jaktsesongen, da er hunden plutselig hans ansvar.

Hadde kanskje klart å jobbe 100% hvis han hadde gjort mer hjemme i friperiodene.

Anonymkode: a7aec...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør mesteparten inne av husarbeid, mens han tar mesteparten ute. Han gjør så absolutt mer enn meg, snømåking, gressklipping, lukking, male huset, vedlikeholde bilen, hytta, og all oppussing inne. Vi er rundt 40 år. 

Anonymkode: 1ced4...f61

Samme her. Funker perfekt! 

Anonymkode: 5b4d1...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør alt som er i huset, klesvask,rydding, vask av gulv og overflater osv...

Han jobber mer og bidrar mer økonomisk. 

Trives best slik, Då jeg liker å gjør ting på min måte.

Anonymkode: 5a3a7...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig i bølger da det kommer ann på hvor mye tid vi har. I det siste har han gjort kanskje 60% av husarbeid og jeg resterende - da han har vasket mye klær og hengt opp, ryddet mye og lager mye middag - pga jeg har vært veldig opptatt. I andre perioder kan jeg gjøre mer og det faller seg bare naturlig sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...